قدیمی ترین پالایشگاه ایران با پول چین مدرن می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: تامین منابع اقتصادی و اعتباری طرح توسعه پالایشگاه آبادان، قدیمی ترین پالایشگاه ایران به وسیله خط اعتباری فاینانس چین پیگیری می گردد.

قدیمی ترین پالایشگاه ایران با پول چین مدرن می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، عباس کاظمی اضافه نمود: طراحی تفصیلی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در دست انجام است و با انتها یافتن این مطالعات مراحل ساخت آن شروع خواهد شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون دفتر مهندسی ایران در چین فعال است و گروهی از مهندسان مشغول پیگیری فعالیتها و هماهنگی با پیمانکاران برای اجرای این طرح هستند.

کاظمی با بیان این که طرح توسعه پالایشگاه آبادان به دلیل حجم سرمایه گذاری بالا احتیاجمند اجرای مقدمات خاصی است،اضافه نمود: امیدواریم هرچه زودتر اقدامهای مربوط به فاینانس این طرح به منظور تامین منابع اقتصادی آن به وسیله خط اعتباری چین به نتیجه برسد.

طرح توسعه شرکت پالایش نفت آبادان با اهداف تثبیت ظرفیت پالایشی پالایشگاه آبادان، فراوری محصولات بر اساس استاندارد یورو 5 ، کاهش آلاینده های زیست محیطی، افزایش فراوری نفت گاز و بنزین با بهبود تکنولوژی فراوری، همچنین کاهش فراوری نفت کوره و جمع آوری مخازن و تاسیسات فرسوده اجرا خواهد شد.

برپایه این گزارش، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران پیگیریها جهت نهایی سازی موضوع فاینانس و برقراری خط اعتباری چین را انجام می دهد.

قرارداد EPC مربوط به طرح توسعه پالایشگاه آبادان تاکنون نافذ نشده اما با امضا موافقتنامه Early Work بخش طراحی تفضیلی فاز EPC از تابستان 1392 شروع شده است.

سرمایه مورد احتیاج این طرح 2.6 میلیارد یورو برآورد شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 500

به "قدیمی ترین پالایشگاه ایران با پول چین مدرن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین پالایشگاه ایران با پول چین مدرن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید