اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران ؛ کاهش هزینه حمل و نقل تا 80 درصد

به گزارش گروه سرگرمی، اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران فعالیت خواهند کرد. با استفاده از این سرویس هزینه حمل و نقل تا 80 درصد کاهش خواهد یافت.

اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران ؛ کاهش هزینه حمل و نقل تا 80 درصد

خبرنگاران - سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از ورود اسکوترهای اشتراکی برقی به چرخه حمل و نقل تهران در آینده نزدیک خبر داد. به گفته این مقام شهرداری، تردد با اسکوترهای اشتراکی برقی حدود 80 درصد ارزانتر از خودروهای سواری تمام می شود.

تصور کنید از مترو یا اتوبوس پیاده می شوید؛ اما برای رسیدن به محل مدنظرتان هنوز مسیری در پیش دارید. یکی از گزینه ها گرفتن تاکسی است؛ اما اسکوترهای برقی راهی مهیج تر و سریع تر و ارزان تر را پیش پای شما قرار می دهد.

یعقوب آزاده دل با بیان این که هزینه حمل و نقل با استفاده از اسکوترهای اشتراکی در تهران حدود 80 درصد ارزان تر از خودرو شخصی برای کاربران تمام می شود و در بسکمک موارد باعث صرفه جویی در زمان نیز خواهد شد، اعلام کرد: اسکوترهای اشتراکی برقی به عنوان وسیله حمل و نقلی نوین وارد چرخه حمل و نقل می شود. امروزه در جهان اینگونه سیستم ها طرفداران بسکمک پیدا کرده اند. دوچرخه ها و اسکوترهای اشتراکی به بخش حمل و نقل سبز راه پیدا کرده اند.

آموزش استفاده از اسکوتر در پارک لاله و اراضی عباس آباد

آزاده دل گفت: در حال حاضر اسکوترهای برقی در پارک لاله و اراضی عباس آباد واقع در منطقه 6 شهرداری تهران شروع به فعالیت کرده و شهروندان می توانند برای آموزش و تجربه این مد حمل و نقلی، به بوستان های مذکور مراجعه کنند.

گفته می شود کاربران با استفاده از یک اپلیکیشن می توانند به دستگاه های محدوده خود دسترسی داشته باشند، قفل دستگاه را باز و بسته کنند و پس از رسیدن بهمقصد هزینه سفر را پرداخت کنند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، این سازمان در نظر دارد طی ماه های آینده استفاده از اسکوتر را در سایر بوستان های شهر تهران نیز توسعه داده و پس از یک دوره آزمایشی، این مد حمل و نقلی پاک را هم وارد چرخه حمل و نقل درون شهری کند.

اسکوترهای اشتراکی برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند و از آلودگی صوتی نیز جلوگیری می کنند. دسترسی سریع و کاربری آسان و بی نیازی به گواهینامه برای راندن از دیگر مزایای استفاده از اسکوترهای اشتراکی است.

براساس این گزارش، اسکوترهای برقی از طریق یک چیپ هوشمند که به جی پی اس نیز متصل است، قفل و باز می شوند و کاربران می توانند با کمک اپلیکیشن مخصوص، آن را در محدوده زندگی و کار خود یافته و با پرداخت آنلاین کرایه استفاده کنند.

در حال حاضر، بیش از 21/5 میلیون سفر کوتاه درون شهری در سال با اسکوترهای برقی اشتراکی در جهان انجام می شود و این وسایل حمل و نقل هر ساله از انتشار 8،200 تن دی اکسید کربن جلوگیری می کنند.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2027

به "اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران ؛ کاهش هزینه حمل و نقل تا 80 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران ؛ کاهش هزینه حمل و نقل تا 80 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید