چرا پوست انگشتان دست و پا در آب چروک می گردد؟

به گزارش گروه سرگرمی، بعضی افراد دلیل چروک شدن پوست انگشتان دست و پا در آب را عبور آب از لایه بیرونی پوست می دانند و معتقدند عبور آب باعث می گردد پوست متورم شده و چروک گردد. با این حال، ظاهراً این استدلال درست نیست.

چرا پوست انگشتان دست و پا در آب چروک می گردد؟

علت اصلی چروک شدن پوست انگشتان در آب این است که رگ های خونی زیر پوست در اثر عکس العمل سیستم عصبی به صورت غیرارادی منقبض می شوند. به همین علت لایه بالایی پوست چروک می گردد.

دانشمندان به وسیله مشاهده و آنالیز پوست افرادی که دچار آسیب عصبی شده بودند، به این نتیجه دست یافتند؛ زیرا پوست انگشتان این افراد به هنگام قرار گرفتن در آب چروک نمی گردد.

با این حال چرا این اتفاق می افتد و هدف از چروک شدن پوست انگشتان دست و پا که به صورت غیرارادی اتفاق می افتد، چیست؟ شاید به این علت باشد که انگشتان دست و پا بتوانند در شرایطی که آب وجود دارد، اصطکاک بهتری داشته باشند.

در واقع طبق تحقیقی که در سال 2013 و به وسیله دانشمندان دانشگاه نیوکستل انگلیس صورت گرفت، انگشتانی که پوستشان چروک شده بهتر می توانند با اشیاء خیس کار نمایند. با این حال، طبق یک تحقیق دیگر که در سال 2014 انجام شد، انگشتان چروک تأثیری در کار با اشیاء خیس نداشتند.

ظاهراً هیچ کدام از این دو تحقیق به مقدار کافی خوب نیستند. حالا که علت چروک شدن پوست انگشتان دست و پا در آب را می دانیم، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد تا هدف این عکس العمل غیرارادی تعیین گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2084

به "چرا پوست انگشتان دست و پا در آب چروک می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پوست انگشتان دست و پا در آب چروک می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید