نمین به عنوان پایلوت بوم گردی در اردبیل معرفی شود

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خواستار همکاری مسئولان شهرستان نمین به منظور معرفی این منطقه به عنوان پایلوت بوم گردی استان شد.

نمین به عنوان پایلوت بوم گردی در اردبیل معرفی شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه بررسی قابلیت های گردشگری و رفع موانع و نواقص موجود برای توسعه گردشگری نمین، شرح داد: شهرستان نمین با دارا بودن منطقه نمونه گردشگری فندقلو، دریاچه سوها، ارتفاعات حور و جنگل های ویلکیج از مناطق هدف گردشگران داخلی و خارجی است.

او افزود: موقعیت ممتاز آب و هوایی شهرستان فرصتی برای معرفی این منطقه به عنوان پایلوت بوم گردی است، اداره کل نیز آماده ارائه مجوز به بوم گردی ها با کمترین بروکراسی اداری و ارائه تسهیلات است.

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل متذکر شد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی سال های اخیر تلاش ما بر این بوده تا با رفع موانع سرمایه گذاری بتوانیم تأسیسات گردشگری را تقویت کنیم.

فلاحی با اشاره به مطالعه منطقه نمونه گردشگری فندقلو، گفت: با اتمام مطالعات، عملیات اجرایی زیرساخت راه (آسفالت) در حال اجرا است.

او افزود: به منظور تقویت تأسیسات اقامتی و افزایش ماندگاری مسافران نیز هتل چهار ستاره در شهرستان نمین احداث می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل یکی دیگر از توانمندی های این شهرستان را صنایع دستی مطرح نمود و گفت: در پی ثبت ملی گلیم عنبران و ثبت جهانی نشان جغرافیایی ورنی مغان، به دنبال معرفی عنبران به عنوان روستای جهانی صنایع دستی و نمین به عنوان شهر ملی گلیم هستیم.

او تأکید کرد: تبلیغات، ارائه محصولات و تمام اتفاقات فرهنگی و اقتصادی نمین باید به گونه ای باشد که نام نمین و عنبران با صنایع دستی عجین شود.

فلاحی گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال مبنی بر رونق تولید که از سوی ایشان اعلام شده است، رونق صنایع دستی را در دستور کارمان قرار داده ایم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 224

به "نمین به عنوان پایلوت بوم گردی در اردبیل معرفی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمین به عنوان پایلوت بوم گردی در اردبیل معرفی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید