هتل داد یزد، هتلی با معماری اصیل ایرانی!

به گزارش گروه سرگرمی، هتل داد یزد موضوع مورد بحث ما در این مقاله است اما پیش از آنکه در خصوص این هتل و تاریخچه آن سخن بگوییم اجازه دهید تا بطور کلی کمی در خصوص هتل ها صحبت کنیم. از زمان های قدیم مسافرت یکی از فعالیت های مطلوب برای انسان بوده و هواداران خاص خود را نیز دارد. دغدغه اصلی هر شخصی این است که بعد مراجعت به مقصد بتواند در مکانی آرام و تمیز وسایل آرامش خود را برای مدت کوتاه اقامت فراهم آورد. به این منظور در ابتدا کاروانسراها پدید آمدند و سپس با گذشت زمان و ورود به دنیای مدرن مسافرخانه ها، هتل ها؛ متل ها و غیره شکل گرفتند تا بطور موقت نیازهای اولیه مسافران را برآورده نمایند.

هتل داد یزد، هتلی با معماری اصیل ایرانی!

هتلی پرآوازه در شهر یزد، هتل داد یزد

شهر یزد شهری تاریخی و زیباست که گردشگران زیادی را به خود دعوت می کند. نظر ما این است که شما با هر دلیلی که به این شهر سفر کنید، از تصمیم خود بطور حتم لذت خواهید برد. سوغاتی معروف این شهر شیرینی های لذیذ و پارچه های ابریشمی اعلا است. البته بناهای تاریخی این شهر نیز به نوبه خود چشمگیر و زیبا هستند که هتل داد یزد نیز یکی از زیبایی های بی نظیر و جاذبه های بی بدیل این شهر است. کاربری امروزه این مکان به عنوان اقامت گاه است و در دسته برترین و لوکس ترین هتل های یزد قرار می گیرد که برترین امکانات را به مهمانان و مسافران خود ارائه می دهد.

تاریخچه هتل داد یزد

هتل داد یزد تاریخچه ای تا ابتدای قرن حاضر دارد. در سال 1307 ساخته شده و کاربری اولیه آن به عنوان بنگاه باربری بوده که رانندگان حمل و نقل کالا در آن استراحت می کردند. موسس بنای اولیه آقای حاج عبدالخالق داد بوده اند که به همت و کوشش خود این بنا را تاسیس نموده اند. تقریبا تا سال 1372 شمسی این بنا با همین کاربری به رانندگان خدمات می داده و سپس در سال 1380 بدست بچه ها حاج عبدالخالق تبدیل به یک مهمانسرا و هتلی زیبا با نام هتل داد یزد شد که خدمات فوق العاده ای را به مراجعان و مهمان خود ارائه می دهد.

قانونا این مکان برای آماده شدن احتیاج به بازسازی داشت که بازسازی آن از سال 1380 آغاز شده و در سال 1386 انتها یافت. وقتی پروژه به اتمام رسید آن کاروانسرا به یک هتل زیبا و مجلل 4 ستاره تبدیل گشته بود. هتل داد یزد که قدمتی 80 ساله دارد و در قلب و مرکز شهر زیبا و سنتی یزد قرار گرفته است.

گذری بر معماری هتل داد یزد

این هتل 4 ستاره و پرآوازه شهر یزد بازسازی شده و به بنایی تازه تبدیل شده است اما با این حال آمیزشی انکار ناپذیر با معماری کلاسیک در آن به چشم می خورد. نورپردازی هتل داد یزد بگونه ای است که او را همانند گوهری نورانی در دل شب به رخ می کشد. این هتل با تمام به روز شدن هنوز سبک معماری اصیل ایرانی خود را حفظ نموده و با دیوارهای بلند و مستحکم خود، بنای اصلی را همانند قلعه ای محکم به آغوش کشیده.

معماری اصیل ایرانی ترکیبی جدانشدنی با طبیعت دارد و شما می توانید این ترکیب زیبا را در پنجره ها و نورگیرهای تمامی اتاق های این هتل که همگی به حیاطی سبز باز می شوند، به راحتی نظاره کنید. حیاط و اندرونی هتل داد یزد بصورت گودال باغچه طراحی شده تا خنکی تابستان را به راحتی تامین کند و به خوبی معماری اصیل منطقه کویری شهر یزد را به رخ بکشد.

هتل داد یزد، هتلی همگام با محیط زیست

این هتل هم در فضای بیرونی و هم در فضای اندرونی خود، سبک سنتی معماری را حفظ نموده و با رعایت تمام قوانین کوشش نموده تا آسیبی هرچند جزئی به طبیعت وارد نکند. برای مثال در پشت بام هتل داد یزد شما می توانید پنل های خورشیدی را به وضوح مشاهده کنید که استفاده از این تکنولوژی کمکی شایان به محیط زیست است. عملکرد این پنل ها بدین صورت است که سالانه 40 هزار کیلووات ساعت برق فراوری می نمایند و باعث کاهش یافتن فراوری سالانه 25 تن گاز دی اکسید کربن می شوند. طراحی اصلی هتل داد یزد کاملا درونگرا است و این نکته حتی در معماری و مبلمان داخلی اتاق ها به وضوح دیده می شود. گبه ها و گلیم های سنتی و روتختی های دست دوز که همگی یادآور گذشته ای زیبا و خارق العاده هستند.

مکان یابی هتل داد یزد بر روی نقشه

پیشنهاد ما برای رسیدن بدون دردسر شما به هتل داد یزد استفاده از تاکسی است. این هتل در صنعت گردشگری و هتلداری حرف اول را می زند و درست در بافت تاریخی و مشرف به مراکز خرید اصلی شهر قرارگرفته است. آدرس صحیح و دقیق هتل داد یزد میدان شهید بهشتی، درست در وسط خیابان دهم فروردین است. بعد از اینکه از سمت میدان به داخل خیابان دهم فروردین وارد شدید، درست اواسط خیابان سمت راست، هتل داد یزد با پلاک 214 خودنمایی می کند. موقعیت جغرافیایی این هتل به شدت خاص است و در بافت سنتی و قدیمی شهر یزد جانمایی شده. هتلی لوکس که جزء برترین و پرآوازه ترین هتل های شهر یزد از آن یاد می شود.

فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد 11 کیلومتر، تا ایستگاه راه آهن 4 کیلومتر، تا مجتمع تفریحی تجاری ستاره یزد 1 کیلومتر است. به عبارتی شما تنها به 5 دقیقه پیاده روی احتیاج دارید تا به این مرکز خرید برسید. بعلاوه فاصله هتل داد یزد تا آتشکده زرتشتیان یزد 940 متر و در ادامه تا مسجد جامع یزد 2 کیلومتر و تا آب انبار شش بادگیره 471 متر است.

جهانی اندرونی هتل داد یزد با امکاناتی ویژه

از جمله افتخارات هتل داد یزد اخذ جایزه STUDIOSUS آلمان در سال 2009 میلادی است که بواسطه مشتری مداری بسیار دقیق و عالی این هتل، به آن تعلق گرفته است. این بدان معناست که این هتل امکانات ویژه و خاصی را برای مشتریان خود در نظر گرفته و با خدمات منحصر به فردی که ارائه می کند به راحتی توانسته نظر مثبت مهمانان را به خود جلب کند. از امکانات ویژه هتل داد یزد می توان به سالن ورزشی، تفریحی و بعلاوه استخر و جکوزی آن اشاره نمود که هواداران ویژه خود را دارد.

جهانی مدرن امروز بدون اینترنت حرفی برای گفتن ندارد و این هتل در تمام اتاق ها و حتی در لابی، امکان دسترسی ویژه مسافران به خدمات اینترنتی را به راحتی فراهم نموده است. بعلاوه در هتل داد یزد شما به راحتی می توانید از خدمات خشکشویی، دفتر آژانس مسافرتی، فروشگاه صنایع دستی، سالن همایش و پارکینگ مجزا که جزء خدمات هتل داد یزد هستند به راحتی و بدون هیچ نگرانی بهره ببرید. بعنوان مثال سالن همایش و جشن در این هتل به راحتی با نظر و طبق سلیقه شما تغییر خواهدکرد و با تجهیزاتی پیشرفته مراسم شما را پوشش خواهد داد.

خدمات اندرونی و اتاق ها

بعلاوه هتل داد یزد برای اتاق های خود خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است. یخچال، گاوصندوق، پاور سوئیچ، مبلمان، تلویزیون، تلفن، کمد لباس، میز تحریر، آب رایگان، آباژور، مینی بار با هزینه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم اعلام حریق، چای ساز، سرویس بهداشتی فرنگی و غیره همگی از جمله خدماتی هستند که در هتل داد یزد با بالاترین کیفیت به مهمانان ارائه می شوند. وجود امکان شارژ جداگانه در اتاق های هتل ویژگی شاخص آن ها است و شما در کنار تمام این امکانات می توانید از صبحانه ای دلچسب در اتاق خود لذت ببرید.

هر 88 واحد اقامتی این هتل خدمات مجزا و جالبی برای شما دارند. اتاق های یک، دو و سه تخته، اتاق های متصل به هم و اتاق های مخصوص ماه عسل در هتل داد یزد، همگی از فضای اقامتی جذابی برخوردار هستند. نمای بیرونی اتاق ها کاهگلی است با پنجره هایی سرتاسر رنگارنگ که دور تا دور حیاط را احاطه نموده اند. طراحی فضای اتاق ها کاملا سنتی صورت گرفته که با گلیم ها و روتختی های دست دوز، نقطه پایانی بر اصالت این مکان است. منظره بی نظیر اتاق ها به سمت حیاط هتل، تکمیل نماینده منظره چشم نواز اتاق ها برای شما می باشد.

امکاناتی ویژه برای میهمانانی ویژه

بدون شک شما فردی ویژه هستید که هتل داد یزد را برای اقامت خود انتخاب نموده اید، پس سطح توقع خود را بالا برده و انتظار خدمات ویژه ای را نیز داشته باشید. توصیه می کنیم که گیفت شاپ هتل داد یزد را از قلم نیندازید، چون قرار است شما را شگفت زده کند و با ارائه صنایع دستی اصیل و سوغاتی های منحصر به فرد خود برای شما خاطرات زیبایی را خلق کند. خب در اینجا به قسمت خوشمزه هتل می رسیم، یعنی بخش غذاها.

در این هتل 2 رستوران و کافی شاپ تعبیه شده تا شما نگرانی بابت وعده های غذایی خود نداشته باشید. یکی از این رستوران ها رستوران بام هتل داد یزد نام دارد. این رستوران بک منظره فوق العاده به شهر یزد دارد که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید. فضای تاریخی و دلنشین این رستوران تجربه ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، گریل شده و گیاهی با چاشنی های مخصوص سرو می شوند.

رستوران دوم هتل داد یزد، آیینه نام دارد و این قابلیت را دارد که با فضای دلنشین خود روح شما را حتی برای مدت زمانی کوتاه از این جهان دور کند. در این رستوران شما طعم های فراموش شده و اصیل ایرانی را به وضوح خواهید چشید. این رستوران نیز انواع غذاهای فرنگی و ایرانی را با طعم هایی بی نظیر به شما ارائه خواهد داد. حال می رسیم به کافی شاپ دنج و دلچسب هتل داد یزد با نام کافه گالری نیلوفر که با خاطرات شما رابطه ای تنگاتنگ خواهد داشت. فضایی صمیمی و پر احساس که توانایی آن را دارد تا ساعت ها شما را مجذوب خود کند و با انواع نوشیدنی های سرد و گرم و کیک های خوش طعم، بزم شما را کامل کند.

سالن پذیرایی پدر

هتل داد یزد یک سالن پذیرایی مجزا دارد که برای مهمانی ها و مراسمات شما به خوبی تجهیز شده است، تا میزبان مراسمات، کنفرانس ها و همایش های شما باشد. پرسنل این سالن همگی آموزش دیده و مجرب هستند و تمامی امکانات پیشرفته و مورد احتیاج شما در دسترس قرار داده شده اند تا شما به خوبی میزبان مهمانان خود باشید. نکته قابل توجه این است که ظرفیت سالن پدر با درنظر گرفتن چیدمان مخصوص شما بین 25 نفر تا 100 نفر متغیر است.

مکان های تماشای اطراف هتل داد یزد

پیشتر از این گفتیم که هتل داد یزد در میان بافت تاریخی این شهر قرار گرفته و موقعیت مکانی جالبی دارد. این هتل به جاذبه های گردشگری این شهر اشراف دارد مانند مسجد جامع کبیر یزد، آب انبار شش بادگیر، تکیه امیر چخماق یزد، موزه آب یزد، بقعه دوازده امام، حمام خان و تکیه زرتشتیان. آتشکده زرتشتیان یزد تنها 2 کیلومتر با هتل داد یزد فاصله دارد و برای تماشا این مکان تاریخی فاصله زیادی را طی نخواهید کرد یا تکیه امیر چخماق یزد در فاصله 1 کیلومتری این هتل است که تماشا آن را حتما به شما توصیه می کنیم. خبر خوب اینکه خانه تاریخی گلشن نیز با قدمت قاجاریه در نزدیکی واقع شده است. فاصله هتل تا بیمارستان اندک است، تنها 2 کیلومتر و برای بازدید از نمایشگاه بین المللی نیز کافی است فاصله ای 9 کیلومتری را طی کنید.

قوانین هتل داد یزد

هتل داد یزد مانند هر فضای منحصربه فرد دیگری، از قوانینی خاص و مخصوص به خود پیروی می نماید. بعنوان مثال باید در زمان پذیرش کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشید. در ضمن این هتل پذیرای بانوان مجرد نیز خواهد بود به شرطی که مدارک شناسایی خود را ارائه نمایند. ساعتی که برای تحویل دادن اتاق در نظر گرفته شده 14 و ساعتی که برای تحویل گرفتن تعیین شده 12 می باشد. فراموش نشود که اگر قرار شد رزرو اتاق کنسل شود، طبق قانون باید هزینه یک شب پرداخت شود.

در قوانین هتل داد یزد اگر کودک شما زیر 7 سال سن داشته باشد، تمامی خدمات برای او رایگان است و اگر بالای 7 سال سن دارد باید هزینه 1 نفر اضافهتر را پرداخت نمایید. نباید فراموش کنید که استفاده از استخر برای مهمانان مقیم در هتل کاملا رایگان است اما اگر قرار باشد تنها از خدمات استخر بهره ببرید، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

هزینه های هتل داد یزد

همانطور که می دانید در هر شهر هتل های متفاوتی وجود دارند که با توجه به تعداد ستاره ها و بعلاوه خدماتی که ارائه می نمایند، قیمت های متفاوتی را در نظر می گیرند. طبیعی است که این امر در خصوص هتل داد یزد نیز صادق باشد. به طور کلی هتل داد با توجه به نوع و سبک معماری، خدمات ویژه ای که ارائه می کند و بعلاوه تعداد شب هایی که شما برای اقامت در نظر دارید، هزینه ها را محاسبه و اعلام می کند. به عبارتی تعرفه ها کاملا تعیین بوده و مبلغی بیشتر از آن ها از شما اخذ نخواهد شد. در یک جمله می توان این گونه گفت که قیمت هتل داد یزد کاملا به امکانات و و خدماتی بستگی دارد که شما درخواست می کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2291

به "هتل داد یزد، هتلی با معماری اصیل ایرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل داد یزد، هتلی با معماری اصیل ایرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید