انگلیس استفاده از اینترنت نسل 5 هوآوی را متوقف می نماید

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، روزنامه تلگراف انگلیس می نویسد بوریس جانسون نخست وزیر این کشور، قرار است تا خاتمه سال میلادی جاری (2020)، فرایند حذف مرحله ای استفاده از خدمات اینترنت همراه نسل 5 هوآوی غول فناوری چین را شروع کند.

انگلیس استفاده از اینترنت نسل 5 هوآوی را متوقف می نماید

به ادعای تلگراف، مقامات رسمی انگلیس قرار است ظرف 6 ماه، فرایند نصب تجهیزات جدید هوآوی را متوقف نموده و فرایند جمع آوری تجهیزاتی که اخیراً نصب شده است را نیز تسریع نمایند.

این اقدام واکنشی است به ادعای ستاد ارتباطات دولتی انگلیس که از جمله نهادهای جاسوسی این کشور است و اخیراً نگرانی های امنیتی را در مورد استفاده از خدمات اینترنتی هوآوی مطرح نموده است.

به ادعای این نهاد امنیتی، تحریم های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت را وادار به استفاده از فناوری های غیرقابل اعتمادی می نماید که از ریسک بالایی برخوردارند.

قرار است گزارش ستاد ارتباطات دولتی انگلیس، طی هفته جاری به دفتر نخست وزیر ارائه گردد.

سخنگوی جانسون پیشتر اعلام نموده بود که مقامات انگلیس به زودی فرایند آنالیز تاثیر تحریم های آمریکا بر هوآوی را سرانجام می دهند.

آمریکا مدعی است هوآوی تحت نفوذ ارتش چین است و هم پیمانان واشنگتن باید برای تضمین امنیت سایبری خود، از همکاری با این شرکت خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1065

به "انگلیس استفاده از اینترنت نسل 5 هوآوی را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس استفاده از اینترنت نسل 5 هوآوی را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید