نمایش منتخبی از اسناد نفیس خارجی در کاخ گلستان

به گزارش گروه سرگرمی، نمایشگاه منتخبی از اسناد نفیس خارجی در گنجینه کاخ گلستان برای نخستین بار به همراه نمایشگاه های منتخبی از فرش های کاخ گلستان و عکس های ناصرالدین شاه در همایش ملی هنر ایران در دوره قاجار، 30 آبان در این مجموعه میراث جهانی برگزار می گردد.

نمایش منتخبی از اسناد نفیس خارجی در کاخ گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کاخ گلستان، مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، امروز دوشنبه 28 آبان با اعلام این خبر گفت: مجموعه ای ارزشمند از اسناد خارجی دوره قاجار که در گنجینه مرکز اسناد کاخ گلستان نگهداری می گردد برای نخستین بار و به مناسبت برگزاری همایش ملی هنر ایران در دوره قاجار در موزه مردم شناسی به همراه 40 قطعه عکس با موضوع عکاسی های ناصرالدین شاه که از مراسم های مختلف گرفته شده در آلبوم خانه کاخ گلستان به نمایش گذاشته می گردد، قدیمی ترین این آثار مربوط به 138 سال پیش است. همچنین نمایشگاه منتخبی از فرش های کاخ گلستان در عمارت چادرخانه این مجموعه میراث جهانی نمایش داده می گردد.

او اضافه کرد: در میان این اسناد، آثار کم نظیری از سده نوزدهم میلادی شامل معاهده های بین المللی، گزارش های دیپلماتیک، نقشه، فهرست برنامه های بازدید شاهان قاجار، بروشور نمایش های موسیقی، تئاتر، رژه نظامی و منوهای رستوران ها و کاخ های سلطنتی برای علاقه مندان به اسناد تاریخی نمایش داده می گردد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به اهمیت این اسناد توضیح داد: در میان این اسناد، که از نظر تاریخی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، می توان تحولات هنرهای اروپایی در زمینه اسناد و هنرهای وابسته به آن مانند خوشنویسی، نقاشی و جلدسازی فرنگی را مورد مطالعه قرار داد.

نمایشگاه منتخب اسناد نفیس خارجی در گنجینه کاخ گلستان به همراه 2 نمایشگاه عکس ها و فرش های قاجاری 30 آبان در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افتتاح و تا سرانجام آذر میزبان علاقه مندان به هنر قاجار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 232

به "نمایش منتخبی از اسناد نفیس خارجی در کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش منتخبی از اسناد نفیس خارجی در کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید