آغاز بازسازی و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی

به گزارش گروه سرگرمی، ایسنا/ شهردار منطقه 11 تهران از آغاز بازسازی و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی خبر داده است.

آغاز بازسازی و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نصراله آبادیان با بیان اینکه پهنه رودکی به عنوان مهمترین و بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران با موضوع موسیقی و تئاتر در دست اجراست، گفت: حفظ بافت تاریخی این پهنه و صیانت از خانه های قدیمی واجد ارزش که بیانگر معماری، هویت و سبک زندگی مردم در تهران قدیم است؛ برای مدیریت شهری حائز اهمیت بوده و با همین رویکرد تا به امروز بیش از یکصد بنای تاریخی در پهنه رودکی بازسازی شده است. آبادیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه اضافه کرد: با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 مالکین خانه های قدیمی می توانند برای ملک خود کاربری های فرهنگی ایجاد نموده و ضمن بهره مندی از منافع مالی آن فرصت اشتغالزایی نیز در این پهنه فراهم خواهد شد.

شهردار منطقه 11 در تشریح ویژگی این 3 ملک که اکنون در حال بازسازی هستند، اعلام کرد: یکی از ملکها در خیابان هانری کربن تقاطع هاشمی فر قرار گرفته است که دارای 4 طبقه 290 متری است و در دهه 1340 ساخته شده که پس از خاتمه بازسازی آن در سه ماه آینده تبدیل به مرکز اقامتی، فرهنگی و تجاری خواهد شد. ملک دیگری هم در همین خیابان کوچه شهروز به مساحت 640 متر قرار گرفته است که دارای یک حیاط و دو ساختمان شمالی و جنوبی است. این ملک با قدمت 70 سال تا خاتمه شهریور سال جاری تبدیل به موسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 11 ملک دیگری هم در خیابان رازی - خیابان راضی قرار گرفته است که در دهه 1350 ساخته شده و دارای 253 متر مساحت است و تبدیل به موسسه فرهنگی و هنری خواهد شد. آبادیان همچنین تهیه بسته هایی با هدف حفظ حیاط این بناها و ایجاد کاربری های فرهنگی در آنها برای ارائه به کمیسیون های شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و دریافت مصوبه را از دیگر موضوعات بازسازی بناهای واجد ارزش در پهنه رودکی اعلام کرد که با موضوع گردشگری و رونق مالی در پهنه رودکی در حال شکل گیری است.

او با اشاره به بازدید مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران از این سه ملک در حال بازسازی که هفته گذشته اجرا شده بود، یادآور شد: شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری حمایت می نماید و در این راستا با هدف ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بناهای واجد ارزش پهنه رودکی، کمکهای حمایتی جهت استفاده از این فضاها با کاربری های جدید ارائه می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1608

به "آغاز بازسازی و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید