گردشگری محور توسعه استان گلستان در امسال است

به گزارش گروه سرگرمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه تابستان 98 استان گلستان توجه به فعالیت و طرح های گردشگری را از محورهای توسعه ای استان در امسال مطرح کرد.

گردشگری محور توسعه استان گلستان در امسال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، میرمحمد غراوی امروز شنبه 5 مردادماه 98 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان استان گلستان گفت: محور توسعه ای استان گلستان در امسال توجه به فعالیت و طرح های گردشگری است که امیدواریم دستگاه های اجرایی برای نیل به این هدف تمام توان خود را بکار گیرند.

او ضمن تشکر از همکاری اعضا و روسای کمیته های عضو ستاد خدمات سفر از همه دستگاه ها خواست نسبت به برنامه ریزی، ارائه خدمات و اجرای برنامه های مختلف بر اساس توضیح وظایف اقدام نمایند.

غراوی بر نقش گردشگری در توسعه استان تأکید کرد و سهم اشتغال زایی این بخش را از مباحث محوری توسعه استان برشمرد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطر نشان کرد : در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 که در سال گذشته برگزار گردیده بود مصوبات خوبی را داشتیم و آمادگی کامل برای استقبال و میزبانی از مسافران و گردشگران در استان گلستان وجود داشت و تا قبل از نوروز اکثر هتل ها و مراکز اقامتی استان رزرو شده بود.

او افزود: برگزاری جشن های نوروزگاه اقدامات بسیار خوبی بود که در نوروز سال های اخیر اجرایی شد و برای برگزاری این جشن ها در نوروز 98 برنامه های ویژه ای لحاظ شده بود که متاسفانه نوروز امسال به دلیل درگیری استان به حادثه سیل ، نتوانستیم شاهد برگزاری این جشن ها باشیم و حوزه گردشگری استان متضرر شده و اکثر مسافران سفر خود را به استان لغو کردند.

غراوی توضیح داد : اقدامات خوبی توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در حوزه بوم گردی ها اجرا شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

او گفت : بوم گردی ها تاثیر مالی بسیار خوبی بر توسعه صنعت گردشگری استان داشته است و 160 واحد بوم گردی در استان توانسته است رشد مناسبی در حوزه هایی چون صنایع دستی را نیز رقم زند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر این که طرح های گردشگری با اولویت در دستور کار استانداری قرار می گیرد از فرمانداران شهرستان های استان خواست تا طرح های بوم گردی را در اولویت کاری خود قرار داده تا با سرعت بیشتری رشد کمی و کیفی این اقامتگاه ها را ببینیم.

سامان دهی و پاک سازی جنگل های گلستان و سایر مناطق گردشگری، سامان دهی تابلوهای گردشگری و معرفی جاذبه ها، مسائل بهداشتی و زیباسازی مبادی های ورودی شهرستانهای استان از مواردی بود که توسط مهندس غراوی در این نشست مطرح شد.

آمادگی کامل ستاد خدمات سفر استان گلستان

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ایام نوروز 98، گفت: ستاد دائمی خدمات سفر استان در ایام سال در حال فعالیت می باشد و این فعالیت در ایام نوروز و تابستان به دلیل افزایش حضور مسافران و گردشگران افزایش می یابد.

او با اشاره به حادثه سیل نوروز 98 در استان، اعلام کرد: در برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر نوروز امسال برنامه ریزی و کوشش های زیادی جهت ارائه خدمات مطلوب و آماده سازی شهرستان جهت حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران صورت گرفت که متاسفانه حادثه سیل در ایام نوروز باعث شد علی رغم تمام کوشش ها و برنامه ریزی ها با کاهش حضور مسافران و گردشگران در استان و شهرستان روبه رو شویم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از آمادگی کامل برای خدمات رسانی شایسته به مسافران و گردشگران تابستان 98 برخوردار است.

او اعلام نمود: اکنون ایام پیک سفرهای تابستانی هموطنان می باشد و باید با کوشش مضاعف خلأیی که با توجه به بروز سیل در نوروز امسال داشتیم جبران کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید نمود: فرمانداران محترم نسبت به هماهنگی برگزاری جشنواره های تابستانی هیرکان که به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در چهار شهرستان برگزار می گردد اقدامات لازم را به عمل آورند.

او گفت : برگزاری جلسات ستاد اجرای خدمات سفر و برنامه ریزی بازدید در قالب کمیته ضربتی، پاکسازی تفرجگاه ها در شهرها و روستاههای استان، پیش بینی مدارس مناسب برای پذیرش توسط ستاد اسکان ، معرفی پایگاه امداد و نجات و خیمه های نماز در سطح استان ، فعال نمودن پایگاه شهری و جاده ای، فعالیت اکیپهای تعمیر وسرویس ونگهداری خودرو، اجرای طرح نظارتی تنظیم بازار ویژه ایام تابستان 98 از جمله انتظارات دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از دستگاه های اجرایی عضو می باشد.

در این جلسه روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان شامل(کمیته اطلاع رسانی، سلامت و بهداشت، ارزیابی عملکرد، نظارت و تنظیم بازار، اسکان، خدمات رفاه، هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها، خدمات انتظامی، خدمات امداد و نجات، خدمات حمل و نقل و ترافیک و...) گزارشی از فعالیت ها و توضیح وظایف خود در ستاد اعلام کردند.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه تابستان 98 استان گلستان امروز شنبه 5 مردادماه 98 با حضور غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فرمانداران شهرستان های استان، روسای کمیته ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین مرتبط برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 247

به "گردشگری محور توسعه استان گلستان در امسال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری محور توسعه استان گلستان در امسال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید