مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 و کیا پیکانتو

به گزارش گروه سرگرمی، این روزها به دلیل افزایش تعداد خودروها و بالا رفتن حجم ترافیک در کلان شهرها، استفاده از خودروهای کوچک و شهری امری منطقی و مقرون به صرفه تر است. از همین رو، شرکت های مختلف خودروسازی با هدف سهم خواهی بیش تر از این بخش بازار، اقدام به طراحی و تولید خودروهای هاچ بک کوچک شهری می کنند.

مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 و کیا پیکانتو

بر این اساس این دسته از خودروها در بازارهای جهانی با تنوع بسیار زیادی عرضه می شوند و خریداران گزینه های بسکمک را برای انتخاب پیش روی خود می بینند. در این مطلب نگاهی داریم به مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 و کیا پیکانتو و سعی داریم نقاط قوت هر یک را بررسی کنیم.

مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20

یکی از رقبای سرسخت ام جی 3 زمان عرضه به بازار ایران، هیوندای i20 بود که به صورت وارداتی از طریق شرکت آسان موتور طی سال های متمادی به بازار عرضه شد. این خودرو به دلیل یدک کشیدن نام هیوندای و سابقه درخشان این برند کره ای در بازار، توانست از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی بازار همراه شود و به عنوان خودرویی پیروز شناخته شود.

طراحی مینی مال این خودرو به گونه ای است که از نظر بسکمک از کارشناسان و خریداران قابل قبول به نظر می رسد، از همین رو انتخاب میان این دو خودرو از نظر طراحی امری سلیقه ای است.

با مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 باید گفت که هیوندای i20 از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق 1396 سی سی بهره می برد که توانایی تولید 98 اسب بخار و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودروی 1211 کیلوگرمی حدود 11.6 ثانیه از سوی هیوندای اعلام شده که باتوجه به شرایط جوی و نوع سوخت ایران، این عدد بیش تر می شود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

ام جی 3 نیز دارای یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق 1498 سی سی است که توانایی تولید 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو به کمک جعبه دنده AMT به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودروی 1125 کیلوگرمی حدود 11.5 ثانیه و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن حدود 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. کاملاً مشخص است که قدرت موتور MG 3 بیش تر از هیوندای i20 است.

مقایسه ام جی 3 و کیا پیکانتو

کیا پیکانتو را باید پیروز ترین گزینه در این بخش از بازار دانست که با طراحی مدرن و امکانات رفاهی فراوانی که دارد، توانسته سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. درواقع پیکانتو از سایر رقبای خود ازجمله ام جی 3 پیشی گرفته و به عنوان پرفروش ترین خودرو در این رده شناخته می شود.

پیکانتو که از سال 2004، از طریق کمپانی کیا موتورز به بازار عرضه شد، و توانست با دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک، توجه بسکمک از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. نسل دوم این خودرو در ایران از طریق شرکت اطلس خودرو فقط با نسخه دنده اتوماتیک عرضه شد.

با با مقایسه ام جی 3 با کیا پیکانتو به این نتیجه می رسیم که کیا پیکانتو از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1248 سی سی بهره می برد که توانایی تولید نیرویی معادل 85 اسب بخار و حداکثر گشتاور 121 نیوتن متر را دارد. این نیرو از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

انتخاب میان این دو خودرو به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. اما به طور کلی باید گفت که ام جی 3 به دلیل بزرگ تر بودن و دارا بودن فضای بیش تر، گزینه ای مناسب تر برای خانواده به شمار می رود. اما به طور کلی عملکرد پیکانتو نسبت به MG 3 بهتر است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2075

به "مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 و کیا پیکانتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی 3 با هیوندای i20 و کیا پیکانتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید