ابتلای 33 میلیون آمریکایی به کرونا

به گزارش گروه سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- تعداد کل واکسن های کووید-19 تزریق شده در سراسر آمریکا، 275 میلیون و 16 هزار و 307 دوز اعلام شد.

ابتلای 33 میلیون آمریکایی به کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون مرکزی چین (CCTV)؛ موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا به مرز 33 میلیون نفر نزدیک شد.

بنا براعلام مرکز علوم و مهندسی سامانه ها (CSSE) در دانشگاه جانز هاپکینز، شمار موارد تایید شده ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا روز سه شنبه از 32 میلیون و 990 هزار نفر و شمار موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری، از 587 هزار نفر فراتر رفت.

بر اساس آمار مرکز علوم و مهندسی سامانه ها، تعداد موارد ابتلا به کووید-19 تا ساعت 19:21 سه شنبه به وقت شرق آمریکا (EST)، به 32 میلیون و 995 هزار و 817 نفر و موارد مرگ و میر به 587 هزار و 188 نفر رسید.

این مرکز همچنین تعداد کل واکسن های کووید-19 تزریق شده در سراسر آمریکا را 275 میلیون و 16 هزار و 307 دوز ثبت نموده است.

جو بایدن رئیس جمهور (آمریکا) روز دوشنبه گفت کشورش تصمیم گرفته است 20 میلیون دوز دیگر از واکسن های کووید-19 خود را تا خاتمه ماه ژوئن (9 تیر آینده) با بقیه دنیا به اشتراک بگذارد.

این اعلام در زیر فشار فزاینده بین المللی صورت گرفت مبنی بر اینکه کشور های ثروتمند غربی بسیار بیشتر از نیازشان، واکسن ذخیره نموده اند و باید دوز های بیشتری را به کشور هایی که در حال مبارزه با این همه گیری هستند، بدهند.

بایدن در سخنرانی اش گفت: آمریکا واکسن کافی برای واکسیناسیون همه بزرگسالان و بچه ها بالای 12 سال، در اختیار دارد.

وی که دولتش ابتدا مایل نبود هیچ واکسنی را به خارج ارسال کند، اضافه نمود: آمریکا هرگز کاملاً ایمن نخواهد بود، مگر آنکه این همه گیری که در سطح دنیا بیداد می نماید، کنترل گردد.

واکسن هایی که واشنگتن به خارج ارسال خواهد نمود، شامل دوز های به جامانده از واکسن های مدرنا، فایزر-بایان تک (Pfizer-BioNTech) و جانسون اند جانسون خواهد بود که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از آن ها در داخل این کشور را داده است.

دولت بایدن پیشتر قول داده بود 60 میلیون دوز واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) را به خارج ارسال کند. سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز این واکسن را تایید ننموده است.

بایدن روز دوشنبه گفت 80 میلیون دوز واکسن 30 درصد واکسن های فراوری شده در آمریکا تا خاتمه ماه ژوئن (9 تیر آینده) را تشکیل خواهد داد.

دولت آمریکا واکسیناسیون 70 درصد جمعیت بزرگسال این کشور برای دریافت حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 تا چهارم ژوییه (13 تیر آینده) را به عنوان هدفی برای خود مشخص نموده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-19 فایزر را گسترش داد تا افراد 12 تا 15 ساله را نیز شامل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1614

به "ابتلای 33 میلیون آمریکایی به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 33 میلیون آمریکایی به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید