تور ارزان آلمان: هدر رفت آب در ایران 5 برابر آلمان! ، ایران از 17 کشور اروپایی مقدار درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است

به گزارش گروه سرگرمی، مقدار هد رفت آب در کشور در قالب آمار آب بدون عایدی، نزدیک به 5 برابر کشور پیشرفته آلمان است، در حالیکه میانه بارش سالانه در کشور آلمان 3 برابر میانه بارش در ایران برآورد می گردد.

تور ارزان آلمان: هدر رفت آب در ایران 5 برابر آلمان! ، ایران از 17 کشور اروپایی مقدار درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به استناد مستندات ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور، در سال 1399 بیش از 1 میلیارد و 131 میلیون متر مکعب از 8 میلیارد و 379 میلیون متر مکعب آب شرب تصفیه شده در قالب هدر رفت ظاهری به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.

بر اساس این این آمار، تفکیک مقدار هدر رفته ظاهری بیانگر آن است که 411 میلیون متر مکعب از مقدار هدر رفت آب ظاهری کشور مرتبط با مصارف غیرمجاز است، 19 میلیون متر مکعب مرتبط با خطای مدیریت داده ها و سیستم به شمار میرود و 528 میلیون متر مکعب دیگر نیز به علت عدم دقت تجهیزات مقدار گیری هدر می رود و هدر رفت آب به معنای فراوری فاضلاب بیشتر است. مقدار شامل 39.1 درصد از منابع سطحی و 60.9 درصد از منابع زیر زمینی تامین شده است.

علاوه بر این، مقدار آب نشت شده در کل شبکه آب و فاصلاب کشور تحت عنوان هدر رفت واقعی در سال 99 به 1 میلیارد و 257 میلیون متر مکعب می رسد. از این میان 135 میلیون متر مکعب از هدر رفت واقعی متعلق به نشت از خطوط انتقال، 509 میلیون متر مکعب نشت از شبکه توزیع، 576 میلیون متر مکعب نشت از انشعابات مشترکین، 24 میلیون متر مکعب نشت از مخازن و در نهایت 13 میلیون متر مکعب ناشی از سرریز مخازن است.

هدر رفت آب در ایران، 5 برابر آلمان

بر این اساس مقدار هد رفت آب در کشور در قالب آمار آب بدون عایدی نزدیک به 5 برابر کشور پیشرفته آلمان است. این در حالیست که میانه بارش سالانه در کشور آلمان 3 برابر میانه بارش در ایران برآورد می گردد.

بر اساس آنالیز بدست آمده از شرکت آب و فاضلاب کشور، ایران از 17 کشور اروپایی با سرانه بارش بسیار بیشتر از ایران، مقدار درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1852

به "تور ارزان آلمان: هدر رفت آب در ایران 5 برابر آلمان! ، ایران از 17 کشور اروپایی مقدار درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: هدر رفت آب در ایران 5 برابر آلمان! ، ایران از 17 کشور اروپایی مقدار درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید