تور ترکیه ارزان: کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه

به گزارش گروه سرگرمی، کلیسایی باستانی متعلق به قرن پنجم میلادی در حفاری های سایت باستان شناسی منطقه کاپادوکیه کشور ترکیه کشف شده است؛ برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کشف تازه در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

تور ترکیه ارزان: کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ناحیه کاپادوکیه جزو منطقه ها تاریخی صنعت گردشگری کشور ترکیه محسوب می گردد و عمده معروفیت خود را مرهون خانه هایی است که در دل صخره ها بنا شده اند. ولی به تازگی، کاوش های باستان شناسی اجرا شده در شهر نوشهر این منطقه منجر به کشف کلیسایی باستانی متعلق به قرن پنجم میلادی شده است. این کلیسای زیرزمینی یکی از بزرگترین کلیساهای منطقه به شمار می رود که دیوارهای آن پوشیده از نقاشی های دیواری است. نقاشی های دیواری مذکور دارای موضوع هایی مانند عروج عیسی مسیح، تخریب روح پلید و ماهی در حال سقوط از دستان حضرت عیسی است. البته در زمان کشف دیوارهای مذکور فرو ریخته بود، ولی در حال حاضر، اعضای تیم باستان شناسی در حال ترمیم و بازسازی آن ها برای حفظ این نقاشی ها هستند.

بعلاوه سال گذشته در نتیجه حفاری های پروژه عمومی ساختمان سازی در این شهر، شهر زیرزمینی گمشده کشف شد.

لازم به ذکر است دین مسیحیت از ابتدای سده چهارم وارد کشور ترکیه شده و کشف این کلیسا می تواند باستان شناسان را برای یافتن سرنخ های بیشتری در خصوص ترویج دین مسیحیت و توسعه نفوذ کلیسای ارتدوکس شرقی درمنطقه یاری کند.

منبع: کجارو / atlasobscura.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1911

به "تور ترکیه ارزان: کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید