پل قدیم دزفول شرایط نابسامانی دارد و بیم فروریختن قسمتهایی از آن وجود دارد

به گزارش گروه سرگرمی، ایسنا/ براساس گزارش های واصله، پل قدیم دزفول شرایط نابسامانی دارد و بیم فروریختن قسمتهایی از آن وجود دارد.

پل قدیم دزفول شرایط نابسامانی دارد و بیم فروریختن قسمتهایی از آن وجود دارد

روح الله بهشتی فرد، یک دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه پل قدیم دزفول به شدت نیازمند بازسازی فوری است، هشدار داد: در غیر این صورت بعید نیست که در آینده با یک حادثه این پل تاریخی به خاطره ها بپیوندد.

او با اشاره به اینکه پل قدیم دزفول از بناهای شاخص بافت تاریخی دزفول است، یادآوری کرد: بیشترین بازسازی انجام شده و حفاظت از این اثر تا به امروز به وسیله مشارکت مردمی و خیرین این شهرستان انجام شده است .

وی گفت: مشارکت باید جهت دار باشد و سازمان میراث فرهنگی با تخصیص بودجه ملی ضروری است که با توجه خاصی ورود کند، چرا که آثار تاریخی این شهر قابل تکرار نیستند و باید حفظ شوند.

بهشتی فرد با اشاره به اینکه قسمتهای داخلی این پل با لاشه سنگ و ملات گچ ساخته شده، بیان نمود: این پل به دلیل فرسودگی و فرسایشی که در اثر تغییرات آب و هوا و شرایط جوی به مرور زمان ایجاد شده و نبود توجه و بازسازی مستمر به دلیل کمبود اعتبار اداره میراث فرهنگی در شرایط اضطراری بسر می برد.

این دوستدار میراث فرهنگی با یادآوری این مطلب که پل قدیم دزفول این روزها نیازمند توجه است اما به دلیل نبود بودجه بازسازیی در آن صورت نمیگیرد، گفت: در گذشته نیز تخصیص اعتبار و بازسازی این پل قطره چکانی بوده و این نبود بازسازی اساسی عمر این پل را کوتاه و شاید فاجعه ای تاریخی را قریب الوقوع کند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2182

به "پل قدیم دزفول شرایط نابسامانی دارد و بیم فروریختن قسمتهایی از آن وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل قدیم دزفول شرایط نابسامانی دارد و بیم فروریختن قسمتهایی از آن وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید