10 نوع چای نایاب و گران قیمت برای عاشقان این نوشیدنی پرطرفدار

به گزارش گروه سرگرمی، وب سایت وینوک: شما کیفیت برگ چای را آنالیز می کنید، چقدر از نظر مزه قوی است، چه نوع طعمی دارد، و سپس بهترین را انتخاب می کنید، حتی اگر مجبور باشید کمی بیشتر پول پرداخت کنید.

10 نوع چای نایاب و گران قیمت برای عاشقان این نوشیدنی پرطرفدار

اگر چه حتی این کمی اضاف پول پرداخت کردن ممکن است بیش از چند دلار باشد. چای هایی در بازار است که از نظر قیمت بسیار گران فروخته می شوند.

آن ها نادر و بسیار گران هستند و ما در این مقاله 10 تا از گران ترین و نادرترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

10. چای گل Tienchi

اگر چه این چای در این لیست ارزان قیمت ترین است، اما نه تنها در محل کشت آن، چین، بلکه در سراسر جهان مشهور است. این یکی از سالم ترین چای هایی است که تا به حال دیده اید. همچنین این چای به سبب خواص دارویی اش محبوب است. چای گل Teinchi برای درمان بیماری های مختلف مانند بی خوابی و آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دارای ویژگی های سم زدایی عالی است. طعم و مزه آن کاملا شبیه به گل کلم بروکلی کوچک است. قیمت هر 1 کیلو از این چای معادل 170 دلار است.

9. Gyokuro

Gyokuro یک از انواع چای سبز است که عطر و طعم جادویی دارد. Gyokuro در منطقه یوجی ژاپن معمول است که بدون آسیاب کردن برگ هایش ان را دم می نمایند. چای دارای طعم شیرین است و عطر متفاوتی دارد و در جای سایه دار کشت می گردد. تقریبا 2 تا 3 هفته برای آماده شدن برای برداشت زمان می برد و هر کیلوگرم آن 650 دلار قیمت دارد.

8. Poo Poo Pu-Erh Tea

این چای از استان یونان چین می آید و شامل مدفوع حشرات می گردد که برای جمع آوری آن بسیار دقت می گردد. اگرچه ممکن است کمی چندش باشد و به نظر کاری دیوانه وار بیاید، اما واقعیت این است که این چای سیاه طعم خوبی دارد، و در سراسر جهان برای خواص شفایی اش شناخته می گردد. فکر می کنید چایی که حاوی مدفوع حشرات قیمتش چقدر است، دوباره فکر کنید. قیمت هر کیلوگرم از این چای 1000 دلار است.

7. چای امپریال Silver Tips

این چای گرانترین چای است که در دارجیلینگ فراوری می گردد. این چای در دارجیلینگ، بنگال غربی، در مزارع چای Makaibari، که متعلق به یک شرکت به نام Luxmi است، کشت می گردد. چای Luxmi دارای اولین مزرعه چای در جهان است. چای دارای طعم، عطر و بوی عالی است و هرچند که با قیمت های بالایی فروخته می گردد، اما قیمت معمول آن 400 دلار برای هر کیلوگرم است. در سال 2014، خریدارانی از آمریکا، انگلستان و ژاپن این چای گران قیمت را با قیمت بالای 1850 دلار خریداری کردند.

6. Tieguanyin

این یک چای سیاه در چین است و به خاطر ادای احترام به الهه رحمت، Guanyin نامیده شده است. دو افسانه مرتبط با Tieguanyin وجود دارد. یکی در خصوص جانسپاری Wei، دهقان فقیر، به الهه Guanyin است و اینکه چگونه او با یک شات از چای پاداش گرفت. پس از اینکه Wei شروع به کاشت این چای کرد، نه تنها سرنوشت وی تغییر کرد، بلکه سرنوشت کل روستا نیز دستخوش تغییر شد. داستان بعدی درباره وانگ محقق است، که گیاه را زیر سنگ Guanyin کشف نموده است. او این گیاه چای را به Emperor Quilong داد و بعد از آن به عنوان چای Guanyin شناخته شد. هر یک کیلوگرم از بهترین نوع چای Guanyin تا 3000 دلار قیمت دارد.

5. Yellow Gold Tea Buds

این چای به خاطر این گران است، زیرا برگ های آن از طلای 24 عیار پوشیده شده است. این یک نوع بسیار نادر چای است، زیرا فقط در یک مکان خاص برداشت می گردد و برداشت آن تنها یک روز از سال است. هنگامی که برگ برداشت می شوند، چای که از آن ساخته می گردد رنگ طلایی دارد و گفته می گردد که برای سلامتی خوب است. سنگاپور تنها مکانی که می توانید این چای را بیابید. بخاطر وجود طلا در این چای کاملا طبیعی است که محصول گران باشد بنابراین هر یک کیلوگرم از این چای 3000 دلار ارزش دارد.

4. چای Narcissus Wuyi Vintage Oolong

این چای Oolong بعد از کشته شدن نارسیس، شخصیت اساطیر یونانی که در کوه های ووئی کشته شده نام گذاری شد. این چای تا حدود 60٪ اکسید شده که با کهنه شدن طعم و مزه آن بهتر می گردد. برای اطمینان از اینکه چای سالم در معرض آسیب قرار نگیرد، در هر دو سال برداشت می گردد و این باعث می گردد که رطوبت اضافی چای خشک گردد. به لطف طعم های مختلف آن، از قبیل گل، شکلات و چوب، این چای بسیار گران است و برای هر یک کیلوگرم این جای 6500 دلار باید پرداخته گردد.

3. چای Panda Dung

چین در فصل برداشت عجیب ترین و گران قیمت ترین چای جهان را برداشت می نماید. چای پاندای دونگ در استان سیچوان چین به قیمت 70،000 دلار برای هر کیلوگرم فروخته می گردد. نام این چای به این دلیل پاندا است، زیرا برای کاشت گیاه چای از مدفوع پاندا ها به عنوان کود استفاده می گردد. آن یانشی، هنرمند چینی، اولین بار کشت این چای را خودش بومی کرد و برای فراوری آن حق حق انتشار قرار داده است. هنگامی که این چای برای اولین بار در سال 2012 به طور رسمی وارد بازار شد، به نظر می رسید که گران ترین چای جهان بگردد.

2. چای Dà Hóng Páo

این چای مخصوص است، زیرا چای سلطنتی است. این چای در کوه های Wuyi چین رشد می نماید و به عنوان بخشی از خانواده Oolong شناخته می گردد. محبوبیت این چای از زمانی شروع شد که مردم پی به خواص دارویی آن بردند. این چای باعث شد تا کسالت حاکم Ming رفع گردد. پادشاه چنان تحت تأثیر نهاده شد که دستور داد تمام بوته های Dà Hóng Páo توسط روپوش های قرمز سلطنتی پوشیده شوند. به همین دلیل است که این چای همچنین با نام Imperial Red Robe نیز شناخته می گردد و هر یک کیلوگرم آن 1.2 میلیون دلار فروخته می گردد.

1. چای کیسه ای الماس ساخته شده توسط PG Tips

در سال 2005، شرکت بریتانیایی، PG Tips، این چای را معرفی کرد. حدود 2 گرم از چای معروف Silver Tips Imperial Tea در هر کیسه چای که توسط Boodles Jewelers مشهور طراحی شده است محصور شده است. علاوه بر این، هر یک از این کیسه ها دارای 280 الماس با بهترین کیفیت است که به همین دلیل قیمت آن را به بیش از 15000 دلار می رساند.

اگر هر یک از چای های ذکر شده در این مقاله را مزه نموده باشید بسیار خوش شانس هستید، زیرا این چای ها نه تنها گران هستند بلکه باید گفت که بسیار نادر هستند. از خوردن این چای ها لذت ببرید و به این فکر کنید که از انسان های خوش شانس این کره خاکی هستید.

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1045

به "10 نوع چای نایاب و گران قیمت برای عاشقان این نوشیدنی پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نوع چای نایاب و گران قیمت برای عاشقان این نوشیدنی پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید