طراحی سایت: این دلایل برای بهینه کردن سایتتان کافیست!

به گزارش گروه سرگرمی، به بازاریابی الکترونیکی بیشتر بها دهیم!

مهمترین علت توجیه کننده احتیاج شرکتها به استفاده از راه چاره بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات به وسیله مشتریان انجام شده است.

طراحی سایت: این دلایل برای بهینه کردن سایتتان کافیست!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ممکن است در نگاه اول حیرت انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکتها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه یک راه چاره منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند. با توجه به این که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاریابی به شکل موثری از اینترنت بهره گرفته است، میتوان این طور نتیجه گرفت که سازمانهایی که در فعالیت بازاریابی خود راه چارهی برای استفاده از اینترنت درنظر نگرفتهاند اشتباه بزرگی را مرتکب میشوند. در این مقاله ده علت برای استفاده از این فناوری، به سازمانهایی که تا به امروز هیچ کوشش هدفمندی در زمینه بازاریابی الکترونیکی ننموده اند، ارایه می گردد، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

1) مکانی برای جستجوی اطلاعات

احتمالا مهمترین علت توجیه نمایندهی احتیاج شرکتها به استفاده از راه چاره بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات به وسیله مشتریان انجام شده است. با آن که هنوز هم بعضی مشتریان برای جمع آوری اطلاعات با مراجعه به مراکز خرید، مشورت با نمایندگان فروش، جستجو در مغازهها و صحبت با دوستان احتیاجهای خود را برطرف مینمایند، شمار فزایندهای از آنها نیز شبکه اینترنتی را به عنوان منبع آگاهی اولیه خود برمیگزینند.

از زمانی که سایتهای جستجو به مقصد نهایی بسیاری از کاربران تبدیل شده است، مشتریان به طور خاص از موتورهای جستجو به عنوان پورتالهای اطلاعاتی مورد احتیاج خود استفاده مینمایند. بخش بازاریابی باید تشخیص دهد که اینترنت محلی است که مشتریان آنرا برگزیدهاند و این موضوع برای حضور و بقا بازاریاب ها در دنیای تجارت، باید مورد توجه قرار گیرد.

2) آنچه مشتری توقع دارد

امروزه نه تنها اینترنت به منبعی منتخب برای جستجوی اطلاعات تبدیل شده است، انتظار میرود در چند سال آینده افراد توقع خواهند داشت که مطالب مورد نظر خود درباره کالا را در آن یافته، معاملات خود را به وسیله اینترنت انجام دهند. این مطلب به خصوص در خصوص مشتریان زیر 25 سال صدق میکند. در بیشتر کشورها تقریبا تمام بچه ها و نوجوانان با آگاهی از نحوهی استفاده از اینترنت، پرورش مییابند. با تسلط این نسل بر معاملات خانگی و تجاری، بدیهی است که آنها خواستار پررنگتر بودن حضور شرکت ها در شبکه اینترنتی خواهند بود.

3) ضبط اطلاعات گسترده درباره مشتری

شبکه اینترنت (به عنوان یک ابزار جمع آوری اطلاعات) در مقام تهیه اطلاعات دربارهی چگونگی فعالیت مشتری در وب ابزاری بی همتا است. هر بازدیدنماینده با ورود به یک سایت، اطلاعاتی درباره چگونگی ورود خود به سایت، جهتیابی، موضوعاتی که روی آن کلیک نموده، جنس خریداریشده و جزییات بیشمار دیگری از این دست به جا میگذارد. با استفاده از روشی برای شناسایی هویت مشتری (مانند اطلاعات ورود به سایت)، بازاریاب قادر است فعالیت مشتری را در جریان بازدیدهای مکرر پیگیری کند. شناخت رفتار و اولویتهای مشتری فرصتهای زیادی را برای جوابگویی به احتیاجهای او ایجاد میکند و در صورت تشخیص صحیح، مشتری با وفاداری درازمدت خود جوابگوی این اقدام خواهدبود.

4) بازاریابی هدفمند

برترین راه هزینه کردن برای بازاریابها، سرمایهگزاری مستقیم روی افرادی است که بیش از بقیه احتمال میرود جذب تولیدات آنها بشوند. متاسفانه کوشش برای نشانهگرفتن مشتریانی با بیشترین احتمال خرید چندان آسان نخواهد بود. به عنوان مثال میزان پولی را در نظر بگیرید که چگونه در تبلیغات تلویزیونی برای افرادی هزینه میگردد که احتمالا کالای مورد نظر را نخواهند خرید. با این حال قابلیت بیهمتای شبکه اینترنت در شناسایی و ردیابی رفتار مشتری، توانایی بخش بازاریابی را در هدفگیری افرادی با بیشترین پتانسیل برای خرید کالاهای مذکور افزایش داده است.

5) برانگیختن میل افراد به خرید

اینترنت، خواه خوشایند مشتری باشد و خواه نباشد، به برترین عرصه برای تحریک افراد به خرید، تبدیل شده است. قسمت اعظم این اتفاق را میتوان به بهرهگیری بخش بازاریابی از پیشرفتهای حاصل در حوزه فناوری مرتبط دانست که 1) به وبسایت ها اجازه میدهد پیشنهادات خود را براساس رفتار برخط مشتری تنظیم نمایند و 2) فرایند معاملات برخط را بهبود میبخشد.

اما این نوع خریدها بعلاوه از روش حالا خریداری کنید، بعد پرداخت کنید ، رویکرد رایج جامعهای که در آن مصرف کارتهای اعتباری بیش از میزان رایج شده است، بهره میگیرد. حال چگونگی تاثیر این مطلب در طول زمان و در حالی که بیشتر مشتریان در قروض خود غوطه ور خواهند بود، احتیاج به مراقبت داشته، میتواند بر فعالیت برخط بخش بازاریابی موثر باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1977

به "طراحی سایت: این دلایل برای بهینه کردن سایتتان کافیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: این دلایل برای بهینه کردن سایتتان کافیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید