سالمندان ژاپنی می توانند بااستفاده از واقعیت مجازی به دور جهان سفر نمایند

به گزارش گروه سرگرمی، تیمی از دانشگاه توکیو از فناوری واقعیت مجازی برای حمایت از جامعه سالخورده ژاپن استفاده نموده و امکان سفر به دور جهان را برای آن ها مهیا نموده است.

سالمندان ژاپنی می توانند بااستفاده از واقعیت مجازی به دور جهان سفر نمایند

مسافرت از کانال های ونیز تا پل گلدن گیت سان فرانسیسکو، همان چیزی است که گروهی از سالخوردگان ژاپنی بدون ترک منزل خود تجربه می نمایند. آن ها این لذت را مدیون واقعیت مجازی و همینطور تیمی از دانشگاه توکیو به مدیریت کنتا توشیما هستند. کنتا توشیما، تراپیست (درمانگر) است که در سفر خود به دور جهان، ویدئوهایی 360 درجه گرفت تا به والدین سالخورده خود نشان دهد. او می خواست به والدینش یاری کند تا آن ها نیز شادی و انگیزه زندگی را پیدا نمایند. استفاده از فناوری VR (واقعیت مجازی) به کسانی که قادر به سفر نیستند، امکان تماشای نقاط دیدنی جهان را می دهد و میل و اشتیاق شان برای مسافرت را ارضا می نماید. توشیما می گوید:

والدینم دوست داشتند، تصاویر مکان هایی که در خاطرات شان وجود دارد را بیشتر ببینند، به همین علت فکر کردم که با استفاده از واقعیت مجازی می توانم خواسته آن ها را برآورده کنم و این مکان ها را به صورت 360 به آن ها نشان دهم. آن ها با فناوری مذکور می توانند به مکان های مورد علاقه خود نگاه نموده و آن را به شکل ملموسی تجربه نمایند.

توشیما با همکاری آتسوشی هیاما، استادیار و سخنران دانشگاه توکیو، از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی برای حمایت از جامعه سالخورده ژاپن استفاده می نمایند.

علاوه براین، آن ها به افراد مسن فعال تر آموزش می دهند که چطور از مسافرت هایشان، فیلم برداری و ویدئوهای 360 درجه تهیه نمایند تا بتوانند این فیلم ها را در اختیار سالخورده هایی قرار دهند که به علت ناتوانی جسمی قادر به سفر نیستند. هیاما می گوید:

90 درصد از افراد بالای 65 سال بسیار فعال هستند و می توانند به تنهایی زندگی نمایند. این بدان معنا است که آن ها در جامعه حضور و مشارکت دارند.

کلاسی در دانشگاه توکیو برگزار می گردد که به افراد سالخورده امکان تماشای ویدئوهای سفر واقعیت مجازی و تهیه آن ها را می دهد. افراد شرکت نماینده بین 53 تا 90 سال دارند و حدود یک سال است که درباره فناوری واقعیت مجازی آموزش می بینند. در این میان تاکشی ماکی 82 ساله حضور دارد که با دوربین 360 درجه خود به هاوایی سفر نموده بود. او می گوید:

من بیش از 80 سال سنم است و دوستانی دارم که قادر به مسافرت نیستند. زمانی که فیلم های سفرم را به دوستانم نشان دادم، خیلی شگفت زده شدند. می دانید که بیشتر افراد سالخورده نمی توانند به سفر بروند و این نوع دوربین واقعاً به آن ها یاری می نماید.

طبق اعلام هیاما و توشیما، آسایشگاه های سالمندان در کنار توانبخشی فیزیکی، روی پروژه سفر واقعیت مجازی نیز کار می نمایند. این دو نفر امیدوارند که مسافرت بااستفاده از واقعیت مجازی، به بیماران مسن مبتلا به مسائل جسمی و ذهنی یاری کند. توشیما می گوید:

آن دسته از افراد مسن بین 80 تا 90 سال، تقریباً همه چیز را تجربه نموده اند؛ اما واقعیت مجازی فرق دارد و آن ها را در همان لحظه به مکان دیگری می برد، کسانی را دیده ام که قادر به ایستادن یا راه رفتن نبوده اند و با مشاهده واقعیت مجازی به طرز شگفت آوری آغاز به راه رفتن یا ایستادن نموده اند. بااینکه شرایط جسمی و ذهنی افراد به خاطر پیری ضعیف می گردد، ولی می توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی همچنان در جامعه حضور داشته باشند و بخشی از جامعه بودن را تجربه نمایند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1996

به "سالمندان ژاپنی می توانند بااستفاده از واقعیت مجازی به دور جهان سفر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان ژاپنی می توانند بااستفاده از واقعیت مجازی به دور جهان سفر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید