19 ایده هیجان انگیز؛ برای تفریح روزهای قرنطینه!

به گزارش گروه سرگرمی، در ایامی که به خاطر کرونا در خانه به سر میبریم و همه کنسرت ها لغو شده اند، سینماها و مراکز تفریحی، باشگاه های ورزشی، مدارس و صنعت توریسم تعطیل هستند. متخصصان توصیه نموده اند حتی اگر هیچ علائمی از کرونا نداریم، بهتر است در خانه بمانیم. قرنطینه خانگی برترین راه برای کنترل کروناویروس نو است. اما ماندن در خانه به مدت طولانی همراه اهالی منزل، در صورت عدم مدیریت زمان و کنترل بیحوصلگی ممکن است خسته کننده باشد! بنا بر این برترین راه این است که برای ایام نامعلوم کرونا حتما برنامه ریزی داشته باشیم که هم تفریح داشته باشیم و هم از اوقات فراغت طولانی مان حسابی استفاده کنیم. بیشتر افرادی که در طی روز بدلیل مشغله کاری از صبح تا غروب بیرون از خونه بوده اند الان بایستی تمام وقت در منزل بمانند لذا تفریح و استفاده از این اوقات فراغت بسیار مهم است. در مقاله پیش رو سعی داریم با تعدادی از این تفریح ها که میتوانیم در منزل با آنها سرگرم باشیم را معرفی کنیم.

19 ایده هیجان انگیز؛ برای تفریح روزهای قرنطینه!

1- پازل آفلاین و آنلاین:

کامل کردن پازل ها یکی از فعالیت های مناسب دوران خانه نشینی است؛ بیشار ما یک پازل 1000 تا 2000 قطعه ای داریم که قبلنا خریدیم ولی وقت و حوصله کامل کردنش را تا به امروز نداشتیم. چه فرصتی بهتر از الان؟ اگر با این ایده موافق هستید ولی پازلی کامل نشده ای در خانه ندارید، میتوانید از پازل های رایگان آنلاین بهره ببرید. اینکار علاوه بر پرکردن وقتتان، به افزایش قدرت تمرکز شماهم یاری می نماید.

2- راه اندازی وبلاگ شخصی:

یک وبلاک راه اندازی کنید؛ شما می توانید با به راه انداختن یه وبلاگ شخصی برای خودتان از هر چیزی که به ذهنتان میرسد صحبت کنید و بنویسید. از شطرنج تا شربت کاسنی. می توانید بعنوان یه پیشنهاد، تفریح ها و روزهای کرونایی خود را به صورت روزانه بنویسید و اتفاقات جالب هر روز را بعنوان سوژه ای مناسب بکار بگیرید.

3- ساز بزنید!

خیلی ها ممکن است از گذشته ها سازی در انبار یا کمد خانه داشته باشند. اگر جزو این افراد هستید ساز را بیرون اورده و در ایام فراغت خود تمرین کنید.

4- فیلم ببینید.

فیلم های مختلفی وجود دارند که مدتها بود وقت تماشاشان را نداشتید. فیلم های طولانی مدت معروفی که همواره بخاطر وقت نداشتن نتوانسته اید ببینید را می توانید به وسیله اینترنت تهیه و تماشا کنید. اگر انباشته ای از فیلم های خوب ندارید، به فهرست برترین فیلم های جهان سری بزنید و ژانر مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

5- زبان انگلیسی تان را تقویت کنید.

در این ایام بسیار مهم است که روی زبان انگلیسی کار کنید. می توانید با جستجو در اینترنت و از منابع آنلاین و دوره های آنلاین در این مدت سطح زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. برای مثال میتوانید از اپلیکیشن های آموزش زبان بهره ببرید.

6- مدیتیشن و یوگا

مدیتیشن کنید و انرژی های منفی را از خود خارج کنید. می توانید انواع مختلفی از روش های مراقبه و رها سازی فکر را در اینترنت یافته و از انها برای ریلکسیشن و برطرف خستگی های ذهنی و جسمی بهره ببرید.

7- مراقبت های خانگی پوست و مو:

بسیاری از دوره های ماسک گذاری برای بهبود شرایط پوست صورت وجود دارد که همواره بعلت نبود وقت و خستگی ناشی از کار و زندگی نتوانستیم استفاده کنیم. الان وقت مناسب برای این کار را داریم. می توانیم انواع ماسک ها و دوره های ماسک مرحله ای را در این ایام امتحان کنیم؛ با توجه به ماسک های مراقبت از پوست و مو، ماسک مناسب خود را انتخاب کنبد.

8- بازی های کامپیوتری و کنسولی

بازیهای کنسولی بسیاری وجود دارند که میتوانید در خانه سرگرم شوید. اگر همواره دوست داشتید این بازیها را یاد بگیرید الان وقت مناسبی برای یادگیری و انجام این بازی ها و لذت بردن از آنهاست. اگر به دستگاه های لازم برای انجام بازی های ویدئویی دسترسی ندارید، از بازی های آنلاین فردی یا گروهی بهره ببرید. بازی های گروهی را میتوانید به همراه دوستانتان انجام دهید و از این طریق هیجان بازی را بیشتر کنید.

9- آشپزی کنید.

خیلی وقت ها غذای خاصی به نظرمان می اید که در خانه درست کنیم الان وقتش است. می توانید انواع غذاهای عجیب و غریب ناشناخته را از دل کتابهای اشپزی که سالهاست در کتابخانه خاک میخورند بیرون کشیده و سفره غذای روزانه را زیبا تر کنید. هم چنین میتوایند از مجله آشپزی خبرنگاران بهره ببرید.

10- کتاب بخوانید.

کتاب خواندن هم معمولا از آن کارهایی است که معمولا برایش وقت کم می آورید. الان زمان مناسبی است که با سرچ کردن هشتگ معرفی کتاب در اینستاگرم، نقد کتاب های مختلف را بخوانید و ژانر مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

11- با فامیل ها و دوستانتان تماس تصویری برگزار کنید.

به وسیله اپ های مختلف می توانید با اشنایان در سراسر جهان تماس های تصویری برقرار نموده و حسابی خوش و بش کنید. ملاقات پدر بزرگ و مادر بزرگ اینبار به صورت آنلاین و به وسیله اپلیکیشن و گوشی هوشمند بسیار لازم و مفید است.

12- برای اهداف تان برمه ریزی کنید.

به اهدافتان و سال و سال هایی گذشتند فکر نموده عملکرد خود را آنالیز کنید. در صورت تماشا نقص در فرایند زندگی خود برنامه ای برای رسیدن به اهدافتان تنظیم کنید.

13- به شبکه های اجتماعی سر بزنید.

در توئیتر و اینستاگرام حسابی می توانید سرگرم شوید؛ این دو را نباید فراموش کنید. می توانید با وقت و تمرکز کپشن های عالی بنویسید و اگر در حوزه خاصی مهارت دارید، پیج آموزشی خود را راه اندازی کنید.

14- تعمیرات عقب افتاده منزل را انجام دهید.

بگردید هر چیزی کهدر منزل احتیاج به تعمیر و بازرسی دارد را انجام دهید. ممکن است شیر ابی مدتها چکه می نماید یا لولای در بد جا می رود یا هر تعمیر دیگری که فکر میکنید ممکن است محل سکونت تان احتیاج داشته باشد.

15- آلبوم های عکس قدیمی را دورهم نگاه کنید.

لذت تماشا عکس ها به صورت چاپ شده و در آلبوم واقعا با عکس های دیجیتال فرق دارد. به البوم های عکس قدیمی مراجعه کنید؛ یاداوری خاطرات دور که خیلی وقت است به آنها سر نزده اید می تواند مجذوب کننده و لذتبخش باشد.

16- برای بعد از کرونا برنامه ریزی کنید.

فهرست کاملی از موزه ها، رویداد های فرهنگی ورزشی، تئاترها، پارک ها و برنامه های تفریحی دیگر را که در نظر دارید روی کاغذ بیاورید و برایشان برنامه ریزی کنید.

17- تغییر دکوراسیون

دکوراسیون و چینش مبلمان و اثاث منزل را تغییر دهید. این کار برای تنوع و تفریح بسیار جالب است.

18- ورزش کنید.

هر روز و مرتب حرکات ورزشی و کششی را برای سلامتی جسم و کنترل وزن انجام دهید. این کار به روحیه شما یاری خواهد نمود.

19-حسابی بخوابید!

معمولا روزهای کاری همراه فشار زیادی که دارند، فرصت خوابیدن کافی و به موقع رو شاید نداشته باشیم. برترین زمان برای خوابیدن قبل از ساعت 12 است.

در این مدت می توانیم انواع کار های مفید و مناسب با زمانی که در اختیار داریم انجام دهیم. کارهای بسیاری در منزل می توانیم انجام دهیم از کار های خنده دار برای خنتماشا و تفریح یا فعالیت های مفید و فکری مثل کتاب خواندن و بازیهای ویدیویی.

منبع: usatoday

منبع: اُکالا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1883

به "19 ایده هیجان انگیز؛ برای تفریح روزهای قرنطینه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 ایده هیجان انگیز؛ برای تفریح روزهای قرنطینه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید