نقل مکان 9 هزار چینی در پی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا

به گزارش گروه سرگرمی، دولت چین میخواهد تا قبل از افتتاح بزرگترین تلسکوپ دنیا که برای انعکاس سیگنال های رادیویی از اعماق فضا و کشف نشانه هایی از حیات فرازمینی ساخته شده، به 9 هزار نفر از مردم خود دستور نقل مکان بدهد.

نقل مکان 9 هزار چینی در پی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا

با بهترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، بسیاری از اعضای کمیته ولایتی گوئیژو از کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین، پیشنهاد نقل مکان ساکنان شهر پینگ تانگ و لودیان را ارائه کردند. این افراد تا خاتمه سپتامبر امسال نقل مکان خواهند کرد.

تخلیه ساکنانی که در 3.1 مایلی این تلسکوپ زندگی می نمایند برای ایجاد یک میدان موج الکترومغناطیسی مناسب پیشنهاد شده است.

انتظار می رود که تکمیل راه اندازی این تلسکوپ که Aperture Spherical Telescope نام دارد و قطر دهانه آن در حدود 500 متر است در ماه سپتامبر به خاتمه برسد. در آن موقع این تلسکوپ به بزرگترین تلسکوپ دنیا تبدیل خواهد شد که حدود 198 متر بزرگتر از رصدخانه 304 متری آرسیبو در پورتوریکو است.

ساخت این تلسکوپ فضایی که FAST نام دارد و سه برابر حساستر از تلسکوپ آرسیبو است در سال 2011 شروع شد.

این تلسکوپ فضایی به دانشمندان اجازه می دهد تا فضا را از فاصله نزدیکتری مورد آنالیز قرار داده و حیات بیگانه احتمالی را کشف نموده و امواج رادیویی را که به سختی قابل شنیدن هستند ضبط نمایند.

تعداد ساکنانی که به دلیل راه اندازی تلسکوپ FAST ناچار به تخلیه خانه های خود هستند در مقایسه با پروژه های جابجایی که در گذشته رخ داده بود، فقط یک عدد کوچک است. در سال 2010، دولت چین بیش از یک میلیون نفر از مردم را به دلیل ساخت سد سه دره خود ناچار به نقل مکان کرد.

دولت چین در سالهای آینده همچنین قصد جابجایی در حدود 250 میلیون نفر را از مناطق روستایی به شهرهای تازه ساخته شده را دارد. این کشور قصد معاوضه خانه های روستایی و مزارع با ساختمان های بلند را دارد.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 644

به "نقل مکان 9 هزار چینی در پی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقل مکان 9 هزار چینی در پی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید