ایمن سازی537 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در آذربایجان غربی

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، کامیار داهیم با اشاره به اینکه بیماری طاعون نشخوار کنندگان یک بیماری ویروسی مسری است که می تواند حیواناتی چون بز و گوسفند را مبتلا کند، از مایه کوبی بالغ بر 537هزار راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در استان اطلاع داد.

ایمن سازی537 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در آذربایجان غربی

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری گفت: یکی از راه های مهم پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون به موقع دام ها از جمله گوسفند و بز است. و یکبار تزریق این واکسن ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات درمحیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

داهیم اضافه نمود: در همین راستا به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری ، با استفاده از توان بخش خصوصی عملیات ایمن سازی دام ها اجرا شده است.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک به بنام طاعون بز نیز شناخته می گردد یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند از علایم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده ها و اسهال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 31

به "ایمن سازی537 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن سازی537 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید