ساخت نخستین اکوپارک کشور در غرب تهران

به گزارش گروه سرگرمی، نخستین اکوپارک طبیعی کشور در منطقه 22 تهران راه اندازی می گردد.

ساخت نخستین اکوپارک کشور در غرب تهران

احسان خیراتیان صفائی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 22 درباره این خبر گفت: برای راه اندازی و احداث اکوپارک در این منطقه، 5 نقطه شناسایی و در نهایت مکانی در وردآورد برای اجرای این پروژه بزرگ و تخصصی تأیید شد. اکنون این طرح در مرحله مطالعات طراحی است و تا 3 ماه آینده کلنگ آن در مساحتی بین 15 تا 20 هکتار به زمین زده و پروژه ساخت اکوپارک شروع خواهد شد.

او در ادامه به ویژگی های این پارک تخصصی اشاره نمود و اضافه کرد: اکوپارک محیطی در بافت شهری است که با استفاده از عناصری مثل آب، انرژی های خورشیدی و حیوانات آن را شبیه فضای طبیعی می نمایند. همچنین بخشی از این پارک به ایجاد مزرعه طبیعت اختصاص می یابد و در آن گیاهان مزرعه ای مثل گندم کاشته می گردد و از گونه های مختلف حیوانات اهلی برای بازآفرینی این پارک استفاده خواهد شد. اما در کنار همه این اقدامات، برگرداندن محیط بکر این محدوده و کاشت گونه های گیاهی بومی در آن از اولویت های اجرایی این اکو پارک است.

به گفته این مسئول تاکنون در کشور و شهر تهران فضایی به عنوان اکوپارک وجود نداشته و این پارک نخستین اکوپارک ایران خواهد بود. نزدیک ترین فضای شبیه سازی شده به اکوپارک، باغ راز هستی منطقه 22 است که در آن از نمادها و عناصر طبیعی استفاده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 174

به "ساخت نخستین اکوپارک کشور در غرب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نخستین اکوپارک کشور در غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید