آشنایی با مراکز خرید و بازارهای بوشهر

به گزارش گروه سرگرمی، در جنوب غربی ایران، شهر بندری فوق مهمی به نام بوشهر وجود دارد. این شهر تاریخی در زمان اردشیر ساسانی ساخته شده و به این سبب مکان و جاذبه های تاریخی بسیاری در آن وجود دارند. یکی از این قسمت ها، که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده، ساحل بافت قدیمی این شهر است. در گذشته، بوشهر رام اردشیر نام داشت. بوشهر شهر توریستی بوده که به سبب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، غالب مسافران در پائیز و زمستان به آن سفر می نمایند. در کنار جاذبه های متعدد، چندین مرکز خرید و بازار در این شهر وجود داشته که مکان های مناسبی برای خرید در بوشهر هستند. در این باب بعضی از مراکز خرید بوشهر را معرفی می کنیم، پس برای آشنایی بیشتر با این مکان ها و همچنین بازارهای بوشهر در دنباله ما را همراه باشید.

آشنایی با مراکز خرید و بازارهای بوشهر

مجتمع تجاری نادر

از جمله قدیمی ترین مجتمع های تجاری بوشهر، پاساژ نادر است. این مورد از مراکز خرید بوشهر در خیابان صفوی و در نزدیکی هتل آسمان واقع شد. اجناسی که در این مجتمع به فروش می رسند، شامل لباس، صنایع دستی، پارچه، انواع خرما و خوراکی های محلی می شوند و می تواند برای خرید در بوشهر گزینه خوبی باشد.

بازار ماهی فروشان

وجود بازار ماهی فروشان در این شهر جز الزامات است و هر کسی انتظار چنین بازاری را در این شهر بندری دارد. بازار ماهی فروشان بوشهر با قدمت بیش از 50 سال در خیابان شهدا قرار گرفته است و ساعت کاری آن از ابتدای صبح تا 10 شب است. در این مورد از بازارهای بوشهر بهترین و تازه ترین ماهی و میگو را می توان پیدا کرد و گردشگرانی که به غذاهای دریایی علاقمند هستند، حتما از این مورد از بازارهای بوشهر دیدن می نمایند.

بازار صفا

مرکز اقتصاد و تجارت بوشهر از گذشته تا به امروز، بازار قدیمی یا بازار صفا است. این بازار در زمان قاجاریه بنا شد. سبک معماری این بنا قاجاری بوده و در آن نکات مهمی در کنار زیبایی و تزئینات مختلف رعایت شده اند. ساختار این بازار به گونه ای است که تابستان ها نور خورشید به داخل نمی آید و از شدت گرما کاسته می گردد و در زمستان ها نیز برف و باران به داخل نمی ریزد. این مورد از بازارهای بوشهر از زمان ساخت تا به امروز چندین بار بازسازی و ترمیم گشته و در لیست آثار به ثبت رسیده ملی قرار گرفته است. در بازار صفا 250 مغازه وجود داشته که در آن ها اجناسی مانند لباس، لوازم خانگی، خوراکی های محلی، صنایع دستی به فروش می رسند و می تواند برای خرید در بوشهر گزینه خوبی باشد.

مجتمع تجاری ملت

اگر در خیابان شهدا به سر می برید، علاوه بر بازار قدیم و بازار ماهی فروش ها می توانید سری به متجمع تجاری ملت بزنید. این پاساژ دقیقا رو به روی پاساژ آزادی قرار گرفته است. در پاساژ ملت لوازم خانگی، لباس، خوراکی های محلی فروخته می شوند.

مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس

یکی از بی مثال ترین مجتمع های تجاری بوشهر، مجتمع هوم کورت آدیداس است. این مجتمع عنوان دومین بخش هوم کورت در ایران و چهارمین فروشگاه هوم کورت در خاورمیانه با مساحت 700 متر مربع را دارد. در این مجتمع برندهای آدیداس و ریباک به فروش می رسند و افرادی که به دنبال خرید از این برندها هستند، در این هوم کورت به راحتی جنس مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد. این مورد از مراکز خرید بوشهر در خیابان چمران جای دارد.

مجتمع تجاری زیتون

بی رقیب ترین مجتمع تجاری شهر بوشهر، مجتمع زیتون واقع در خیابان شهید مطهری است. مجتمع زیتون جز اولین مجتمع های جدید این شهر بوده که در آن اجناس مختلفی به فروش می رسند. در نزدیکی این مجتمع، یک مجتمع تفریحی وجود دارد که این مجموعه را برای خانواده ها بخصوص افرادی که کودک دارند، جذاب تر نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 786

به "آشنایی با مراکز خرید و بازارهای بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراکز خرید و بازارهای بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید