نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

به گزارش گروه سرگرمی، نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟ عمل زیپ کردن، به راحتی در ویندوز قابل انجام است و برای این کار کافی است فایلها یا پوشه های مورد نظر را انتخاب نموده و بر روی آنها راست کلیک کنید تا منوی مربوطه باز گردد، از لیست این منو بر روی گزینه Send to کلیک نموده و از زیر منوی باز شده مقابل آن، بر روی گزینه Compressed (zipped) Folder کلیک نمایید. بدین ترتیب فایلها یا پوشه های انتخابی شما را توسط ویندوز فشرده شده و در قابل یک فایل فشرده زیپ (با پسوند zip) قرار می گیرد.

نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

خبرنگاران| از جمله مزیت زیپ کردن فایل ها می توان به کاهش حجم فایل ها، انتقال سریع تر و آسوده تر فایل ها و ساخت آرشیو و … اشاره کرد. در این آموزش میخواهیم نحوه زیپ کردن فایل ها را با نرم افزار WinRAR شرح دهیم.

عمل زیپ کردن، به راحتی در ویندوز قابل انجام است و برای این کار کافی است فایلها یا پوشه های مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک کنید تا منوی مربوطه باز گردد، از لیست این منو بر روی گزینه Send to کلیک کرده و از زیر منوی باز شده مقابل آن، بر روی گزینه Compressed (zipped) Folder کلیک نمایید. بدین ترتیب فایلها یا پوشه های انتخابی شما را توسط ویندوز فشرده شده و در قابل یک فایل فشرده زیپ (با پسوند zip) قرار می گیرد.

توجه داشته باشید این قابلیت در ویندوز 7 حذف شده و برای این منظور، در ویندوز XP، بر روی فایل فشرده یا zip مورد نظر دوبار کلیک کنید تا باز گردد. در پنجره باز شده، از منو های بالا بر روی منوی File کلیک کرده و سپس گزینه Add a Password را اننخاب نمائید (گزینه Add a Password با راست کلیک نمودن در یک قسمت سفید از پنجره مربوط به فایل زیپ نیز قابل انتخاب است). پس از انتخاب این گزینه، کادری با عنـوان Add Password نمایان می شـود، و شما می بایست در کادر های مورد نظر رمز یا Password مورد نظرتان را وارد کرده و بر روی دکمه OK کلیک نمائید.

* توجه داشته باشید که هر دو پسورد وارد شده یکسان باشند.

پس از رمز گذاری بر روی فایل zip، هر بار که بخواهید آن را باز کرده و یا محتویات آن را استخراج کنید، حتما می بایشت باید پسورد مورد نظر را نمایید.

برای این منظور ابتدا بر روی فایل یا پوشه مورد نظر محتوی اطلاعات کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Add to نام پوشه.ir را انتخاب کنید.

بعنوان مثال: ما در اینجا یک پوشه با نام ArefRayaneh ایجاد می کنیم. فایل های مورد نظر را در آن ریخته و عمل فوق را بر روی آن انجام می دهید. بدین ترتیب پس از راست کلیک بر روی گزینه Add to ArefRayaneh.rar کلیک می کنیم.

پس از فشرده سازی فایل ها و پوشه ها با پسوند rar، برای خارج کردن فایل فشرده rar کافی است بر روی این فایل کلیک راست کرده و از منوی باز شده، بر روی گزینه Extract Here کلیک نمائید.

بدین ترتیب، فایل مورد نظر در محل جاری، از حالت فشرده خارج خواهد شد.

منبع: فرادید
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1516

به "نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید