یاری های اولیه تکان مغزی

به گزارش گروه سرگرمی، حوادث رانندگی، آسیب های ورزشی، سقوط و ضرباتی که در زد و خورد به فرد اصابت می نمایند، از شایع ترین علل تکان مغزی هستند. مصدوم ممکن است دچار اختلال هوشیاری گردد اما این حالت فقط مدت کوتاهی (معمولا فقط چند دقیقه) طول می کشد و در پی آن بهبود کامل وجود دارد.

یاری های اولیه تکان مغزی

یاری های اولیه تکان مغزی

حوادث رانندگی، آسیب های ورزشی، سقوط و ضرباتی که در زد و خورد به فرد اصابت می نمایند، از شایع ترین علل تکان مغزی هستند. مصدوم ممکن است دچار اختلال هوشیاری گردد اما این حالت فقط مدت کوتاهی (معمولا فقط چند دقیقه) طول می کشد و در پی آن بهبود کامل وجود دارد.

اگر علایمی مثل سردرد یا تاری دید در مصدومی که دچار تکان مغزی شده است، بعدا ظاهر شوند، باید وی را تحت کنترل قرار داد و به او توصیه کرد که به پزشک مراجعه کند. ممکن است موارد زیر هم وجود داشته باشند:

گیجی یا تهوع در زمان به هوش آمدن.

از دست دادن حافظه نسبت به تمام حوادثی که در زمان حادثه یا بلافاصله پیش از آسیب اتفاق افتاده اند.

سردرد خفیف و منتشر.

روش کار

1) علایم حیاتی شامل سطح پاسخ دهی، نبض و تنفس را کنترل و ثبت کنید. حتی اگر به نظر می رسد که مصدوم به طور کامل به هوش آمده است، وی را از نظر بدتر شدن سطح پاسخ دهی، تحت نظر بگیرید.

2) پس از به هوش آمدن مصدوم، مسوولیت مراقبت از او را به یک فرد مسوول بسپارید. اگر مصدوم در میادین ورزشی دچار آسیب شده است، هرگز به او اجازه ندهید که قبل از مراجعه به پزشک، بازی را از سر بگیرد.

3) اگر مدتی پس از وارد شدن ضربه به سر، مصدوم دچار سردرد، تهوع، استفراغ یا خواب آلودگی بیش از حد شده است ، به او توصیه کنید که به بیمارستان مراجعه کند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1767

به "یاری های اولیه تکان مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های اولیه تکان مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید