قهوه از چه مقدار کالری برخوردار است

به گزارش گروه سرگرمی، قهوه اولین انتخاب گروهی از افراد به اسم نوشیدنی اوایل صبح است. بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن فنجان قهوه یک روز پرمشغله را شروع کنیم. اما آیا تا به حال پیش آمده است که بخواهید از اندازه کالری این نوشیدنی

قهوه از چه مقدار کالری برخوردار است

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

قهوه اولین انتخاب گروهی از افراد به اسم نوشیدنی اوایل صبح است. بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن فنجان قهوه یک روز پرمشغله را آغاز کنیم. اما آیا تا به حال پیش آمده است که بخواهید از میزان کالری این نوشیدنی صبحگاهی اطلاع یابید؟ این مقاله اطلاعاتی را در مورد میزان کالری موجود در قهوه فراهم ساخته است.

بسیاری از ما قهوه را بدون اطلاع از میزان کالری آن، مصرف می کنیم. قهوه یک نوشیدنی ضروری به هنگام صبح جهت آغاز روز خود و انجام کارهای روزانه است. قهوه به ابتدائی ترین و پایه ای ترین شکل خود حاوی میزان بسیار کمی کالری است. با این حال، این خود قهوه نیست که میزان کالری موجود در یک فنجان از آن را معین می نماید، بلکه راه و شیوه مصرف شما معین کننده این موضوع است. به عقیده سازمان غذا و داروی ایالات متحده، 8 اونس (236 میلی لیتر) قهوه بدون طعم و بدون هیچ گونه افزودنی کمتر از 2 کالری دارا می باشد. با افزودن صرفاً 1 قاشق غذاخوری شکر به فنجان قهوه خود این میزان کالری به میزان 50 کالری افزایش می یابد. در نتیجه، انتخاب نوع درست قهوه بر روی وزن شما تأثیری نمی گذارد اما نوع غلط قطعاً از تلاشهای شما جهت کاهش وزن ممانعت به عمل می آورد.

کالری های موجود در قهوه

همانطور که قبلاً ذکر شد، میزان کالری در قهوه کاملاً به علاقه شما به نوع قهوه بستگی دارد. با این حال، جالب توجه است که بدانید کالریهای موجود در قهوه سیاه بسیار کمتر از قهوه همراه با خامه و قند است. این کالریها از میزانی پروتئین و روغنهای اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) موجود در دانه های قهوه بدست می آید. افزودن شیر و شکر و انواع افزودنی های دیگر است که به کالریهای موجود در قهوه می افزاید.

علاوه بر این، هر میزان که میزان مصرف افزایش یابد، به اسم مثال وعده های میانه و بزرگ، به همان میزان هم کالریهای موجود در آن فنجان قهوه هم افزایش می یابد. برای آنکه تصوری از میزان کالریهای موجود در قهوه داشته باشید، در جدول ذیل میزان کالریهای موجود در یک فنجان قهوه آورده شده است.

نوشیدنی

میزان هر وعده (میلی لیتر)

کالری

قهوه فوری

5ر236

4

اسپرسو

5ر29

3

قهوه دم نموده

5ر236

2

کافه لاته ـ شیر کامل

473

260

کافه لاته ـ شیر بدون چربی

473

165

کافه موکا ـ شیر کامل ـ همراه با خامه زده شده (پف نموده)

437

400

کافه موکا ـ شیر بدون چربی ـ همراه با خامه زده شده

437

330

کافه موکا ـ شیر بدون چربی

437

220

کاپوچینو ـ شیر کامل

437

150

کاپوچینو ـ شیر بدون چربی

437

100

قهوه آمریکانو

437

15

کالریهای موجود در افزودنی های موجود در قهوه

در این بخش فهرستی از کالریهای موجود در افزودنی هایی که در قهوه بکار رفته تا آن را به قهوه مخصوص (و سرشار از کالری) تبدیل سازند، تهیه نموده ایم.

ماده افزودنی

کالری

خامه

52

شیر کامل

9

شیر بدون چربی

5

شیر خامه گرفته شده و رقیق

6

شیر سویا

6

شکر

48

خامه زده شده

52

شربت یا شیره شکلاتی

50

کافی میت یا کافی کریمر (Coffee Creamer) ـ مایع، معمولی

20

کافی کریمر ـ مایع، بدون چربی

10

کافی کریمر ـ پودر، معمولی

(1 تا 20 قاشق چایخوری) 60

کافی کریمر ـ پودر، بدون چربی

(1 تا 10 قاشق چایخوری) 30

کاستن از میزان کالری در قهوه

با کاهش تعداد کالری مصرفی در قهوه، نیازی به صرف نظر کردن از قهوه مورد علاقه خود ندارید.

سعی کنید به نوشیدن قهوه سیاه علاقه پیدا کنید. این کار ممکن است زمان بر باشد اما همانطور که می دانید، کالری این نوشیدنی تقریباً صفر است. بدین منظور، میزانی قهوه سیاه خریده و افزودنی هایی را خود به آن بیافزایید. بدین روش، می توانید به تدریج میزان مواد غذایی افزودنی را کاهش داده و به نوبه خود میزان کالری مصرفی کاهش می یابد.

سعی کنید میزان هر وعده قهوه را کاهش دهید. بجای نوشیدن میزان زیاد با میزان میانه و بجای نوشیدن میزان میانه، میزان کم را امتحان کنید. با کاستن از میزان هر وعده، می توانید میزان کالری کل مصرفی قهوه را کاهش دهید. علاوه بر آن، چنانچه تعداد هر وعده در روز را کاهش دهید، تفاوت بزرگی را در دراز مدت شاهد خواهید بود.

در قهوه هایی که از شیره یا شربت استفاده شده است، سعی کنید میزان شیره ای که قهوه را شیرین می نماید کم کنید. بعلاوه شیره های بدون قند در بازار موجود است که همان طعم را داشته و با این وجود نستباً عاری از کالری می باشند.

بعلاوه می توانید با نوشیدن قهوه خود بدون خامه زده شده مورد علاقه تان، میزان کالری موجود در قهوه را کاهش دهید. در صورت خودداری از بکار بردن خامه زده شده در قهوه، میزان کالری موجود در آن می تواند تا حدود 80 کالری کاهش یابد.

در پی جایگزینهایی همانند ساکارین بجای قند یا شکر بوده و سعی کنید از مصرف قهوه با افزودنی هایی مانند شکلات در آن خودداری کنید. به تدریج می توانید عادت افزودن شکر یا شیرین کننده های دیگر را به طور کامل ترک کنید.

شاید بلافاصله پس از کاستن از کالری مصرفی موجود در قهوه متوجه تفاوت ایجاد شده نشوید. با این وجود، پس از یک دوره زمانی، به اسم مثال فاصله زمانی یک ساله، متوجه خواهید شد که چه میزان کالری را با یافتن دیگر جایگزینهای مناسب و مؤثر به نوشیدنی مورد علاقه خود، ذخیره ساخته اید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1803

به "قهوه از چه مقدار کالری برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه از چه مقدار کالری برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید