آمریکا 472 میلیون دلار دیگر برای حمایت از توسعه نانوواکسن ضدکرونا هزینه کرد

به گزارش گروه سرگرمی، شرکت مدرنا که پیش از این 483 میلیون دلار از دولت آمریکا برای توسعه واکسن ضدکرونا بودجه گرفته بود، پیروز به دریافت 472 میلیون دلار دیگر شد.

آمریکا 472 میلیون دلار دیگر برای حمایت از توسعه نانوواکسن ضدکرونا هزینه کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت مدرنا (Moderna) گفت، 472 میلیون دلار دیگر از سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی برای حمایت بیشتر از توسعه واکسن mRNA-1273 دریافت نموده است، واکسنی که به منظور مقابله با ویروس کووید 19 طراحی شده است.

این حمایت اقتصادی به دنبال پشتیبانی 483 میلیون دلاری سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی در ماه آوریل اجرا شده است. این بدان معناست که شرکت مدرنا اکنون در مجموع 955 میلیون دلار از دولت آمریکا برای توسعه واکسن ضدکرونا حمایت اقتصادی دریافت نموده است.

این بودجه هم زمان با آغاز کارآزمایی فاز سوم روی این واکسن مبتنی بر RNA اعطاء شده است. در این کارآزمایی روی 30 هزار نفر در 87 مکان مختلف از این واکسن استفاده می گردد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، داده های مربوط به عملکرد این واکسن تا روز شکرگزاری (اواخر ماه نوامبر) آماده می گردد.

چندی پیش، شرکت مدرنا بر علیه شرکت اربوتوس بیوفارما شکایت کرد که در آن فناوری پتنت شده نانوذرات لیپیدی شرکت اربوتوس را هدف قرار داده بود که در نهایت دفتر ثبت اختراعات آمریکا این شکایت را رد کرد و پس از آن سهام شرکت مدرنا با افت روبرو شد.

با این حال، تحلیلگران معتقداند که این حکم، تاثیر چندانی روی واکسن ضدکرونای شرکت مدرنا نخواهد داشت. گولاه لیوشیتس از تحلیلگران این حوزه می گوید: ما با توجه به تاثیر واضح واکسن بر سلامت عمومی و انگیزه بالای بخش دولتی برای از بین بردن ویروس کرونا، تصور نمی کنیم که مذاکرات مربوط به فناوری نانوذرات لیپیدی تاثیری در به تاخیر انداختن تجاری سازی واکسن ضدکرونا مدرنا گردد.

mRNA-1273 در میان 18 گزینه منتخب برای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته است. این دارو در واقع از نانوذرات لیپیدی ساخته شده که mRNA را درون خود جای داده است. این نانوذرات موجب تشکیل نوعی پروتئین سنبله در بدن می گردد که مربوط به ویروس کرونا است. این mRNA گلیکوپروتئین اسپایک سطح ویروس SARS-CoV-2 را رمزگذاری می نماید، پروتئینی که می تواند به سلول میزبان متصل شده و باعث ورود ویروس به بدن میزبان گردد.

با تزریق این واکسن حاوی mRNA، رشته های mRNA وارد سلول بدن میزبان شده و موجب بیان پروتئین ویروس در سلول های میزبان می گردد که با این کار سیستم ایمنی بدن تحریک شده و پاسخ می دهد. انتظار می رود این روش موثرتر از حالتی باشد که نسخه سنتز شده پروتئین اسپایک به بدن میزبان تزریق گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1130

به "آمریکا 472 میلیون دلار دیگر برای حمایت از توسعه نانوواکسن ضدکرونا هزینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 472 میلیون دلار دیگر برای حمایت از توسعه نانوواکسن ضدکرونا هزینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید