ورود سامانه بارشی به غرب کشور ، این 15 استان فردا بارانی می شوند ، هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در مرکز

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و بارش باران در بعضی استان ها و ورود سامانه بارشی به غرب کشور اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور ، این 15 استان فردا بارانی می شوند ، هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در مرکز

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی 24 ساعت آینده در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب کشور و در جنوب اصفهان، شمال فارس و غرب یزد بعلاوه در ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، وزش باد و بارش خفیف باران رخ می دهد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (9آبان) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران و برخی نقاط سمنان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد و در منطقه ها مستعد نیز خیزش گردوخاک انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (10 آبان) در جنوب استان های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، غرب استان های اصفهان و چهارمحال وبختیاری رگبار باران و در سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه و ارتفاعات البرز بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (11 آبان) در جنوب غرب، شمال شرق بعلاوه سواحل شمالی کشور بارش رخ می دهد و پنجشنبه (12 آبان) بارش در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، مرکز و استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال فارس، یزد و شمال استان های کرمان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (9 آبان ) قسمتی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 23 و روز سه شنبه (10 آبان ) قسمتی ابری و در برخی ساعت ها افزایش ابر، بارش پراکنده باران با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (8 و 9 آبان) اهواز با دمای 35 و 36 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 2 و 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2130

به "ورود سامانه بارشی به غرب کشور ، این 15 استان فردا بارانی می شوند ، هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به غرب کشور ، این 15 استان فردا بارانی می شوند ، هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید