پیش بینی شاخص دو میلیون واحدی تا انتها سال جاری

به گزارش گروه سرگرمی، عرفان هودی امروز (چهارشنبه) گفت: فرایند بازار به کلاف سردرگمی تبدیل شده است که این موضوع می تواند ناشی از چند عامل مهم و تاثیرگذار باشد.

پیش بینی شاخص دو میلیون واحدی تا انتها سال جاری

وی در تبادل نظر با ایرنا عامل نخست افت چند روز اخیر شاخص بورس را عدم صبوری سهامداران در خرید و فروش سهام گفت و گفت: سهامداران متاسفانه صبوری لازم و تفکراتی که در گذشته داشتند را اکنون دیگر ندارند، به محض ورود شاخص بورس به جهت نزولی اقدام به فروش سهم هایی خواهند کرد که رو به منفی است و آن را با پایین ترین نرخ به فروش می رسانند.

هودی گفت: قیمت هایی که اکنون سهامداران برای فروش انتخاب می نمایند باعث افزایش تخلفات در معاملات شده است که این امر در ایجاد هیجان مضاعف در خرید و فروش بازار بی تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از چند وقت گذشته شاهد ایجاد صف خرید و فروش های طولانی در بازار هستیم که این موضوع باعث ضربه به سهامداران کم تجربه و تازه وارد و ایجاد ضرر و زیان های سنگین برای آن ها شده است.

وی آزادسازی سهام عدالت را دیگر عامل افت شاخص بورس و ایجاد ترس و وحشت بین سهامداران حتی فعالان قدیمی بازار دانست و گفت: جمع کثیری از مشمولان سهام عدالت ممکن است از دانش و صبوری لازم در بازار سهام برخوردار نباشند و همچنین بیش از نیمی از این افراد ممکن است به دلیل احتیاجات اقتصادی خود بدون هیچگونه تحلیلی اقدام به فروش سهام خود نمایند که این موضوع باعث شد تا بازار در شرایط کنونی به پیشواز آزاد سازی سهام عدالت برود و در جهت نزولی قرار گیرد.

هودی اضافه کرد: شاید تاثیر سهام عدالت بر کل بازار بورس ایران کم باشد، اما به دلیل وجود ترس، سهامداران سهام خود به خصوص سهم های شاخص ساز که از موقعیت بنیادی بسیار خوبی برخوردارند را در صف فروش قرار داده اند.

این کارشناس بازار سرمایه، گفت: از امروز صبح تا حدودی صف های فروش در بازار جمع شده و در جهت کاهش افت شاخص و ورود به مدار صعود قرار گرفته است که امیدواریم با حمایت های اجرا شده از سمت دولت استمرار کاهش فرایند منفی بازار و رشد دوباره شاخص بورس باشیم.

به گفته هودی، بازار نیازمند چنین اصلاحی بود و اصلاح شاخص بورس به عنوان اصلی ترین ذات این بازار تلقی می شود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: با توجه اینکه سهم های شاخص ساز از نقدشوندگی خوبی برخوردارند بنابراین همواره توصیه ما به سهامداران خرید سهام بنیادی و شاخص ساز بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نقدشوندگی این سهم ها به دلیل ایجاد صف فروش های سنگین سخت شده است، اما سهامداران نباید نگران چنین موضوعی باشند و اطمینان خاطر داشته باشند که به طور قطع بازار دوباره به جهت صعود و رشد سهم های شاخص ساز باز خواهد گشت.

هودی با بیان اینکه توصیه ما به سهامداران صبوری در سهامداری و جلوگیری از تصمیمات هیجانی در این بازار است، گفت: اکنون سهم های شاخص ساز به لحاظ نموداری به کف قیمتی خود نزدیک شده اند، به همین دلیل فرایند صعودی به سهم های شاخص ساز باز می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1083

به "پیش بینی شاخص دو میلیون واحدی تا انتها سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شاخص دو میلیون واحدی تا انتها سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید