مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

به گزارش گروه سرگرمی، قرص لوبل (Levebel) با نام دیگر (Levetiracetam) از داروهای ضد صرع است که معمولا برای درمان تشنج های جزئی، تشنج های میوکلونیک و تشنج های تونیک کلونیک تعمیم یافته استفاده می گردد. این دارو با کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی سلول های مغزی، به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می گردد. توجه داشته باشید که مصرف داروی لوبل صرع را درمان نمی کند و تنها برای کنترل تشنج مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به صورت قرص، محلول خوراکی و محلول تزریقی وجود دارد.

مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله خبرنگاران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

خبرنگاران | سرویس سلامت - تشنج شرایطی است که در آن فرد تعادل خود را از دست داده و برای چند دقیقه هوشیاری خود را از دست می دهد. تشنج همانند صرع از بیماری های عصبی است که با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد و تعداد دفعات حمله را به حداقل رساند. به این منظور داروهایی همچون قرص کاربامازپین و قرص والپرت سدیم وجود دارند. قرص لوبل یکی دیگر از این داروهاست که در ادامه قصد داریم با موارد مصرف و عوارض احتمالی آن آشنا شویم.

میزان مصرف این دارو باید توسط پزشک معین گردد اما به طور معمول به منظور کنترل حملات تشنجی و صرع نسبی در بزرگسالان مقدار 500 میلی گرم از دارو به صورت خوراکی یا وریدی، روزانه دو بار مصرف می گردد. حداکثر میزان مصرف روزانه این دارو 3000 میلی گرم است. مقدار مصرف دارو در بچه ها با توجه به شرایط، سن و وزن آن ها توسط پزشک محاسبه می گردد.

منبع مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1824

به "مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید