هوای تهران طی روز های آینده سالم می شود، کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر

به گزارش گروه سرگرمی، گودرزی گفت: طی روز های شنبه و یکشنبه هوای تهران به دنبال بارش باران سالم می شود.

هوای تهران طی روز های آینده سالم می شود، کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار ، از تداوم بارش باران در نوار غربی کشور خبر داد و گفت: امروز در برخی نقاط مرکز و دامنه های جنوبی البرز، شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و به تدریج بارش باران در سواحل خزر هم آغاز می شود.

او افزود: امروز بارش باران در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود ضمن آنکه برای شرق خوزستان و کهگلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد های شدید موقتی انتظار می رود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی: امشب دما در استان های ساحلی خزر 4 تا 7 درجه کاهش می یابد.

گودرزی از استمرار بارش باران در برخی استان های کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی روز شنبه در شرق سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی، برخی مناطق شمال شرق و دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

شرایط هوا در 6 دی ماه/ سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز بارانی می شوداین مقام مسئول با بیان اینکه طی روز های یکشنبه و دوشنبه آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور حاکم است، بیان نمود: این در حالیست که طی روز های یکشنبه و دوشنبه برای غرب سواحل دریای خزر و شمال غرب بارش پراکنده پیش بینی می شود ضمن آنکه روز سه شنبه در برخی نقاط شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین و البرز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

او آسمان امروز پایتخت را همراه با غبار محلی گفت و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی از بعدازظهر امروز افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و در اواخر شب بارش باران رخ خواهد داد که بدین ترتیب طی روز های شنبه و یکشنبه هوای تهران سالم می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای تهران را 14 درجه و کمینه را 5 درجه سانتی گراد گفت و گفت: طی روز های شنبه و یکشنبه دما در ارتفاعات استان تهران 4 تا 8 درجه کاهش می یابد.

گودرزی در پایان با اشاره به اینکه تداوم فعالیت های سامانه بارشی روز جمعه به استان های قم، مرکزی، غرب اصفهان و خوزستان می رسد، شرح داد: امروز بارش در استان های غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شمال خوزستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 639

به "هوای تهران طی روز های آینده سالم می شود، کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران طی روز های آینده سالم می شود، کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید