هوای اینفلوئنسرها را بیشتر داشته باشید

به گزارش گروه سرگرمی، تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در اعتماد به محصول است. زمانی که یک فرد واقعی به برندی اعتماد می نماید و آن را با دیگران به اشتراک می گذارد، در صورتی که خود فرد مورد اعتماد عده ای باشد، فروش محصولات برند مذکور افزایش می یابد.

هوای اینفلوئنسرها را بیشتر داشته باشید

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های اخیر تبدیل به بخش بنیادی بسیاری از برندهای تجارت الکترونیک شده است. در یک آنالیز که اخیرا اینفلوئنسر مارکتینگ هاب انجام داده است، 92 درصد از آژانس های بازاریابی اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ را تایید کردند. پس اگر تقریبا هر کسی با این موضوع مهم موافق باشد، برندهای تجارت الکترونیکی چه چیزهایی باید در خصوص این موضوع داغ بدانند تا بهتر از آن استفاده نمایند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ دستیابی بیشتری به مشتری دارد

کانال های سنتی بازاریابی برای چندین دهه ثابت کردند که می توانند تاثیرگذار باشند. این کانال های بازاریابی باعث پیروزیت بسیاری از شرکت ها شده اند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تمامی رشته ها، شرکت ها به این نتیجه رسیدند که نمی توانند تمام وقت و هزینه خود را صرف بازاریابی سنتی نمایند.

بازاریابی سنتی دستیابی تعیینی دارد و هرگز فراتر از انتظار شرکت ها نمی رود در صورتی که اینفلوئنسر مارکتینگ قادر به اتصال به مشتریان در سطحی عمیق تر از بازاریابی سنتی است. نکته قابل توجه در اینفلوئنسر مارکتینگ، تاثیر بیشتر با بودجه ای محدود است.

بعید است که مشتریان توجه خود را به تبلیغاتی معطوف نمایند که باور دارند غیر معتبر است. اینفلوئنسر مارکتینگ تاحدود زیادی شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. با این تفاوت که شما در بازاریابی دهان به دهان تعداد معدودی را با کیفیت یک محصول آشنا می کنید اما در اینفلوئنسر مارکتینگ مردم به کسی اعتماد می نمایند که دنبال نمایندگان زیادی دارد.

تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در اعتماد به محصول است. زمانی که یک فرد واقعی به برندی اعتماد می نماید و آن را با دیگران به اشتراک می گذارد، در صورتی که خود فرد مورد اعتماد عده ای باشد، فروش محصولات برند مذکور افزایش می یابد.

اعتماد اصل اساسی در اینفلوئنسر مارکتینگ و به طورکلی تبلیغات است. اگر بسیاری از مشتریان یک برند، آن را غیرقابل اعتماد و ریاکارانه تشخیص دهند، دیگر محصولاتش را نمی خرند یا به دیگران پیشنهاد نمی دهند.

با وجود آنکه پیش از این گفته شد اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی ارزان است، اما برچسب قیمت برای شرکای اینفلوئنسر می تواند متفاوت باشد. طیف قیمت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار متنوع است و برای هر بودجه ای گزینه های زیادی وجود دارد.

در گذشته، یک شرکت می توانست میلیون ها دلار صرف ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کند تنها برای آنکه ارتباطش را با مشتریان سابقش حفظ کند یا با مشتریان تازه ای آشنا گردد. اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کمپین های تبلیغاتی را کاهش داده و به تعداد کمپین ها افزوده است.

اگر شما برای کار خود از یک فرد مشهور بهره ببرید، نرخ بالایی را باید بپردازید اما مخاطبان زیادی را به دست می آورید. تعامل افراد مشهور با مخاطبانشان به افزایش تعداد مشتریان شما یاری می نماید. بازگشت سرمایه برای بازاریابی اینفلوئنسر به طور قابل توجهی بالاتر از بازاریابی سنتی است .

اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که به کار شما مربوط باشند

زمانی که تصمیم می گیرید از اینفلوئنسر مارکتینگ بهره ببرید، باید بدانید که هر کسی مناسب همکاری با شما نیست. باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که به حوزه کاری شما مرتبط باشند. مهم نیست که یک اینفلوئنسر یک میلیون دنبال نماینده دارد، اگر مخاطب اینفلوئنسری که با او همکاری می کنید به محصولات شما علاقه ای نداشته باشد، فایده ای ندارد.

در اینفلوئنسر مارکتینگ کسی را پیدا کنید که به فروش برند شما یاری کند. گاهی وقت ها اینفلوئنسری با 10هزار دنبال نماینده موثرتر از کسی است که یک میلیون دنبال نماینده دارد. تنها به خاطر آنکه حوزه کاری اش با شما ارتباط دارد.

اینفلوئنسرهای کوچک به مخاطبان هدف می رسند

بهترین استراتژی برای استفاده از میکرو اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسرهای کوچک تعاملی است که آنها با مخاطبان خود دارند. با انتخاب میکرو اینفلوئنسرها می توانید مخاطبان وفادارتری پیدا کنید. یکی از پیروز ترین تجربه ها در استفاده از میکرو اینفلوئنسرها مربوط به استارتاپ دانکین می گردد که در سال گذشته از استراتژی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها استفاده کرد.

آنها همچنین از نانواینفلوئنسر ها نیز استفاده کردند. استارتاپ دانکین توانست300میلیون دلار با استراتژی اینفلوئنسرهای کوچک قهوه بفروشد.

اصالت، کلید پیروزیت در اینفلوئنسر مارکتینگ است

در اینفلوئنسر مارکتینگ، اصالت اولویت شماره یک است. شما باید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که واقعا به محصول شما اعتقاد دارند. اگر اینفلوئنسرها صداقت نداشته باشند و صرفا برای دریافت پول تبلیغ کارهای شما را انجام دهند، مشتریان متوجه خواهند شد. این نوع تبلیغ نه تنها باعث افزایش فروش شما نمی گردد، حتی ممکن است برند شما را بدنام کند.

انتخاب پلتفرم مسئله ای استراتژیک است

پلتفرم های بسیار زیادی برای اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد، اما شما برای پیروزیت در کار خود باید یک پلتفرم تعیین را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب کنید. انتخاب یک گزینه مناسب برای صنعت و محصول تان لازم است.

شما باید بفهمید که مخاطب هدف شما از چه پلتفرمی بیشتر استفاده می نماید. سپس اینفلوئنسر قابل اعتماد آن پلتفرم را پیدا کنید. وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می گردد، اغلب برندها به اینستاگرام فکر می نمایند، اما اینستاگرام تنها یکی از پلتفرم هایی است که شرکت ها می توانند در آن تبلیغات انجام دهند.

اعتماد اصل اساسی در اینفلوئنسر مارکتینگ است. اگر بسیاری از مشتریان یک برند، آن را غیرقابل اعتماد بدانند، دیگر محصولاتش را نمی خرند یا به دیگران پیشنهاد نمی دهند

پلتفرم های موثری چون فیس بوک، یوتیوب و پینترست را نباید دست کم گرفت. هرکدام از پلتفرم ها مخاطب خاص خود را دارند. شما به عنوان صاحبان مشاغل هستید که تصمیم می گیرید کدام پلتفرم برای بازاریابی کارتان به درد می خورد.

کیفیت اهمیت دارد

شرکت های نوپا، به خصوص برندهای جدید تجارت الکترونیک با بودجه های کوچک، به طور مکرر به همکاری با گران قیمت ترین اینفلوئنسرها گرایش پیدا می نمایند. این شرکت ها نمی دانند که با این کار ریسک بزرگی را انجام می دهند.

حقیقت این است که شرکت ها باید در سرمایه گذاری روی اینفلوئنسرها جوانب احتیاط را رعایت نمایند، چون کیفیت یک اینفلوئنسر خیلی مهم است. اینفلوئنسرهای جدیدتر به اندازه اینفلوئنسرهای قدیمی تر تاثیرگذار نیستند. نمی توان قاطعانه گفت تمام اینفلوئنسرهای گران قیمت پیروز تر هستند و مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان می آورند.

بهترین روش برای درک کیفیت کارهای یک اینفلوئنسر این است که خودتان محتواهای تولیدی اینفلوئنسر را مطالعه کنید. اگر سطوح تعامل اینفلوئنسر مورد نظرتان کمتر از حد انتظار باشد، باید بدانید که بعضی از دنبال نمایندگانش ممکن است جعلی باشد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 755

به "هوای اینفلوئنسرها را بیشتر داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای اینفلوئنسرها را بیشتر داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید