33 مدرسه زیر 5 دانش آموز در بوشهر، یکی از مدارس یک دانش آموز دارد

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ناصر کرمی عصر سه شنبه در نشست با مدیران مدارس منطقه سعدآباد با اشاره به اینکه مردم همراهی مطلوبی را با آموزش و پرورش داشته اند گفت: اگر همراهی مردم در کنار ما حس نمی شد امکان بازگشایی مدارس را به نحو مناسب نداشتیم.

33 مدرسه زیر 5 دانش آموز در بوشهر، یکی از مدارس یک دانش آموز دارد

کرمی ادامه داد: در کشور های توسعه یافته آموزش و پرورش در برنامه ریزی خرد و کلان به عنوان اولویت قلمداد می گردد و این ضرورت در کشور ما نیز حس می گردد و احتیاج است که آموزش و پرورش را با نگاه جدی تری دنبال نمایند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دستگاهی سازنده است که به همه دستگاه ها مرتبط است ابراز داشت: خروجی آموزش و پرورش، سکان داران آینده این کشور خواهند بود و همه مشاغل از آورده های آموزش و پرورش نیرو جذب خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه نمود: با توجه به کمبودهای زیادی که در آموزش و پرورش وجود دارد همه ما باید به عنوان نماینده ای از فرهنگیان در هر جایی که صاحب تریبونی شدیم این مسئله را عنوان کنیم تا مسئولان را نسبت به شرایط و مسائل مدرسه مطلع سازیم.

در کنار فرهنگیان هستیم

وی توضیح داد: مدیر مدرسه باید نقش تربیتی خود را ایفا نماید اما به علت وجود کمبودها، مدیر نقش تدارکاتی را به خود می گیرد و از وظیفه اصلی خود دور می گردد که این خود مشکل آفرین خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فریاد معلمان برای امروز نیست و برای فرزندان این مرزبوم است اعلام نمود: به عنوان یک نیروی فرهنگی در هر جایی که همکاران ما مطالبه گری مدنی داشته باشند در کنار آن ها تمام قد خواهم ایستاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: ما فرهنگیان با توجه به اینکه رسالت معلمی را پذیرفتیم با وجود همه مسائل معیشتی هیچ کوتاهی در تعلیم و تربیت دانش آموزان نخواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه شورای مدرسه به عنوان اصلی ترین نهاد در مدرسه قدرت برنامه ریزی دارد افزود: مدیران مدارس این شورا را اجرایی نمایند و در چهارچوب قانون برای دانش آموزان در طول یکسال تحصیلی برنامه ای تدوین نمایند.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان صف مقدم آموزش و پرورش فعالیت می نماید و باید خود مدارس تصمیم گیری بیشتری برای فعالیت های خود داشته باشند اضافه نمود: برنامه یک سال تحصیلی از بالا به پایین ابلاغ می گردد که با این شرایط سیستم آموزشی احتیاج به اصلاح دارد و احتیاج است در این موضوع تمرکز زدایی گردد.

اجرای طرح تقویت بنیه علمی

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اگر ما خواستار مشارکت خانواده ها هستیم صرفا نباید نگاه مالی به آنان داشته باشیم ابراز داشت: انجمن اولیا و مربیان نقش مشارکتی در مدرسه دارد و در تصمیم گیری و تصمیم سازی نیز نقش آفرین است و مدارس باید به خوبی از ظرفیت اولیا استفاده نمایند.

وی یادآور شد: بیشترین مدارس تخریبی استان در شهرستان تنگستان و منطقه سعدآباد است که با توجه به مسائل اقتصادی باید از ظرفیت خیرین در این موضوع استفاده گردد.

این مقام مسئول توضیح داد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان دوباره اجرایی خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 12 درصد اعتبارات این طرح به زودی ابلاغ و 70 درصد آن به روستاهای بخش های مختلف استان بوشهر تخصیص می یابد.

کرمی، با بیان اینکه توزیع این اعتبار در کمیته تخصصی انجام می گردد گفت: اعتبارات اجرای طرح تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان به تناسب دانش آموزان اختصاص می یابد.

وی، با بیان اینکه 33 مدرسه در استان بوشهر هر کدام زیر 5 نفر دانش آموز دارند خاطر نشان کرد: کوچکترین مدرسه روستایی در کوه های دوراهک بندر دیر دارای یک دانش آموز با یک معلم است.

کمبود امکانات آموزشی

رئیس آموزش و پرورش منطقه سعدآباد نیز در ادامه این نشست گفت: در منطقه سعدآباد شش هزار و 638 دانش آموز در دوره های تحصیلی، پیش دبستانی و آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می نمایند که از این تعداد 468 دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می نمایند.

عبدالنبی امیری با بیان اینکه 60 نفر از دانش آموزان این منطقه در دانشگاه های دولتی قبول شده اند توضیح داد: پژوهسرای منطقه با همت همکاران موفق به کسب مقام سوم کشوری شده است.

وی اعلام نمود: به دلیل کمبود امکانات آموزشی و یاری آموزشی در منطقه خیلی از د انش آموزان مستعد منطقه به مناطق همجوار مهاجرت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 23

به "33 مدرسه زیر 5 دانش آموز در بوشهر، یکی از مدارس یک دانش آموز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 مدرسه زیر 5 دانش آموز در بوشهر، یکی از مدارس یک دانش آموز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید