کدام استان ها برفی و بارانی هستند؟

به گزارش گروه سرگرمی، تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 دی ماه) خبر داد.

کدام استان ها برفی و بارانی هستند؟

بر این اساس امروز یکشنبه (12دی ماه) در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی استان های یزد و اصفهان بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش ­بینی می ­شود.

در استان های جنوبی و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وقوع رگبار و رعد و برق و در استان های لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده مورد انتظار است.

روز دوشنبه (13دی ماه) در غالب منطقه ها کشور بارش رخ خواهد داد. شدت بارش یکشنبه (12دی ماه) در استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و دوشنبه (13دی ماه) در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان پیش بینی می شود.

روز سه شنبه (14دی ماه) عمده بارش ها در استان سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان خواهد بود و در شمال شرق، شرق، مرکز، جنوب و شمال غرب کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

روز چهارشنبه (15دی ماه) دوباره در غالب منطقه ها کشور بارش رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در استانهای ساحلی خزر است. پنجشنبه (16دی ماه) سامانه بارشی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان سبب بارش می شود.

در دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید است. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده و دریای خزر در روزهای دوشنبه (13دی ماه) و چهارشنبه (15دی ماه) مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (13دی ماه) ابری و در بعضی ساعات بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای5 و حداکثر دمای8 درجه سانتیگراد و طی سه­ شنبه (14 دی ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (12و13 دی ماه) بندرعباس با دمای 21 و 22 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1922

به "کدام استان ها برفی و بارانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها برفی و بارانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید