آشنایی با بخشی از مهمترین هزینه های سفر به ایروان

به گزارش گروه سرگرمی، پایتخت ارمنستان یکی از شهرهای توریستی بوده که ایرانی های بسیاری در طول سال به آن سفر می نمایند. برای بسیاری از کسانی که می خواهند با هزینه کم به خارج از کشور سفر نمایند، ایروان گزینه مناسبی است. در این مطلب به آنالیز مهمترین هزینه های سفر به ایروان پرداخته ایم. اگر شما هم دنبال اطلاعاتی درباره هزینه سفر به ایروان هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با بخشی از مهمترین هزینه های سفر به ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

معرفی ایروان

این شهر به عنوان مرکز فرهنگی و مالی ارمنستان شناخته می شود. ایروان را می توان جز قدیمی ترین شهرهای جهان معرفی کرد. از هزاران سال پیش، افرادی در این منطقه سکونت داشته اند و همین امر، به اهمیت آن افزوده است. از سوی دیگر، بدلیل قدمت بالای آن، بنا و آثار تاریخی با ارزشی را می توان پیدا کرد. با وجود آنکه ایروان عظیمترین شهر ارمنستان است اما، وسعت کمی دارد و به اندازه شهرهای عظیم ایران نمی رسد.

در مساحت 223 کیلومترمربعی این شهر، حدود یک میلیون و 100 هزار نفر سکونت دارند. مردم این شهر به زبان ارمنی صحبت نموده و بسیاری از آنها به زبان هایی مانند انگلیسی و روسی نیز تسلط دارند. به دلیل آنکه زمانی این منطقه بخشی از روسیه بحساب می آمد، بسیاری از مردم زبان روسی را به خوبی بلدند و صحبت می نمایند. مردم این شهر، بیشترا مسیحی و پیرو کلیسای حواری ارمنی هستند.

در فاصله 12 کیلومتری این شهر، فرودگاه بین المللی زوارتنوتس واقع شده است. از نظر امنیت، ارمنستان شرایط نسبتا خوبی داشته و در رتبه 110 جهان واقع شده است. اما، با این حال باید مواظب اشیا و لوازم خود در خیابان ها باشید. همچنین، در جاده و مکان های مرزی باید مراقب بوده و در ساعات اولیه روز از این جاده ها گذر کنید. در فرهنگ ارمنی ها حضور یک خانم تنها در خیابان درست نیست. پس، حتما به این قضیه توجه داشته باشید.

چگونه به ایروان سفر کنیم؟

قبل از سفر خود، از داشتن گذرنامه ای که حداقل 6 ماه تا انقضای آن باقی مانده باشد، مطمئن شوید. اگر گذرنامه ندارید یا تاریخ آن تمام شده است، بدنبال تهیه آن باشید. هزینه هایی مانند شناسه (هزار تومان)، تعرفه صدور گذرنامه (100 هزار تومان به خزانه داری استان)، عوارض شهرداری (3750 تومان) و هزینه پست و خدمات دفتر پلیس +10 (36980 تومان)، برای تهیه گذرنامه الزامی هستند. اگر قرار است برای اخذ گذرنامه اقدام کنید، اینها را نیز به مهمترین هزینه های سفر به ایروان اضافه کنید.

واحد پول ارمنستان

در ارمنستان واحد پول رسمی، درام بوده و علامتش AMD و ֏ است. اسکناس های 500، 1000، 5000، 10 هزار، 20 هزار، 50 هزار و 100 هزار درام از جمله اسکناس هایی هستند که در بین مردم رد و بدل می شوند. سکه های مورد استفاده در این کشور نیز 10، 20، 50، 100، 200 و 500 درام هستند. در ایروان، صرافی های بسیاری بخصوص در فرودگاه و هتل ها وجود دارند. به همین دلیل، می توانید دلار یا یورو را در خود ایروان به راحتی به درام ارمنستان تبدیل نموده و هزینه سفر به ایروان را بپردازید.

راههای دسترسی به ایروان

بسیاری از گردشگران ایرانی به صورت انفرادی به ایروان سفر می نمایند. برای اینکه به ایروان دسترسی پیدا کنید، 3 گزینه وجود دارد:

1. استفاده از هواپیما

2. استفاده از اتوبوس

3. گزینه آخر استفاده از اتومبیل شخصی

سفر با تورهای ایروان به دو صورت هوایی و زمینی است. اگرچه سفر با اتوبوس هزینه سفر به ایروان را کاهش می دهد اما، از آنجایی که بلیط هواپیمای ارمنستان نیز زیاد گران نیست، بیشتر گردشگران ترجیح می دهند با هواپیما سفر نمایند.

عوارض خروج از کشور

همانطور که می دانید، برای خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض خروج پرداخت کنید که این مبلغ نیز به مهمترین هزینه های سفر به ایروان اضافه می شود. در حال حاضر، اگر برای بار اول از کشور خارج می شوید، باید 264 هزار تومان پرداخت کنید. این عوارض را می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی و آنلاین بپردازید.

هزینه اقامت در ایروان

در ایروان اقامتگاه های مختلفی وجود داشته که با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، هزینه های متفاوتی دارند. هزینه یک شب اقامت در یک آپارتمان و هاستل به ترتیب بین 2 هزار تا 125 هزار درام ارمنستان و 2 هزار تا 6 هزار درام ارمنستان است. برای اقامت در هتل باید بدانید که هزینه یک شب اقامت در هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره به ترتیب 5 هزار تا 40 هزار، 12 هزار تا 61 هزار و 10 هزار تا 150 هزار درام ارمنستان هست.

هزینه غذا و رستوران در ایروان

در شهر ایروان کافه، رستوران و غذاخوری های بسیاری وجود دارند. به همین دلیل، غذاهای متنوعی با هزینه های مختلف در این شهر پیدا می شوند. هزینه یک پرس غذا در رستوران های رده پائین بین 2 هزار تا 3 هزار درام، رستوران های متوسط بین 5 هزار تا 7 هزار و 500 درام و رستوران های رده بالا بالاتر از 6 هزار درام است. غذاهای فست فودی معمولا در حدود 2 هزار و 500 درام ارمنستان هستند. برای کاهش ههزینه سفر به ایروان می توانید مواد اولیه را از فروشگاه ها تهیه نموده و خودتان مشغول آشپزی شوید.

در ادامه قیمت بعضی از این مواد غذایی را آنالیز نموده ایم: سیب زمینی (یک کیلو، 240 درام)، گوجه (یک کیلو 375 درام)، پیاز (یک کیلو، 250 درام)، موز (یک کیلو، 660 درام)، سیب (یک کیلو، 485 درام)، پرتقال (یک کیلو، 570 درام)، تخم مرغ (12 عدد، 744 درام)، نان (235 درام)، آب معدنی (یک بطری یک و نیم لیتری 230 درام)، شیر (یک لیتر، 425 درام)، جوجه (یک کیلو، 2270 درام) و برنج سفید (یک کیلو، 560 درام).

هزینه تفریح و جاذبه های گردشگری در ایروان

در ایروان جاذبه های گردشگری و همچنین تفریحات مختلفی وجود دارند. از جمله تفریحات این شهر پارک آبی آکواتک بوده که معمولا باید بین 4 هزار تا 8 هزار و پانصد درام باید برای آن هزینه کرد. بازدید از مسجد آبی و موزه کشتار جمعی ارمنستان رایگان است. هزینه ورودی گالری ملی ارمنستان، باغ وحش ایروان، موزه هنرهای مدرن ایروان، موزه تاریخ ارمنستان، مرکز هنری کافسیجان به ترتیب 1500، 500 تا 1200، 500، 2000 و 1000 درام ارمنستان هست.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان | شهری در کشور دریاها

هزینه حمل و نقل عمومی در ایروان

در ایروان می توانید از اتوبوس، مینی بوس یا مارشروتکا، مترو و تاکسی برای تردد در داخل شهر بهره ببرید. مقرون بصرفه ترین وسیله برای کاهش قیمت سفر به ایروان، مترو است که برای تهیه بلیت تک سفره آن باید 100 درام پرداخت کنید. هزینه اتوبوس های ایروان چه برقی و چه معمولی، 100 درام بوده که باید مستقیما به خود راننده پرداخت کنید. در بین مردم بومی، مارشروتکا (نوعی مینی بوس) هوادار بیشتری داشته که برای هر راستا باید 100 درام بپردازید. این مینی بوس ها به دلیل محبوبیتی که در بین مردم دارند، بسیار شلوغ هستند. برای کسانی که نمی خواهند از اتوبوس، مینی بوس و مترو استفاده نمایند و بدنبال تاکسی هستند، باید بگوئیم که هزینه اولیه آن 600 درام بوده و هر یک کیلومتر 100 درام به آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانیدآشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی ایروان

هزینه سوغات و پوشاک در ایروان

از جمله صنایع دستی و سوغات این کشور عروسک، قالیچه، گلیم، جواهرات دست ساز و صنایع دستی سنگی هستند. صنایع دستی هر کشوری بدلیل ارزش بالایی که دارد، دارای قیمت تعیینی نیست و نمی توان هزینه تعیینی برای آنها تعیین کرد. اما بازار ورنیساج که شنبه ها در میدان ریپابلیک برگزار می شود، مکان مناسبی برای خرید سوغات و صنایع دستی است. قیمت لباس در ایروان معمولا بیشتر یا برابر با قیمت لباس در ایران است. به طور مثال، یک شلوار جین و کفش چرم مردانه، به ترتیب 24500 و 37200 درام هست.

بیشتر بخوانیدمعرفی معروف ترین سوغات ارمنستان | تهیه سوغاتی آسیاییاز ایروان چی بخریم | آشنایی مختصر با سوغات و مراکز خرید ایروان

هزینه مکالمه و تلفن همراه در ایروان

در ارمنستان 6 اپراتور تلفن همراه به نام های ام تی سی، بی لاین، کاراباخ، ارنج، آرمنتل و ویواسل وجود داشته که قیمت سیمکارت هر کدام از این اپراتورها 1000 درام است. این سیمکارت های ارمنی را می توانید از هر کتاب فروشی در سطح شهر تهیه کنید. معمولا مکالمه با این سیمکارت ها برای یک دقیقه 20 درام است اما، برای اطلاعات بیشتر باید سایت هر اپراتور را چک کنید. اگر بخواهید از اپراتورهای ایرانی بهره ببرید، هر کدام برای خدمات رومینگ تعرفه متفاوتی داشته که با مراجعه به سایت می توانید از این قیمت ها آگاه شوید.

در ادامه بخوانیداطلاعات سفر به ایروان | نکات کاربردی برای سفر به ایروانمنبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 952

به "آشنایی با بخشی از مهمترین هزینه های سفر به ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بخشی از مهمترین هزینه های سفر به ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید