اروپا آماده انجام اقدامات متقابل تجاری علیه آمریکاست

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتینک، ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن اعلام این موضوع که اقدامات موقت تعرفه ای در ارتباط با واردات 23 قلم از محصولات فولادی و آلومنیومی در اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام مشابه ایالات متحده می باشد، تاکید نمود که اتحادیه اروپا همچنان آمادگی انجام اقدامات متقابل را خواهد داشت.

اروپا آماده انجام اقدامات متقابل تجاری علیه آمریکاست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در بروکسل همچنین در واکنش به بعضی اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص اعضای اتحادیه اروپا گفت که بعضی کوشش ها برای تقسیم اتحادیه اروپا بی نتیجه و بی پایان خواهد بود.

یونکر در عین حال اعلام نموده است که تا 25 جولای، یعنی یک هفته دیگر به واشنگتن سفر می نماید و در خصوص اختلافات تجاری اخیر با مقامات آمریکایی تبادل نظر خواهد نمود.

کمتر از یک ماه پیش، اتحادیه اروپا گفت که حداقل 23 قلم از کالاهای فولادی وارداتی به این اتحادیه که بطور عمده از آمریکا وارد می گردد، مشمول افزایش تعرفه واردات خواهد بود. این افزایش تعرفه در خصوص این کالاها تا 25 درصد بیشتر از میزان معمولی طی سال های قبل از آن اعلام شد. اتحادیه اروپا در عین حال این افزایش تعرفه را در واکنش به اقدام متقابل ایالات متحده و بصورت موقت طی 200 روز تا زمان مشخص تکلیف نظام تجاری جامع گفت.

پیش از این دونالد ترامپ در ماه مارس اعلام نموده بود که بعد از این واردات محصولات فولادی تا 25 درصد و آلومینومی تا 10 درصد مشمول تعرفه واردات به آمریکا خواهد شد.

این تصمیم ترامپ با واکنش متقابل مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا روبرو شد و متحدان اروپایی واشنگتن در واکنش تعرفه های واردات بر کالاهای آمریکایی از جمله بعضی پوشاک ها، موتورسیکلت و نوشیدنی ها را افزایش دادند. از سوی دیگر پس از واکنش اتحادیه اروپا، آمریکا نیز گفت که تعرفه واردات بر خودروهای اروپایی را افزایش خواهد داد.

تنش فعلی در روابط اروپا و آمریکا کم سابقه ارزیابی شده و با توجه به اظهارات اخیر ترامپ علیه اعضای اتحادیه اروپا در اجلاس ناتو و سپس در جریان سفر به لندن به نظر می رسد تنش فعلی همچنان در دوران ترامپ ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 418

به "اروپا آماده انجام اقدامات متقابل تجاری علیه آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا آماده انجام اقدامات متقابل تجاری علیه آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید