آلمان: اقدام ایران گامی به سوی انتها توافق هسته ای است

به گزارش گروه سرگرمی، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت این اقدام ایران می تواند اولین گام به سوی خاتمه توافق هسته ای باشد.

آلمان: اقدام ایران گامی به سوی انتها توافق هسته ای است

با هزینه سفر آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه درباره تهدید دونالد ترامپ به تحریم عراق گفت این گونه تهدیدها کمکی نمی کند. ماس اضافه کرد: فکر نمی کنم راه متقاعد کردن عراق تهدید باشد بلکه باید دلیل آورد. او اضافه کرد آلمان هر تصمیمی را که در عراق گرفته گردد، می پذیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا عراق را تهدید کرد که اگر این کشور دست به اخراج پنج هزار سرباز آمریکایی بزند، با تحریم های بی سابقه ایروبرو خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات با فرانسه و بریتانیا درباره اقدام ایران در لغو پایبندی به محدودیت های فعالیت هسته ای خود بر اساس برجام تاکید نمود: ما نمی توانیم این تصمیم را که ایران اکنون از آن خبر داده است کوچک بشمریم و به سادگی بپذیریم.

به نقل از دویچه وله، ماس مدعی شد اقدام ایران با آنچه در برجام بر سر آن توافق شده ناهمخوان است و اضافه کرد: کار آسان تر نشده است. اقدام ایران (لغو تعهدات خود به برجام) می تواند اولین گام به سوی انتها توافق هسته ای باشد که ضرر بزرگی خواهد بود.

وی همچنین اعلام نمود سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا پس از مذاکره با ایران و مشورت با نهادهای هسته ای بین المللی همین هفته به اقدام ایران واکنش نشان خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 663

به "آلمان: اقدام ایران گامی به سوی انتها توافق هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: اقدام ایران گامی به سوی انتها توافق هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید