افزایش حق مسکن کارگران از تیرماه اعمال می گردد ، عرضه 25 درصد از سهام شستا در بورس

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چه موقع افزایش حق مسکن کارگران اعمال می گردد، گفت: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیات دولت نیز آن را تصویب نموده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می گردد.

افزایش حق مسکن کارگران از تیرماه اعمال می گردد ، عرضه 25 درصد از سهام شستا در بورس

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شریعتمداری، در خصوص دریافت بیمه بیکاری کارگرانی که به خاطر کرونا به صورت اجباری بیکار شدند، گفت: مسائلی در سامانه ثبت کارگران ایجاد شده بود که این مسائل برطرف شد و قرار شد با ثبت نام در سامانه کارا، زمینه ای فراهم گردد تا کارگرانی که در شرایط کرونا به صورت اجباری بیکار شدند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به میزان 55 درصد حداقل مزد کارگران به علاوه 5 درصد برای هر سر عائله دریافت نمایند و کسانی که از 20 اسفند سال گذشته تا به امروز بیکار شده اند، مشمول این بیمه بیکاری می شوند.

وی همچنین گفت: مطابق ماده 6 و 7 قانون بیمه بیکاری، احتیاج به حضور فیزیکی افراد نیست و فقط کافی است در سامانه مربوطه ثبت نام نمایند و تقاضای خود را اعلام نمایند و حق بیمه بیکاری از طریق شماره شبا به حساب افراد واریز می گردد، هم چنان که در خصوص تمدید دفترچه های بیمه تامین اجتماعی احتیاج به مراجعه حضوری نیست.

عرضه 25 درصد از سهام شستا در بورس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرار شد میزان بیشتری از سهام شرکت شستا در بورس ارائه گردد گفت: طبق مصوبه دولت برای نهادهای عمومی غیردولتی و فعالیت ای خارج از دولت قرار شد شرکت هایی که وارد بو رس می شوند تا انتها سال 25 درصد سهام خود را در بورس ارائه و یا اصطلاحا شناور سازند.

به گفته وزیر تعاون، ارزش شرکت شستا در روز اول 150 هزار میلیارد تومان بود که الان ارزش بازاری آن به حدود 500 هزار میلیارد تومان رسیده و اگر 2 درصد از سهام این شرکت هم بیشتر در بورس ارائه گردد، حجم بالایی خواهد بود، اما ما متعهد هستیم تا انتها سال 25 درصد از سهام شستا را در بورس ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه 60 درصد از جامعه ایران در حال حاضر جوان است، گفت: مشکل اول در کشور بیکاری است که باید افراد بیکار با مهارت مجهز شوند. از طرفی، جهت تغییر جمعیت به سمت پیری به گونه ای است که فرصت های بزرگی را در حال از دست دادن هستیم و جامعه به سمت جامعه پیر حرکت می نماید و ما احتیاجمند به نوتوانی یعنی توانمندسازی بازنشستگان هستیم.

وی گفت: از بازنشستگان که دارای توانایی هستند می توان به عنوان مشاوره شغلی استفاده کرد چرا که آنان عصاره توان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص بابت راه اندازی ارتباط بازنشستگان ومرکز نوآوری صبا، دولت که در این زمینه دچار کم شنوایی وکم بینایی بود، از امروز هم شنواتر و هم بیناتر می گردد و ارتباط با ذینفعان و بازنشستگان از طریق استارت آپ ها و مرکز نوآوری صبا بهتر می گردد.

وی گفت: از طریق شرکت های نوآور و استارت آپ می توانیم از توان بازنشستگان هم در راستای نوتوانی استفاده کنیم.

ماجرای عرضه دارا یکم و دارا دوم را می دانم و نمی گویم

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا درست است که صندوق دارا یکم و دارا دوم از به جامانده سهام عدالت مردم است که در قالب صندوق به فروش می رسد، گفت: این از مواردی است که می دانم و نمی گویم، چون موضوع تخصصی مربوطه وزیر اقتصاد است و از ایشان سوال کنید.

شریتعمداری در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا کارگران مناطق آزاد و ویژه هم باید مشمول قانون کار شوند، گفت: همه کسانی که در جغرافیای ایران زندگی می نمایند مکلف به رعایت قانون کار هستند گرچه در مناطق آزاد و ویژه مالی قرار داشته باشند و در هیچ جای ایران و سرزمین و جغرافیای ایران هیچ کس نمی تواند کمتر از آنچه که در قانون کار و شورای عالی کار برای حداقل دستمزد درنظر گرفته شده، مزد کمتری بدهد و حقوق اساسی کارگر که همان رعایت حداقل دستمزد کارگر است را زیر پا بگذارد یا از قانون عدول کند. هم قانون کار و هم قوانین دیگر اجازه عدول از این مسئله را نمی دهند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1073

به "افزایش حق مسکن کارگران از تیرماه اعمال می گردد ، عرضه 25 درصد از سهام شستا در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حق مسکن کارگران از تیرماه اعمال می گردد ، عرضه 25 درصد از سهام شستا در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید