تور اروپا ارزان: اروپا مجوز دو داروی ضدکرونا را صادر کرد

به گزارش گروه سرگرمی، دو داروی درمان پادتن از دو شرکت سوئیسی و کره جنوبی از سوی آژانس دارویی اروپا مجوز دریافت کردند. گفته می گردد که این دو مکمل فقط در مرحله آغازین ابتلا به ویروس کرونا قابل تأثیرگذار هستند و مانع از فرایند بیماری سخت می شوند.

تور اروپا ارزان: اروپا مجوز دو داروی ضدکرونا را صادر کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دویچه وله، آژانس دارویی اروپا اعلام نمود که مجوز دو داروی مکمل درمان پادتن روناپرو (Ronapreve) فراوری شرکت داروسازی سوئیسی روش (Roche) و داروی رگکیرونا (Regkirona) فراوری شرکت سلتریون (Celltrion) از کره جنوبی را صادر نموده است.

کمیسیون داروهای انسانی (CHMP) مجوز این دو داروی مکمل را برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 توصیه نموده است.

حال کمیسیون اروپا تنها باید به طور صوری در خصوص مجوز این دو دارو تصمیم بگیرد. در سطح اتحادیه اروپا تا به امروز تنها برای یک دارو به منظور درمان بیماران کووید-19 مجوز صادر شده است.

در ایالات متحده آمریکا هم اکنون برای درمان پادتن داروی ریجنرون (Regeneron)، فراوری شرکت روش سوئیسی مجوز صادر شده است.

در اکتبر سال گذشته 2020 در پی ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، با ترکیبی از پادتن ها رئیس جمهوری وقت آمریکا درمان شده بود.

داروهای مکمل پادتن را می توان برای درمان زودرس افراد مبتلا به کرونایی به کار برد که نزد آن ها احتمال ریسک بالای یک فرایند بیماری سخت تشخیص داده می گردد.

درمان بچه ها و بزرگسالان

داروی روناپرو از ترکیب دو پادتن کاسیریویمبا (Casirivimmab) و ایمدِویماب (Imdevimab) تشکیل شده است. این دارو باید تنها به افراد بالای 12 سال داده گردد که مبتلا به ویروس کرونا شده اند و ریسک بالایی در فرایند درمان سخت نزد آن ها تشخیص داده می گردد.

کارشناسان آژانس دارویی اروپا توصیه این دارو را با نتایج یک پژوهش مستدل نموده اند. بر اساس این پژوهش، تنها کمتر از یک درصد از بیماران مبتلا به کرونایی که داروی روناپرو را مصرف نموده اند، بستری شده اند و یا فوت نموده اند. در گروه های مشابه قابل مقایسه، این رقم 3،4درصد بیماران بوده است. در مجموع 1193 بیمار در این پژوهش شرکت داشته اند.

با داروی رگکیرونا می توان بزرگسالان با ریسک بالای یک فرایند بیماری سخت را درمان کرد که به کووید-19 مبتلا شده اند، اما به اکسیژن احتیاج ندارند.

در خصوص این داروی مکمل، بنا بر داده های آژانس دارویی اروپا، یک پژوهش ثابت نموده است که 3درصد بیمارانی که با رگکیرونا درمان شده اند، در بیمارستان بستری و به دستگاه اکسیژن وصل شده اند و یا فوت نموده اند. بیمارانی که این دارو را دریافت ننموده اند، بسیاری از آن ها دچار فرایند سخت بیماری شده اند که 11درصد آن ها را شامل می شده است. در این پژوهش 880 بیمار شرکت داشته اند.

پادتن مونوکلونال

بر اساس داده های ارائه شده، این دو داروی مکمل باید در مرحله آغازین آلودگی به ویروس کووید-19 استفاده گردد و بر پادتن های به اصطلاح مونوکلونال (monoclonal) یا تک تیره متکی هستند.

بر اساس داده های انستیتوی پاول ارلیش، پادتن های مونوکلونال یا تک تیره، آنتی بادی هایی تک گونه ای هستند که همچون یکدیگرند. دلیل این همچونی این است که این پادتن ها به وسیله نوعی سلول ایمنی فراوری شده اند که همه همچونسازی شده از یک سلول والد است، به عبارت دیگر کلون شده است، برخلاف پادتن های پلی کلونال که از سلول های ایمنی متفاوتی ایجاد می شوند. پادتن های تک تیره اتصال تک ظرفیتی دارند، بدین معنی که همه به یک نوع اپیتوپ متصل می شوند.

امروزه پادتن های تک تیره کاربردهای درمانی زیادی دارند مانند درمان بیماری های خودایمن (مانند مولتیپل اسکلروز)، مهار دستگاه ایمنی در هنگام پیوند عضو و درمان سرطان.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1888

به "تور اروپا ارزان: اروپا مجوز دو داروی ضدکرونا را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اروپا مجوز دو داروی ضدکرونا را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید