انواع بسته بندی زعفران

به گزارش گروه سرگرمی، زعفران یکی از پرمصرف ترین و خوش عطرترین ادویه هایی است که نه تنها در آشپزی ایرانی، بلکه در آشپزی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در این میان، زعفران ایران یکی از برترین انواع زعفران است که در دنیا فراوری می گردد، پس بسیار اهمیت دارد که ظروف بسته بندی زعفران صادراتی گویای کیفیت بالای محصولات و فرهنگ ایرانی باشد.

انواع بسته بندی زعفران

بسته بندی یک محصول میتواند معرف برند شما در نگاه اول باشد. اینکه چه جایگاهی در بازار رقابتی خود دارید اهمیت این موضوع را کم نمیکند، چه در سطح صادرات باشید چه بازار داخلی باید به رابطه ای که بین محصول شما و خریدار به وسیله بسته بندی ایجاد میگردد توجه کنید. از آنجایی که زعفران هم در بازار داخل و هم خارج کشور عرضه میگردد بسیار مهم است که بتوانید با نوع بسته بندی در بین محصولات دیگر خوش بدرخشید.

انواع ظروف زعفران

به علت بالا بودن بازار رقابت در فروش زعفران، فراوری نمایندگان این محصولات سعی می نمایند تا وقت و هزینه کافی برای ظروف بسته بندی زعفران صرف نمایند. اگر قصد استعلام قیمت و خرید ظروف بسته بندی زعفران را دارید، در ادامه با این مقاله همراه باشید تا با انواع ظرف زعفران آشنا شوید.

هر یک انواع ظرف زعفران، مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند؛ ظروف بسته بندی زعفران از لحاظ متریال به کار رفته به چند مدل تقسیم می گردد:

  1. پلی کریستال
  2. ظروف شیشه ای
  3. ظروف فلزی
  4. ظروف مقوائی و کاغذی
  5. سلفون ترس

ظروف کریستال برای بسته بندی زعفران

یکی از رایج ترین انواع ظروف زعفران، ظروفی هستند که از مواد پلی کریستال ساخته می شوند. این نوع بسته بندی زعفران در واقع، به واسطه مقاومت زیاد و استحکام بالایی که دارد از یک سو و همین طور به علت شفافیت و وزن کم، از دیگر سو، هواداران زیادی دارد. هم چنین ، ظروف کریستال، با توجه به کیفیت بالایی که دارند، مالی تر از سایر انواع ظروف زعفران هستند ؛ هر چند که نمی توان آن ها را ارزان قیمت دانست و به همین علت گاهی، بعضی از کارگاه های بسته بندی زعفران، از استفاده از این ظروف منصرف می شوند.

معمولاً ظروف کریستال را می توان در حجم های مختلفی تهیه کرد تا از این طریق حمل و صادرات آن با سهولت و سرعت بیشتری انجام گردد. این نوع از ظروف بسته بندی توانسته اند به واسطه طراحی مناسب و جذابیتی که دارند در فروش بیشتر محصولات اثرگذار باشند.

علیرغم این که ظروف کریستال زعفران برای بسته بندی انواع زعفران کاملاً کاربردی و مناسب است ولی بهتر است از ظروفی استغاده کنید که پرتو های نور را از خود عبور ندهد تا زعفرانی سالم نگه داشته گردد.

ظروف شیشه ای برای بسته بندی زعفران

ظروف شیشه ای یکی دیگر از انواع ظروف زعفران است که برای بسته بندی این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از انواع ظروف بسته بندی زعفران از محبوبیت بالایی در میان مصرف نمایندگان برخوردار است؛ با این حال نمی توان از معایبی نظیر شنمایندگی و همین طور وزن بالایی که این ظروف دارند، چشم پوشی کرد.

مزایای ظروف پلی کریستال نسبت به ظروف شیشه ای برای بسته بندی زعفران

ظروفی که از مواد پلی کریستال ساخته می شوند، در واقع به جای ظروف شیشه ای به کار می روند و نه تنها زیبایی یکسانی با ظروف شیشه ای دارند، بلکه اثری از نقطه ضعف های ظروف شیشه ای در آن ها دیده نمی گردد. در ادامه به بعضی مزیت های ظروف پلی کریستال نسبت به ظروف شیشه ای می پردازیم:

  • ظروف پلی کریستال دارای وزن کمتری هستند.
  • این ظروف نمی شنمایند و ایمنی بیشتری دارند.
  • به علت استحکام بالایی که ظروف پلی کریستال دارند، حمل و نقل آن ها آسان تر است.
  • از نظر قیمت نسبت به ظروف شیشه ای ارزان تر هستند.

ظروف فلزی برای بسته بندی زعفران

یکی دیگر از انواع ظروف زعفران، انواع ظروف فلزی است. این نوع از بسته بندی زعفران هم دارای سایز و طرح های مختلفی است؛ برای نمونه ظروف فلزی خاتم زعفران بسیار در بازار محبوب هستند. به طور کلی، هر یک از مقدار ها و طرح های ظروف فلزی ، مشتریان خاص خود را دارد و به جرات می توان گفت که این نوع از انواع ظروف زعفران، از پرفروش ترین و برترین ظروف بسته بندی این محصولات محسوب می شوند. یکی از مهم ترین مزایای این نوع بسته بندی بالا بردن سطح ماندگار و کیفیت زعفران است.

هم چنین طراحی های خاصی که در این ظروف فلزی به کار رفته است، بیانگر ، قدمت تاریخ ایرانیان است و به همین علت، غالباً نظر مشتریان، خصوصاً مشتریان خارجی را به خوبی به خود جلب می نماید. مسلماً قیمت این نوع بسته بندی لوکس زعفران با توجه به مقدار ظروف فلزی آن معین می گردد و معمولاً بالاست، با این حال، کیفیت مطلوب این ظروف بسته بندی زعفران، صادر نمایندگان این محصولات را ترغیب به تهیه آن می نماید.

ظروف مقوایی و کاغذی برای بسته بندی زعفران

رایج ترین نوع از انواع ظروف زعفران ، مدل پاکتی یا مقوایی آن است که از نظر هزینه هم ارزان است. معمولاً این ظروف مقوایی در مقدار های مختلفی طراحی و فراوری می شوند و به همین علت فراوری نمایندگان زعفران می توانند به راحتی سایزهای مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

ناگفته نماند که این نوع ظروف بسته بندی زعفران بیشتر برای خرده فروشی و فروش داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب مشتریان به علت کیفیت و همین طور قیمت پایین این محصولات، از آن ها استفاده می نمایند؛ با این حال این نوع ظروف بسته بندی زعفران، برای صادرات به کشورهای خارجی مناسب نیست زیرا به راحتی و با وارد آمدن کوچک ترین ضربه، می تواند دفرمه و خرد گردد.

پاکت لمینیت برای بسته بندی زعفران

هم چنین برای بسته بندی زعفران، استفاده از پاکت لمینیت هم بسیار رایج است. این قبیل پاکت ها معمولاً از کاغذ گلاسه فراوری می شوند و در سایزهای مختلفی قابل عرضه هستند. در این نوع بسته بندی زعفران، همان پوششی که روی کاغذ ایجاد شده است، باعث مقاومت بیشتر آن می گردد و استفاده از این نوع ظروف را مناسب می نماید. پاکت لمینیت هم مانند دیگر انواع ظروف زعفران، در سایزهای مختلفی طراحی و فراوری می گردد.

سلفون ترس برای بسته بندی زعفران

به طور کلی، سلفون ترس دارای موادی است که به علت کیفیت و همین طور قابلیت چاپ نام برند، بیشترین استفاده را در صنایع بهداشتی و غذایی دارد. هم چنین، این نوع سلفون، مقاومت بالا، خاصیت ضد رطوبت و قابلیت کشسانی مناسب این محصولات باعث شده تا بسیاری از فراوری نمایندگان برای عرضه زعفران در بازارهای داخلی، از این نوع بسته بندی زعفران استفاده نمایند.

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه فراوری نمایندگان و عرضه نمایندگان زعفران ایرانی می توانند از انواع ظروف زعفران برای بسته بندی و صادرات یا فروش داخلی این محصولات استفاده نمایند. البته ظروف بسته بندی زعفران می تواند محدود به آنچه در این مقاله گفته شد نباشد و این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به بسته بندی محصول زعفران است. برای مثال در پک های هدیه زعفران از ظروف چوبی استفاده می گردد.

چنانچه قصد خرید عمده ظروف زعفران برای صادرات یا بازار های داخل ایران را دارید، می توانید از شرکتماه چین اقدام به خرید کنید. استفاده از بسته بندی مناسب نه تنها باعث بالا بردن فروش محصول میگردد، بلکه باعث حفظ کیفیت، آسان کردن حمل و نقل و… می گردد که از این طریق به عرضه نمایندگان یاری می نماید تا محصول نهایی با کیفیت و ممتازی را به دست مشتریان برساند.

منبع: اتاق
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2209

به "انواع بسته بندی زعفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع بسته بندی زعفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید