مشاور اردوغان: تفاهم میان ترکیه و روسیه درباره لیبی امکان پذیر است

به گزارش گروه سرگرمی، مشاور رئیس جمهور ترکیه گفت که این امکان وجود دارد که میان آنکارا و مسکو درباره لیبی تفاهمی مشابه تفاهم سوریه حاصل گردد.

مشاور اردوغان: تفاهم میان ترکیه و روسیه درباره لیبی امکان پذیر است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یاسین اوکتای مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از احتمال تفاهم میان ترکیه و روسیه درباره بحران لیبی اطلاع داد.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، گفت: همانطور که روسیه و ترکیه درباره سوریه به تفاهم رسیدند اتفاق افتادن همین فرایند درباره لیبی نیز محتمل است اما این موضوع باید پس از موافقت دولت فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی صورت گیرد.

مشاور رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد روسیه از دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیری السراج خواسته تا به سوی شهر سرت پیشروی نکند.

وی اضافه نمود که ترکیه از موضع دولت وفاق ملی برای بازپس گیری شهر سرت که هم اکنون تحت سیطره نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر است حمایت می نماید.

قرار است که سرگئی شویگو و سرگئی لاوروف، وزرای دفاع و خارجه روسیه فردا یکشنبه برای گفت وگو با همتایان ترک خود در خصوص تحولات اخیر لیبی و سوریه راهی آنکارا شوند.

روسیه و ترکیه هرکدام در لیبی و سوریه از طرف های درگیر و متخاصم حمایت سیاسی و نظامی می نمایند. ترکیه در سوریه از گروه های تروریستی و مسلح و روسیه نیز در مقابل از دولت سوریه حمایت می نماید.

در لیبی اما روسیه از دولت شرق این کشور و ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر حمایت می نماید که در مقابل آن، ترکیه نیز از دولت وفاق ملی لیبی، حمایت تسلیحاتی و سیاسی نموده و شبه نظامیان و تروریست های تحت امر خود در سوریه را به لیبی فرستاده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1026

به "مشاور اردوغان: تفاهم میان ترکیه و روسیه درباره لیبی امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور اردوغان: تفاهم میان ترکیه و روسیه درباره لیبی امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید