وی به خاطر مشارکتش در دموکراتیزه کردن اینترنت و کارآمد و مقرون به صرفه تر کردن خدمات بی سیم شناخته شده است

به گزارش گروه سرگرمی، این مبتکر ایرانی-کانادایی که بیشتر به عنوان مخترع کد آلاموتی شناخته می شود، حرفه خود را وقف توسعه و ترویج فناوری هایی کرده است که زندگی مردم را بهبود می بخشد. اختراع کد الموت او زیربنای استانداردهای مدرن فناوری بی سیم است و می توان آن را در میلیاردها دستگاه در سراسر جهان یافت.

وی به خاطر مشارکتش در دموکراتیزه کردن اینترنت و کارآمد و مقرون به صرفه تر کردن خدمات بی سیم شناخته شده است

جایزه مارکونی که سالانه از طریق انجمن مارکونی اعطا می شود، اغلب به عنوان جایزه نوبل برای ارتباطات شناخته می شود و سهم و تأثیر نوآوران در صنعت ارتباطات را به رسمیت می شناسد.

با کسب این جایزه او به دیگر افراد برجسته در زمینه فناوری مانند وینتون سرف (به عنوان یکی از خالقان اینترنت برای اختراع پروتکل TCP/IP شناخته می شود)، مارتین کوپر(مخترع تلفن همراه و اولین کسی که با تلفن همراه تماس گرفت)، سرگئی برین و لری پیج از بنیانگذاران گوگل (الگوریتم رتبه بندی صفحه را اختراع کردند و موتور جستجوی اولیه اینترنت را ساختند) پیوست.

الموتی گفت: به رسمیت شناخته شدن از طریق انجمن مارکونی که مأموریت و ارزش هایش چراغ راهنمایی برای تلاش های من در جهت دموکراتیزه کردن اینترنت و ایجاد دسترسی برابر به اطلاعات برای تک تک افراد در سطح جهان بوده است، مایه افتخار است.

وی اضافه نمود: مایلم از انجمن مارکونی تشکر کنم. ما راه درازی در پیش داریم تا اینترنت را برای همه بچه ها و بزرگسالان در سراسر جهان در دسترس قرار دهیم، و مسیری چالش برانگیزتر برای اطمینان از اینکه اینترنت کانالی برای انتشار اطلاعات نادرست بوده و به منبعی برای تئوری های توطئه و تبلیغات تبدیل نمی شود.

کد الموتی که در سال 1996 از طریق وی اختراع شد دو آنتن انتقال بلوک کد فضا-زمان است و در استانداردهای مختلفی ساخته شده است که دریافت سیگنال تلفن همراه را از طریق فرستنده بهینه می کند. این امر نیاز به اضافه نمودن گیرنده های بیشتر به دستگاه های بی سیم را از بین می برد که هزینه، اندازه و ردپای کربن را کاهش می دهد. این کد اکنون به عنوان پایه ای برای فناوری چند خروجی-چند ورودی (MIMO) عمل می کند که جزء کلیدی استانداردهای بی سیم امروزی است. آثار الموتی در این زمینه بیش از 20هزار بار در تحقیقات علمی جهانی ذکر شده است.

سیاوش الموتی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در سال های 1989 و 1991 در رشته مهندسی برق از دانشگاه بریتیش کلمبیا (در ونکوور کانادا) گرفته است.

الموتی در طول دوران حرفه ای خود در شرکت های بزرگ فناوری مانند AT&T، Intel و Vodafone سمت هایی داشته است. در طول این مدت، او به نمایندگی از مردم در سراسر جهان دفاع کرده است و صدایی قوی برای استانداردهای جهانی مخابرات و اینترنت و فناوری بوده است.

در سال 2002، انجمن ارتباطات IEEE او را به عنوان نویسنده یکی از 57 مقاله مهم تمام تراکنش هایش در 50 سال گذشته دانست.

الموتی با توجه به علاقه خود به استفاده از اینترنت در دسترس و مسئولانه، اخیراً تمرکز خود را به رایانش ابری لبه ای، تمرکززدایی در حوزه خدمات ابری و حاکمیت داده توسعه داده است. او در سال 2014 به شرکت mimik ملحق شد، جایی که به ایجاد و استقرار تجاری اولین پلتفرم ابری لبه ای هیبریدی صنعت کمک کرد. او در سال 2020 مسئولیت مدیرعاملی را واگذار کرد تا بتواند بر مدل های تجاری و مالی اینترنت، به ویژه حفاظت از حاکمیت داده ها و دارایی های دیجیتال تمرکز کند. او همچنان به عنوان رئیس اجرایی شرکت به ایفای نقش ادامه می دهد و اکنون بر ایجاد بستری برای محافظت از داده های افراد و کمک به آنها در مدیریت و کسب درآمد از این دارایی ارزشمند متمرکز است.

در بیانیه مطبوعاتی انجمن مارکونی که جایزه مارکونی را اعلام می کند، آمده است: سیاوش یک گوهر صنعتی است که کمک زیادی به پیشرفت فناوری بی سیم و دسترسی به اینترنت در سراسر جهان کرده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره mimik کلیک کنید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1974

به "وی به خاطر مشارکتش در دموکراتیزه کردن اینترنت و کارآمد و مقرون به صرفه تر کردن خدمات بی سیم شناخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وی به خاطر مشارکتش در دموکراتیزه کردن اینترنت و کارآمد و مقرون به صرفه تر کردن خدمات بی سیم شناخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید