روستای درکه تهران ، تکه ای گمشده از بهشت

به گزارش گروه سرگرمی، شما اهل کجای این سرزمین هستید؟ فرقی نمی کند، آیا مایل هستید برای گذراندن اوقاتی خوش و استفاده از طبیعت زیبای ایران با ما همراه باشید؟ پس فرصت را غنیمت شمارید و دعوت ما را برای گردش در شمال شهر مرکز پذیرا باشید. بی شک، با گردش در روستای درکه تهران، منطقه ای کوهستانی و خوش آب وهوا، فارغ از همهمه شهر و آلودگی هایش، زیبایی طبیعت را لمس خواهیدکرد. تمامی دغدغه های زندگی که در فکر شما انبار شده است و به شما اجازه لذت از شگفتی های خلقت را نمی دهند، در درکه تهران که یکی از جاذبه های گردشگری تهران است، به یکباره از وجود شما رخت بر می بندند و تنها شما هستید و زیبایی و طبیعت. خودتان را برای استشمام هوایی پاک و جذب انرژی مضاعف از محیط آماده کنید. درکه تهران منطقه ای است که بدون شک بعد از اولین تجربه بودن در آن، باز هم برای رفتن به شمال شهر تهران، ترغیب کننده دوستان و همراهانتان خواهید بود. برای این که بیشتر با این قطعه از بهشت آشنا شویم، از آدرس درکه بگوییم، از مکانی که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تهران است، با خبرنگاران همراه باشید.

روستای درکه تهران ، تکه ای گمشده از بهشت

اطلاعات ضروری و آدرس درکه تهران

آدرس درکه را می گوییم اما اول از همه این که لطفاً صبح زود از خواب بلند شوید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد و احساس کسالت در طول روز ندارید. شنیده اید که می گویند: سحرخیز باش تا کامروا شوی. حالا در ادامه متوجه خواهید شد که روا شدن کامتان چگونه حاصل خواهد شد. اقدام بعدی شما این باشد که لباس گرم با خود همراه داشته باشید. صبح است و هوای کوه و شمال شهر، پس خود را مجهز کنید. مهم تر این که انتخاب یک جفت کفش مناسب برایتان اولویت داشته باشد، تا در طی مسیر مدام مجبور به نشستن و استراحت دادن به پاهایتان نباشید. یک کوهپیمایی در انتظار شماست، خود را تجهیز کنید. خب حالا که تدابیر اولیه را اندیشیده اید و راهی حرکت هستید، با دانستن آدرس درکه تهران، تصمیم خود را بگیرید که با وسیله نقلیه از نوع شخصی می خواهید راهی شوید یا از نوع عمومی. که هر دو گزینه توضیحات خاص خود را دارد. اگر گزینه یک یعنی نقلیه شخصی را مدنظر دارید، این نکته را درنظر داشته باشید که جای پارک ممکن است سخت نصیبتان گردد، پس اگر صبح زودتر بروید، در این صورت است که کامروا خواهید شد و یک جای خوب برای ماشین خود پیدا خواهید کرد. اگر از هواداران شعار آسمان آبی، زمین پاک هستید و خود را مکلف به استفاده از وسایل نقلیه عمومی می دانید، دو راه پیش روی شماست: اتوبوس یا مترو. از مسیر اتوبوس آن هم از نوع تندروی آن که شهره به BRT است، آغاز می کنیم. آدرس درکه با وسیله نقلیه این است، باید خط 4 از ترمینال جنوب به سمت پایانه پارک وی را سوار شوید. حواستان باشد خوابتان نبرد ایستگاهی که باید پیاده شوید را رد نکنید. ایستگاه نمایشگاه بین المللی، لطفاً جا نمانید. بعد از پیاده شدن از اتوبوس به سمت پمپ بنزین ولنجک بروید و بقیه مسیر را تا روستای درکه تهران، سوار تاکسی شوید. اما آن دسته از افرادی که به راه های ارتباطی زیرزمینی علاقه دارند و از حامیان استفاده از مترو هستند، از هر ایستگاهی که سوار می شوید، به یاد داشته باشید، ایستگاهی که باید مترو را ترک کنید، ایستگاه تجریش است. بعد از این که از شهر زیرزمینی خارج شدید، به میدان تجریش بروید و مابقی مسیر را با مینی بوس یا تاکسی های تعبیه شده به سمت روستای درکه تهران، رهسپار شوید. فقط یک نکته در خصوص استفاده از وسیله نقلیه شخصی این که، با استفاده از GPS مسیر را طی کنید. یا یک پیشنهاد دیگر تقریباً همان مسیر اتوبوس هاست که در بالا به آن اشاره کردیم. از جنب پمپ بنزین ولنجک تا میدان دانشجو و نهایتاً رسیدن به مقصد.

کوهنورد حرفه ای هستید یا برای یک سرگرمی محبت آمیز راهی درکه اید؟

مسلماً تجهیزات کوهنوردان حرفه ای و مسیری که باید طی نمایند با مردم عادی فرق دارد. اگر جزء دسته دوم هستید، مسیر راهپیمایی خود را در کنار رودخانه درکه قرار دهید و سرگرمیی مسیر صعودی را طی کنید. اگر خسته شدید بر روی تخته سنگ ها وجاده حاشیه آب اندکی بنشینید و از طبیعت، لذت ببرید. تا می توانید ریه هایتان را از هوای پاک پر کنید، چون به محض برگشت به شهر، هوای آلوده مجال تنفس عمیق به شما نخواهد داد.

جاذبه های روستای درکه تهران

علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه که تلفیقی از کوه و رود و آسمان آبی است و شما را از تمام دغدغه ها و آلودگی های شهر دور می نماید، آب وهوای سالم این منطقه اکسیژن را به تک تک سلول هایتان خواهدرساند و احساس شادی مضاعفی در شما پدید خواهدآورد. در کنار این همه زیبایی های هستی، در مسجد جامع درکه هم می توانید از فضای معنوی استفاده و از آرامشی که در وجودتان حاصل شده از پروردگارتان قدردانی کنید.

رستوران گردی در روستای درکه تهران

رستوران های درکه راحتی به تهایی می توان یکی از جاذبه های گردشگری تهران دانست. در طول روزی که در روستای درکه تهران هستید حتماً در طی مسیر مغازه هایی خواهید دید که خوراکی های آن حتی تماشاش باعث می گردد به اصطلاح دلتان آب بیفتد. اگر عاشق خوردنی های ترش هستید، این ناحیه، دقیقاً این احتیاج شما را برآورده خواهدکرد البته احتیاج شکمتان را. بعلاوه رستوران های زیادی مثلاً کافه رستوران مادو هم هستند که در مواقع گرسنگی، پناهگاه شما خواهند بود، پس نگران سیرکردن خود نباشید.

توصیه آخر به شما

از آدرس درکه برایتان گفتیم، از درکه ای که یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری تهران است. از قلم نیاندازید که حتماً با احتیاط مسیر را طی کنید. در روزهای برفی و بارانی خیال صعود به نواحی بالای کوه را از فکرتان دور کنید. و نهایتاً طبیعت را آلوده نکنید. از طبیعت، از کوهش، از آبی رودش، از آسمان آبی و هوای پاکش انرژی مثبت بگیرید. حیف است در تهران باشید و از این منطقه بی نظیر تماشا نکنید. گردشگران از سایر نقاط دنیا محال است مهمان مرکز ایران باشند و از رفتن به درکه غافل شوند. پس معطل نکنید از همین امروز برنامه رفتن به شمال شهر تهران را در برنامه یک روز تعطیل خود قراردهید و حسابی خوش بگذرانید. بهشت در نزدیکی شماست، از آن استفاده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2172

به "روستای درکه تهران ، تکه ای گمشده از بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای درکه تهران ، تکه ای گمشده از بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید