آمریکا علی بابا را تهدید امنیتی می داند

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سه منبع نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده اند کاخ سفید علی بابا و کسب و کار کلود آن را یک تهدید امنیتی برای خود می داند و به همین بهانه ممکن است در آینده نزدیک مشکلاتی جدی برای ادامه فعالیت علی بابا در خاک ایالات متحده به وجود آید.

آمریکا علی بابا را تهدید امنیتی می داند

دولت آمریکا بر روی معاملات شرکت های فناوری چینی با شرکت های آمریکایی نظارت دارد و تمرکز این تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده های مشتریان آمریکایی، از جمله اطلاعات شخصی را ذخیره می نماید، رویه آن در ارتباط با موضوع مالکیت معنوی چیست و اینکه آیا دولت چین می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر.

یکی از این منابع آگاه که با خبرگزاری رویترز صحبت نموده مدعی شده، چین می تواند دسترسی کاربران آمریکایی به اطلاعات ذخیره شده بر روی خدمات کلود علی بابا را مختل کند و این مساله نگران کننده است. ممکن است آمریکا علی بابا را مجبور به اقداماتی برای کاهش خطرات امنیتی سرویس های کلود خود کند یا به طور کلی آمریکایی های ساکن این کشور و خارج از آن را از استفاده از خدمات یادشده محروم کند.

انتشار این اخبار موجب کاهش سه درصدی ارزش سهام علی بابا شده است. پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هم در خصوص کسب و کار کلود علی بابا اظهار نگرانی نموده بود و حالا دولت بایدن راستا دولت قبلی را ادامه داده است.

کسب و کار کلود علی بابا در آمریکا تنها 50 میلیون دلار ارزش دارد ولی مسدود شدن این خدمات در آمریکا به این کسب و کار در حال رشد طرف چینی ضربه ای جدی می زند و حسن معروفیت آن را زیر سوال می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2041

به "آمریکا علی بابا را تهدید امنیتی می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا علی بابا را تهدید امنیتی می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید