کاهش هزینه های سفر ، راهکارهای تبدیل شدن به قلک سیار

به گزارش گروه سرگرمی، تا حالا چندبار پیش اومده که بعد از ماه ها کار کردن و خستگی جسمی و روحی، قصد سفر نموده باشین تا بتونین خستگی این مدت رو از فکر و تنتون بیرون کنین، اما بعد از نگاه کردن به جیب های خالیتون از این تصمیم منصرف شدین؟ سفر هم مثل هر اتفاق خوب دیگه ای، هزینه های خودش رو داره و می تونه کلی خرج روی دستتون بذاره، اما به نظر من انصاف نیست که بخاطر مسائل مالی، آدم ها از حق سفر محروم بشن و نتونن این حس ناب رو تجربه کنن. بالاخره ما ایرانی ها بخاطر نوع شرایط مالی که داریم، برخی از روش های صرفه جویی رو خوب یاد گرفتیم تا بتونیم از پس خرج های زندگی بربیایم که سفر هم از این قاعده مستثنی نیست و حتما میشه با روش های کارآمدی که حتی گردشگرهای حرفه ای توی کل جهان انجام میدن، باعث کاهش هزینه های سفر شد. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله، تمام شیوه هایی رو که باعث کاهش هزینه های سفر میشن، به طور یکجا به شما ارائه بدیم تا بتونین با خیال راحت به یه سفر عالی و کم هزینه برید. با خبرنگاران همراه باشین.

کاهش هزینه های سفر ، راهکارهای تبدیل شدن به قلک سیار

برنامه ریزی باعث کاهش هزینه می گردد

مطابق معمول هر کاری، برنامه ریزی برای کاهش هزینه سفر، باعث میشه که برروی حساب ها و مخارج سفر کنترل داشته باشین و از هزینه های اضافی جلوگیری کنین، مثلا اینکه سعی کنین یک شهر ارزونتر رو به عنوان مقصد انتخاب کنین. تعداد افرادی که با شما توی سفر حضور دارن هم خیلی مهمه، چون اگه این تعداد زیاد باشه، برای سفرهای داخلی، خیلی راحت می تونین یک ون یا مینی بوس اجاره کنین و دسته جمعی با یک ماشین به مسافرت برید. این کار باعث میشه تا هزینه سوخت و استهلاک ماشین تقسیم بشه و درضمن توی مسیر از باهم بودن کلی لذت می برین، اما برخی مسافرت ها رو نمیشه با خودروی شخصی رفت و باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد، طبق معمول اولین گزینه اینه که از وسایل کم هزینه تر مثل اتوبوس و قطار استفاده کنین، اما اگه قصد سفر با هواپیما رو دارین، بهتره که از آفرهای شرکت های هواپیمایی استفاده کنین که برای این کار باید روحیه جست و جوگری داشته باشین تا بتونین این آفرها رو پیدا کنین، درست همون روحیه ای که مخصوص گردشگرها و عاشقان سفر هست، درضمن از بلیط های لحظه آخر یا چارتری هم می تونین استفاده کنین که معمولا از یک هفته قبل از تاریخ موعود ارائه میشن و هزینه خیلی کمتری دارن. درمورد زمان مسافرت هم باید بهتون بگم که برترین فصل سفر، وقتیه که بقیه توی شهر خودشون مشغول کار و زندگی هستن، یعنی فصلی غیر از تعطیلات، چون در زمان تعطیلات، تمامی هزینه ها افزایش پیدا می کنه و کلی خرج روی دستتون می مونه، حتی اگه کودک مدرسه ای هم دارین، می تونین چند روزی براش مرخصی بگیرین، مطمئن باشین که دچار افت تحصیلی نمیشه.

زبر و زرنگ باشید تا بتوانید هزینه های سفر را کاهش دهید !!

وقتی به برنامه سفر فکر کنین، به این قضیه پی می برین که در هنگام مسافرت، دست به هرکاری که بزنین، باید بابتش هزینه پرداخت کنین، از اقامت در محل گرفته تا غذاها و نوشیدنی ها، رفت و آمد و بازدید از برخی منطقه ها گردشگری، اما نگران نباشین، برای هرکدوم از این موارد راهکار مناسبی وجود داره که هزینه های سفر رو کاهش میده و باعث میشه که پول بیشتری توی جیبتون بمونه.

اگر مهمان شوید، هزینه های سفر را کاهش می دهید !!

یکی از هزینه های اساسی سفر، هزینه محل اقامته. ممکنه قصد شما از سفر، اقامت توی یک هتل لوکس و تجملی باشه که هرروز صبح، پیشخدمت، صبحانه رو توی اتاقتون سرو کنه و بعد ازظهر هم یه حمام آفتاب حسابی یا آب تنی توی استخر روباز در انتظارتون باشه، اما اگه پول کافی برای چنین سفری ندارین، لازم نیست که به طور کلی خودتون رو از مسافرت و گشت و گذار محروم کنین، چون یه سفر کم هزینه اما شاد، خیلی بهتر از موندن توی خونه به خصوص در تعطیلاته. مسلما یک پرس و جو و یا سرچ خوب به شما در پیدا کردن اقامتگاه های ارزونتر اما باکیفیت و مطمئن یاری می کنه، درواقع به این مسئله فکر کنین که شما در طول سفر بیشتر اوقات رو بیرون از اقامتگاهتون هستین و به گشت و گذار مشغولین و احتمالا فقط ساعاتی از شب رو برای استراحت به اونجا بر می گردین، اما به جز پیدا کردن یه اقامتگاه کم هزینه، موردی که این روزها خیلی بر سر زبون هاست و ازش استفاده میشه، چیزی به نام کوچ سرفینگ هست که زمان چندان زیادی از رواج پیدا کردنش در ایران نمی گذره. کوچ سرفینگ درواقع فرآیند اقامت شما در منزل شخصی غریبه هست که خودش پیشنهاد پذیرفتن شما در منزلش رو مطرح می کنه، به این صورت که شما در سایت مخصوص کوچ سرفینگ ثبت نام می کنین و مقصد و زمان سفر و مدت اقامتتون رو عنوان می کنین و یکی از کاربران سایت، به شما پیشنهاد میده که به منزلش برید و مدت اقامتتون رو در اونجا بگذرونین. برخی از میزبان ها علاوه بر محل اقامت، برخی وعده های غذایی رو هم در اختیار شما میذارن و برخی حتی شما رو به بازدید از منطقه ها دیدنی شهرشون می برن و به نوعی راهنمای شما میشن، اینطوری هم می تونین یک اقامت مجانی داشته باشین و هم دوست های جدیدی پیدا کنین.

گردشگر نباشید، مانند محلی ها رفتار کنید!!

به طور کلی، اینکه از حالت گردشگر بودن خارج بشین و مثل محلی های اون شهر رفتار کنین، از بسیاری جهات به شما یاری می کنه، این مسئله نه تنها در کاهش هزینه های سفر، بلکه در موارد دیگه ای مثل امنیت در سفر هم باعث میشه از دردسر دور بمونین. شما در طول سفر باید غذاهای خوب و مقوی بخورین و تغذیه سالم داشته باشین تا سلامت و انرژی خودتون رو حفظ کنین، اما این به معنی این نیست که حتما باید به رستوران های لوکس برید و هزینه زیادی بابت غذا بپردازین. شما می تونین از رستوران های ارزونتر و یا غذاخوری های خیابانی استفاده کنین، فقط باید حواستون به کیفیت سلامت غذا باشه، مثلا اگه دیدین که رستورانی کوچیک و ارزونه اما مشتری های زیادی داره و شلوغه، مطمئن باشین که غذاهای سالمی داره و مردم محلی بهش اعتماد دارن، درضمن یه تحقیق خوب درمورد رستوران ها قبل از سفر هم می تونه حسابی بهتون یاری کنه. درمورد سفرهای داخلی و یا سفرهای کوتاه مدت هم یادتون باشه که غذاهای خونگی و محلی برترین گزینه هستن، به خصوص در جاده. برای تردد هم بهتره که از تاکسی های خطی استفاده کنین، نه تاکسی های دربست، چون علاوه بر هزینه کمتر، امنیت بیشتری هم دارن، درضمن در شهرهای مهم گردشگری می تونین از اتوبوس های دوطبقه هاپ آن هاپ آف استفاده کنین که برای گردشگرها تهیه شده و ارزون قیمته.

مهمترین مسئله، لذت بردن از سفر است

شما ممکنه بگین که بسیاری از اماکن دیدنی در مقاصد سفرتون، مبلغی به عنوان ورودی دریافت می کنن و این باعث افزایش هزینه های سفر میشه، باید بگم جوابی که ما برای شما داریم اینه که لازم نیست همواره برای لذت بردن از اماکن دیدنی، پول خرج کنین. مطمئن باشین که جاذبه های گردشگری زیادی توی هر شهر یا کشوری وجود داره که مبلغ ورودی نداره و شما می تونین به طور رایگان از دیدن و استراحت لذت ببرین، مثل خیلی از بناهای تاریخی، سواحل، پارک ها و حتی بسیاری از خیابان های مجذوب کننده و قدیمی و زیبا که قدم زدن در اون ها آرزوی خیلی از افراده و لذت وصف نشدنی به شما میده.

برای کاهش هزینه های سفر، این نکات را به خاطر بسپارید

1. همواره در سفرهای داخلی، دفترچه بیمه خودتون رو همراه داشته باشین.

2. اگه با اتومبیل شخصی سفر می کنین، سعی کنین تا جایی که میشه لوازم ضروری رو با خودتون داشته باشین تا مجبور نباشین در طول راه، اونها رو با قیمتی گرونتر از همواره بخرین. این هزینه ها جزئی به نظر می رسن اما صرفه جویی اونا باعث کاهش قابل توجه هزینه های سفر میشه.

3. در صورت سفر با هواپیما، سبک سفر کنین چون در غیر این صورت مجبور میشین تا هزینه های زیادی بابت اضافه بار بپردازین.

4. اگه تنها سفر می کنین، می تونین از روش هیچهایک استفاده کنین، یعنی با یک کوله به جاده برید و به طور رایگان سوار اتومبیل های جاده ای بشین که البته این روش مسائل و سختی های خودش رو داره و به همه توصیه نمیشه.

5. لازم نیست که در هر سفری برای اطرافیانتون سوغاتی بخرین. نگران ناراحت شدنشون نباشین و به لذت بردن خودتون از سفر و همینطور زندگی بعد از مسافرت فکر کنین و بدونین که بعد از سفر هم هزینه های زندگی همچنان وجود داره.

6. یادتون باشه که فرصت خرید همواره هست و ضرورتی نداره که پاساژهای هر شهری رو از جنس خالی کنین. بهتره که توی هر شهر فقط معروف ترین و جالب ترین خوراکی اونجا رو در صورت گرون نبودن امتحان کنین.

7. چونه زدن رو به عنوان یک اصل برای خرید، فراموش نکنین.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2159

به "کاهش هزینه های سفر ، راهکارهای تبدیل شدن به قلک سیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هزینه های سفر ، راهکارهای تبدیل شدن به قلک سیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید