مرگ بیش از 519 هزار نفر در دنیا براثر ابتلا به کرونا، مردم آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند

به گزارش گروه سرگرمی، شیوع کرونا در دنیا علاوه بر ابتلای بیش از 10 میلیون و 800 هزار نفر، باعث مرگ بیش از 519 هزار نفر شده است.

مرگ بیش از 519 هزار نفر در دنیا براثر ابتلا به کرونا، مردم آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، آمارهای رسمی منتشرشده از میزان شیوع کرونا در دنیا نشان می دهند تا به امروز 10 میلیون و 827 هزار و 443 نفر به کروناویروس مبتلا شده و 519 هزار و 390 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین 6 میلیون و 46 هزار و 972 نفر بهبود یافته اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای دنیا با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس واقع شده است.

برزیل با ثبت یک میلیون و 453 هزار و 369 نفر در صندلی دوم، روسیه با 661 هزار و 165 نفر در صندلی سوم، هند با 606 هزار و 647 نفر در صندلی چهارم و انگلیس با 313 هزار و 483 نفر در صندلی پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در دنیا قرار دارند.

10 کشور نخست دنیا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

در حالی که سازمان دنیای بهداشت درباره گسترش شیوع بیماری کووید-19 هشدار داد ممکن است لازم باشد بعضی کشورها بار دیگر تعطیلی ها و سایر محدودیت ها را برای مقابله با این بیماری بازگردانند، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد که خواستار توقف درگیری ها در شرایط همه گیری ویروس کرونا است.

نگرانی مقامات آمریکا از احتمال ابتلای 100 هزار نفر به کرونا

انتقاد آمریکایی ها به مدیریت کرونا در دولت ترامپ

نتیجه نظرسنجی دانشگاه مان موث نشان می دهد اطمینان آمریکایی ها به توانایی مقامات این کشور در مدیریت شیوع کرونا از ماه مارس با 25 درصد افت همراه بوده و این در حالی است که نگرانی ها درباره اقدام بعضی ایالت ها در بازگشایی زودتر از موعد کسب و کارها باعث شد تا شیوع این ویروس در ایالت های مختلف بار دیگر فرایند صعودی بگیرد.

در ماه مارس اعتماد عمومی مردم آمریکا به دولت این کشور برای کنترل شیوع ویروس کرونا 62 درصد بوده است. این اعتماد در ماه آوریل به 53 درصد، در اوایل ژوئن به 43 درصد و اواخر آن به 37 درصد کاهش یافت.

سلب اطمینان مردم آمریکا باعث شد تا لحن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره استفاده از ماسک تغییر کند، بگوید کاملاً از آن حمایت می نماید و اگر در محیطی بسته با دیگران باشد، ماسک خواهد زد.

ترامپ همانند بعضی گروه های دست راستی در آمریکا با اجباری شدن ماسک و دیگر محدودیت های ضروری برای مهار کرونا مخالف است و آن را نقض آزادی می داند.

دونالد ترامپ پیش تر گفته بود نمی تواند به عنوان رئیس جمهور خود را با ماسک تصور کند. او همچنین چندی پیش در جریان بازدید از کارخانه ای به خبرنگاران گفت جلوی آن ها ماسک نمی زند تا نتوانند از تصویرش با ماسک لذت ببرند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 2 میلیون و 780 هزار نفر گذشته است و بیشتر از 130 هزار نفر نیز جان شان را با ابتلا به کووید-19 از دست داده اند.

تثبیت شیوع کرونا در روسیه

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش کرد تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز گذشته در تمامی مناطق این کشور 6 هزار و 760 نفر بود. به این ترتیب تعداد کل موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در روسیه به 661 هزار و 665 نفر رسیده و برای سومین روز متوالی است که رشد روزانه آلودگی از یک درصد تجاوز نکرده است.

طبق این اطلاعات، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر در روسیه 147 نفر بود. این رقم روز چهارشنبه 216 روز بود که کمی نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته بود. در مجموع 9 هزار و 683 نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند.

آمار شیوع کرونا در هند

تعداد موارد شناسایی شده ویروس کرونا در هند در شبانه روز گذشته 19 هزار نفر افزایش یافت و به 604 هزار و 641 نفر رسیده است. همچنین 17 هزار و 834 نفر (434 نفر در شبانه روز گذشته) جان باخته اند.

4033/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1077

به "مرگ بیش از 519 هزار نفر در دنیا براثر ابتلا به کرونا، مردم آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیش از 519 هزار نفر در دنیا براثر ابتلا به کرونا، مردم آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید