طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی؛ با سس شکلاتی مخصوص

به گزارش گروه سرگرمی، چوروس یک نوع شیرینی اسپانیایی خیلی خوشمزه و آسونه که با خمیر شو یا همون خمیر نون خامه ای و اکلر (éclair) تهیه می گردد. برای تهیه این شیرینی نیازی به فر نیست و فقط در روغن سرخ میگردد. از لحاظ ظاهری شباهت خیلی زیادی با بامیه های ماه رمضان ما ایرانی ها داره اما با این تفاوت که این شیرینی نیازی به شهد نداره و با سس شکلاتی سرو میشه! یه گزینه عالی برای وقتی که دلتون یه شیرینی سریع و خوشمزه میخواد. چون هم خیلی آسون و سریع آماده میشه و هم خیلی خوشمزه و خوش طعم هست! یه عصرونه عالی و شیرین در مجله اینترنتی خبرنگاران!

طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی؛ با سس شکلاتی مخصوص
مواد لازم جهت تهیه شیرینی چوروس:
آبیک پیمانه
آرد یک پیمانه
تخم مرغ دو عدد
شکر دو قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
شکلات 50 گرم
خامه 70 گرم
روغن جهت سرخ کردن به مقدار لازم
برای کاور شیرینی ها:
شکر 1/2پیمانه
دارچین 2 قاشق غذاخوری

1- قابلمه یا تابه مناسبی را انتخاب کنید. درون قابلمه یک پیمانه آب بریزید. کره را به آب اضافه کنید. احتیاجی به آب کردن کره نیست!

2- سپس شکر را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که مخلوط کره و آب و شکر آغاز کند به جوشیدن.

3- وقتی به مرحله جوشیدن و به اصطلاح قل زدن رسید از روی حرارت بردارید و خیلی سریع تمام آرد را به یکباره به مایع اضافه کنید.

سپس نمک را اضافه کنید.

4- وانیل را نیز به همراه آرد اضافه کنید. مواد را به خوبی با لیسک مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و خمیر لطیف و یکدستی حاصل گردد.

5- خمیر را به کاسه دیگری منتقل کنید. هر چند دقیقه خمیر را با لیسک باز و پهن کنید تا سرد گردد. حدودا ده دقیقه زمان برای سرد شدن خمیر ضروری است. احتیاج نیست خمیر کاملا سردِ سرد گردد. همین که از حرارت بیفتد و دست را نسوزاند کافیست.

6- سپس بعد از سرد شدن خمیر، تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر اضافه کنید. ابتدا یک تخم مرغ را در خمیر بریزید.

7- با همزن برقی به خوبی مخلوط کنید و بعد تخم مرغ دوم را اضافه کنید.

8- به خوبی با همزن برقی یک یا دو دقیقه هم بزنید تا خمیر چسبانکی حاصل گردد. خمیر نهایی باید به شکل زیر باشد.

9- در مرحله بعد باید خمیر را داخل قیفی با سر ماسوره رزت یا طرحدار بریزید. ماسوره را در قیف قرار دهید. خمیر را داخل قیف بریزید.

در ظرف مناسبی مقداری روغن مناسب برای سرخ کردن بریزید. اجازه دهید روغن به خوبی داغ گردد. سپس خمیری که در قیف ریختید را در روغن داغ پایپ کنید.

10- یعنی با دست قیف را فشار دهید تا خمیر از ماسوره خارج گردد و در روغن داغ سرخ گردد. خمیر را با قیچی به طول تقریبا ده سانت برش دهید تا در روغن سرخ گردد. زمانی که خمیر به خوبی طلایی شد. برگردانید تا تمام قسمتهای خمیر پخته و طلایی گردد.

11- در کاسه یا بشقاب گودی نصف پیمانه شکر بریزید و یک یا دو قاشق غذاخوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. با هم به خوبی مخلوط کنید.

12- سپس شیرینی ها را بعد از اینکه سرخ و طلایی شدند، از روغن خارج کنید و در مخلوط شکر و دارچین قرار دهید و بغلتانید.

هر کدام از شیرینی ها را بعد از سرخ شدن در شکر و دارچین بغلتانید.

برای تهیه سس شکلات میتونید گاناش تهیه کنید. در طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی نیز به طرز تهیه گاناش اشاره شده است.

1- در شیر داغ کن یا قابلمه کوچکی خامه بریزید. شیر داغ کن را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که خامه از دیواره آغاز کند به جوشیدن و حباب های ریز اطراف ظرف ایجاد گردد. دقت کنید که خامه نباید بجوشد.

وقتی خامه به خوبی داغ شد ظرف را از روی حرارت بردارید و بلافاصله شکلات خرد شده را اضافه کنید.

2- ولی هم نزنید یک دقیقه زمان دهید تا شکلات ها از حرارت خامه، نرم و آب شوند. سپس با خامه هم بزنید و مخلوط کنید. تا سس شکلاتی آماده گردد.

شیرینی های چوروس آماده شده را درکنار گاناش شکلاتی میل کنید و از خوردنشون لذت ببرید.

نکات تهیه چوروس:

  • این شیرینی با سس شکلاتی سرو میگردد. ولی به جای گاناش و سس شکلاتی میتونید از هر نوع سس یا کرم بهره ببرید. در گاناش یا سس شکلاتی هم میتوانید کمی دارچین بریزید.
  • اگر می خواهید گاناش رقیق تری داشته باشید نسبت خامه را بیشتر از شکلات در نظر بگیرید. به نسبت دو به یک یعنی خامه دو برابر شکلات باشد. کمی روغن یا کره هم میتوانید در گاناش بریزید.
  • چوروس هم مانند بسیاری از شیرینی های دیگر دستور پخت های مختلفی دارد.
  • آرد را بهتر است قبل از ریختن درمخلوط آب و کره حتما الک کنید تا در خمیر گلوله گلوله نگردد و به راحتی مخلوط گردد.
  • شکل ظاهری شیرینی چوروس به همین شکل و با ارتفاع حدودا ده سانت است. ولی میتوانید به چوروس شکل دهید و به شکل قلبی یا دایره و غیره در بیاورید. ولی برای اینکار ضروری است خمیر را در فریزر بگذارید. به این صورت که روی سینی کاغذ روغنی بیندازید و خمیر را به هر شکلی دوست دارید روی کاغذ روغنی با قیف و ماسوره پایپ کنید و بعد سینی را در فریزر قرار دهید تا خمیر سفت گردد. چون این خمیر شل است حتما باید برای شکل دادن در فریزر استراحت دهید و سپس در روغن داغ سرخ کنید.
  • روغن حتما باید کاملا داغ شده باشد.
  • حرارت گاز باید میانه و رو به بالا باشد اما زیاد نباشد که شیرینی های چوروس بسوزند و داخلشان خام بماند.
  • شیرینی ها را باید در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید. دارچین عطر فوق العاده ای به این شیرینی میدهد.
  • اگر میخواهید این شیرینی را در مقدار کمتر درست کنید میتوانید مواد دستور را نصف کنید درآن صورت، به طور حدودی و به مقداری که پایپ میکنید، بین ده تا پانزده عدد شیرینی چوروس خواهید داشت.

امیدوارم این شیرینی خوشمزه و راحت را تهیه کنید و حالا که به روزهای پاییز نزدیک میشیم عصرهای پاییزیتون رو گرم و شیرین و دل انگیز کنید! بعلاوه برای مشاهده دستورات کیک و شیرینی بیشتر به بلاگ ما سری بزنید.

نوش جان!

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1864

به "طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی؛ با سس شکلاتی مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی؛ با سس شکلاتی مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید