وزارت دفاع افغانستان: ارتش 100 درصد عملیات ها را به طور مستقل انجام می دهد

به گزارش گروه سرگرمی، وزارت دفاع افغانستان در واکنش به کاهش سطح نظامیان آمریکایی تاکید نمود که ارتش افغانستان 100 درصد عملیات زمینی و هوایی را انجام می دهد.

وزارت دفاع افغانستان: ارتش 100 درصد عملیات ها را به طور مستقل انجام می دهد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در پی اعلام کاهش سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به 2500 نفر، وزارت دفاع افغانستان بیان کرد که ارتش این کشور به طور مستقل 100 درصد عملیات زمینی و هوایی را انجام می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در حال حاضر تمام عملیات های نظامی را خود به پیش می برند.

احمدزی به رادیو آزادی گفت: جامعه دنیای بارها تعهد نموده که به حمایت اقتصادی و فنی نیروهای افغان ادامه می دهد و تعهدات جامعه دنیای و همکاران استراتیژیک ما در بخش ادامه یاری و همکاری ها پابرجاست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این نیز رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان تاکید نموده بود که کاهش سطح نظامیان آمریکایی تاثیر منفی بر شرایط جنگ در افغانستان نخواهد داشت.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز کاهش نیروهای آمریکایی را گامی عملی در جهت توافق دوحه و دستیابی به موفقیت دانسته و تصریح نموده بود که این گروه به تعهداتش در توافقنامه صلح با آمریکا پایبند است.

کریستوفر میلر سرپرست دفاع آمریکا روز آدینه طی بیانیه ای بیان کرد که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان طبق فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به 2500 نفر کاهش یافته است.

میلر همچنین توضیح داد: اگرچه این وزارتخانه می تواند برای کاهش هرچه بیشتر تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان و رساندن آن به صفر تا ماه می 2021 (4 ماه دیگر) برنامه ریزی کند، اما کاهش تعداد نیروها در آینده بستگی به شرایط خواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1407

به "وزارت دفاع افغانستان: ارتش 100 درصد عملیات ها را به طور مستقل انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع افغانستان: ارتش 100 درصد عملیات ها را به طور مستقل انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید