ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه های روغنی سال 1400 اطلاع داد و گفت: خرید از اواسط فروردین شروع و 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر پیشتاز این خرید خواهند بود.

ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه های روغنی (کلزا و آفتابگردان، گلرنگ و سویا) سال 1400 به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان 1399 مجلس و تصویب نامه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان ها ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: دستورالعمل خرید تضمینی گندم سال 1400 شامل سه بخش، اقدامات قبل از خرید، حین خرید و اقدامات پس از اتمام فصل خرید تضمینی گندم است.

شروع خرید تضمینی دانه های روغنی از ابتدای فروردین

سعادتی کیا با بیان اینکه خرید تضمینی دانه های روغنی از اول سال شروع و تحویل آن تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت، اضافه نمود: مراکز خرید استان ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

وی یادآور شد: دستورالعمل خرید دانه های روغنی در 8 بند به سراسر کشور ابلاغ شده و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سختگیری های خاصی اعمال می گردد.

شروع عملیات تحویل گندم از نیمه فروردین

به گفته سعادتی کیا، بیش از 6 میلیون هکتار زمین زراعی در کشور زیر کشت گندم رفته است و عملیات تحویل گندم کشاورزان در امسال از اواسط فروردین شروع و تا اواسط آذر به مراکز خرید آماده تحویل خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی گندم برای سال 1400 را به ازای هر کیلوگرم 4000 تومان و تعداد مراکز خرید در کشور برای تحویل گندم را هزار و 100 مرکز گفت.

وی گفت: سال گذشته 8.2 میلیون تن گندم با نرخ تضمینی 2500 تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شد و برای فصل زراعی آینده (1400) قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خوبی داشته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1514

به "ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید