دیدنی ترین جاذبه های گردشگری نروژ و عالمی دیدنی در اروپا (تور اروپا)

به گزارش گروه سرگرمی، نروژ ترکیبی باورنکردنی از دیدنی های فرهنگی و طبیعت زیبا به مسافران ارائه می نماید. از شهر اسلو که ملیت های متفاوت از سراسر دنیا را در خود جای داده گرفته است تا قله های پوشیده از برف و دریاچه های عمیق در دل دره ها. گزینه های بسیاری برای گشت و گذار در بین بهترین جاذبه های گردشگری نروژ وجود دارد. از میان زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ می توان به خورشید در نیمه شب و پرتوهای خیره کننده شمالی اشاره نمود. دسترسی به تمام نقاط این کشور آسان است. سیستم حمل و نقل فوق العاده این کشور به گونه ای است که شرایط را برای سفر به نقطه نقطه این کشور مهیا می سازد. این امر هم از طریق قطار ممکن است هم از طریق کشتی های بخار ساحلی. نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است و موزه ای خیره کننده از هر بعد تاریخ غنی فرهنگی و اجتماعی خود دارد که همه چیز مانند واکینگ ها، سفرهای دریایی و همین طور انواع تفریحات را در بر گرفته است. بعلاوه این کشور به لحاظ دیدنی ترین جاذبه های گردشگری نروژ بسیار غنی است. از دریاچه ها در دل دره ها گرفته تا کوه های تماشایی و یخچال هایی که بسیاری از آن ها به راحتی قابل دسترسی است.

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری نروژ و عالمی دیدنی در اروپا (تور اروپا)

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خط راه آهن در مسیرهای خوش منظره

سفر با قطار بهترین راه برای تماشای زیبایی های خیره نماینده نروژ است. سفر با قطار شاید به این علت که این کشور به طرز شگفت انگیزی کوهستانی است، مجذوب نماینده تر از انواع دیگر مسافرت ها است. طول خط راه آهن آن به 2000 مایل می رسد که در بین مسیر 775 تونل و 3000 پل وجود دارد. این خط راه آهن که از خوش منظره ترین مسیرها در بین بهترین جاذبه های گردشگری نروژ می گذرد از اسلو آغاز می گردد و شامل تمام مسیرهای راه آهن می گردد و به برگن ختم می گردد. خط برگن نیز از ارتفاعات کوه های هاردان جرویدا می گذرد. خطوط راه آهن دیگر، خط اسلو به تروندیم است که خود خط جانبی خط راه آهن روما، بین دوماس و اندلستو است و خط معروف فلام شیب دارترین خط دنیا است. شبکه راه آهن نروژ دارای تنوع بسیاری مانند ترن های بخار کلاسیک است. سفر دریایی تماشای همراه با قطار و بعلاوه ریل سه چرخه های پدالی بر روی خط راه آهن وسیع و گسترده آن تعبیه شد.

هرتی گروتن

بنای این سیستم قایقرانی شهری در سال 1893 گذاشته شده و از آن به بعد، متداول گشته است. این سیستم ارتباطی باور نکردنی، بعلاوه تنها راه ارتباطی نقاط دور افتاده این کشور است. اگرچه این سیستم نوستالژیک است و مربوط به کشتی های بخار ساحلی می باشد اما مسافران و محموله ها به وسیله کشتی های مدرن جا به جا می شوند و هر روز بیشتر مورد استقبال مسافران قرار می گیرند. مجموعه ای از کشتی ها هر روز از برگن حرکت می نمایند و با سرعت میانه 15 نات به سمت کایرکنس می روند و بعد از 12 روز به ساحل بر می گردند. این کشتی ها در بنادر بسیاری از شهرها در بین زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ توقف می نمایند و فرصت را برای کشت و گذار مسافران فراهم می سازند.

دریاچه جیران جر

این دریاچه بخشی از شبکه راه آهن میان دره ای نروژ محسوب می گردد و مرتب در صدر فهرست میراث دنیای یونسکو قرار می گیرد. این ناحیه که در بخش شمالی السن قرار گرفته است، تعدادی از بهترین منظره ها نروژ را در خود جای داده است. یکی از تماشای ترین جاذبه های گردشگری نروژ، قله دالسنیبا است که از ارتفاع 1471 متری آغاز می گردد و منظرهی از کوه های اطراف دارد و جیران جر که در پایین آن با فاصله زیاد قرار گرفته، منظره ای خیره نماینده دارد. تورها و سفرهای دریایی بسیاری را می توان به مقصد آنجا پیدا کرد. اما اگر با اتومبیل سفر می کنید حتما از جاده پر پیچ و خم عقاب ها راه سفر را پیش بگیرید. در این جاده 11 پیچ تند وجود دارد و منظره آن در بین زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ فوق العاده است.

مدار شمالگان

بخش نسبتا وسیعی از شمال نروژ در این مدار قرار گرفته است. واقعیتی که موجب می گردد کشور از دو جاذبه مورد علاقه گردشگران بهره مند گردد. اولین مورد آفتاب نیمه شب، تجربه منظره ای بسیار با ابهت است. در طی ماه های تابستان حول و حوش دگرگونی تابستانی، شاهد روزی بی انتها خواهید بود چرا که خورشید را غروبی نیست. اگرچه پرتوهای تماشایی خورشید در نروژ که به آن ها بولالیز یا همان اشعه های شمالی گفته می گردد، رتبه بهترین منظره دنیای را در بین بهترین جاذبه های گردشگری نروژ به خود اختصاص داده اند. این اتفاق زمانی می افتد که ذراتی که به واسطه نور خورشید دارای بار الکتریکی شده اند، بار الکتریکی خود را به سمت بیرون می رانند و بارها به وسیله بخش آهن ربایی زمین گرفته شده و فراوری پرتوهای رنگ داری در اتمسفر بالایی نازک یونیزه شده، در ارتفاع بین 40 تا 620 کیلومتری می نمایند. آسمان با این نمایش نوری آبی رنگ، جانی تازه می گیرد. هنگامی که این منظره را می بینید احساس می کنید، هاله ای درخشان همانند پرده ای منور از رنگ، در آسمان کشیده شده که گویی دائما در بین تماشای ترین جاذبه های گردشگری نروژ در حال حرکت است.

روز ملی

روز هفدهم ماه می، روز ملی نروژ بوده که روز تاسیس نروژ و بیانگر روزی است که نروژ در سال 1814 از کشور دانمارک جدا شد. این روز به همان میزان که 14 ژوئن برای مرم آمریکا مهم است، برای ملت نروژ نیز حائز اهمیت است. مهمتر از همه این است که مهم نیست در این روز در کدام نقطه از این کشور باشید، چرا که در جای جای نروژ این روز را جشن می گیرند. اما بهترین جشنی که کاملا فرق دارد، در تنها جاده اصلی شهر اسلو برپا می گردد. این جشن در قالب گروه هایی با بنرها، پرچم ها و گروه های موسیقی شکل می گیرد و جمع کثیری از مردم در دروازه کارلجوهانز، تنها جاده اصلی اسلو صف می کشند تا رژه گروه 100± دانش آموزان و گروه های بسیار دیگر را نظاره گر باشند. میدان رویال شهر اسلو از دیگر نقاط معروف این شهر مخصوصا از دیدگاه خانواده های سلطنتی است. کنسرت ها و فعالیت های بسیاری در این روز اجرا می گردد که شامل مسابقه پاروزنی تفریحی و یک نمایش آتش بازی بزرگ در بین زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ است.

لیلهامر

این منطقه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نروژ است که در قسمت بالایی دریاچه مجوسا در انتهای جنوبی دره گود برندزدال واقع شده است. تابستان، این منطقه به طور کلی مجذوب نماینده است که شامل منطقه های مانند پارک مالهاجن که موزه سرباز در آن قرار گرفته است و شامل بیش از 100 ساختمان تاریخی است. از این ساختمان ها می توان به مزارع قرن هجدهم، کارگاه ها و کلیسای چوبی قرون وسطایی اشاره نمود. از دیگر جاذبه های آن کلبه پی کنیتز است. گفته می گردد که از اوایل دهه سال 1700 محل سکونت نخستین قهرمان معروف، ایبسن بوده است. این منطقه زمانی که برف می بارد واقعا می درخشد. المپیک زمستانی سال 1994 در این شهر برگزار گردید. در این شهر فهرستی انتها ناپذیر از فعالیت های زمستانی وجود دارد. اسکیت، سنگ سره، سورتمه، سواری، مسیرهای 300 مایلی اسکی، مراکز اسکی الپاین از این جمله هستند.

جاده اقیانوس شمالی

این جاده یکی از 18 جاده مخصوص دنیاگرد های ملی است و علاوه بر اینکه راه ارتباطی جزایر کوچک و در هم و پیچیده می باشد، ماهیگیران را نیز به خود جذب می نماید و علاقمندان را غرق تماشای خود می نماید. مسافران دوست دارند تا حد ممکن به دریا نزدیک باشند. به هر حال این مسیر با طولی بیش از 50 مایل به عنوان یکی از تماشایی ترین کرانه های بزرگراه های ساحلی در دنیا مشهور است و در میان مجمع الجزایر ساخته شده است. علاوه بر منظره فوق العاده ای که دارد و همواره و در هر هوایی تماشای است، مسافران شانس تماشا یک روستای کوچک ماهیگیری و کلیساهای عجیب غریب چوبی را نیز دارند. غار ترول چرچ و بعلاوه چندین سایت مرتبط با گردشگران، رستوران ها، پناهگاه ها یا شرکت های ماهیگیری با کشتی های تفریحی به تازگی در این منطقه در بین بهترین جاذبه های گردشگری نروژ ظهور پیدا نموده اند.

جوتانهمین

این منطقه به وسعت 1351 مایل مربع وسیع ترین ناحیه در کوه های آلپ است. بعلاوه دارای تعداد بسیار زیادی آبشار تماشای، رودخانه، دریاچه، یخچال و حیات وحش مانند جمعیت گوزن شمالی می باشد. بلندترین کوه های ایکندیناوی در این منطقه قرار دارند. ارتفاع دو پارک ملی این منطقه به 2400 متر می رسد و بلندترین آن ها گالدهوپیکن است که علاوه بر ارتفاع بسیار زیادش در عرض چهار ساعت می توان از آن بالا رفت. برای صعود حتما به یک راهنما احتیاج است. منظره فوق العاده ای که از بالای صخره های سنگی و زمین یخی یخچال های اسکاستوایسبوتن و اسکاستایسبر وجود دارد، از جاذبه های این منطقه است.

اسپتیزبرگن

مجمع الجزایر نروژ در اسوابارد که در مرکز جزیره اسپتیزیرگ واقع شده، 810 مایل از قطب جنوب را در بر گرفته است. اگر چه مساحت آن به 24200 متر مربع می رسد، جمعیت آن تنها 3700 نفر است که در پنج آبادی مانند ان وای الساند (جمعیت 70 نفر) زندگی می نمایند. هرچند در سال 1194 واکینگ ها در این محل زندگی می کردند ولی این منطقه مجددا چهار صد سال بعد به وسیله کاشف هلندی ویلم بارنت کشف شد. این کشف هنگامی رخ داد که وی در پی شمالی ترین راه به چین بود اما آنچه که یافت تعداد بسیار زیادی خوک ماهی بود. تعداد نمونه های گیاهی این منطقه به 140 گونه مختلف می رسد که از آن جمله می توان به گیاهان گلدار مخصوص منطقه ها پست و کم ارتفاع، سرخس، گلسنگ و گیاه موسز اشاره نمود. جاذبه اصلی آن حیات وحش است که شامل 30 گونه پرنده دریایی، گوزن شمالی، روباه شمالی و چندین هزار خرس قطبی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2161

به "دیدنی ترین جاذبه های گردشگری نروژ و عالمی دیدنی در اروپا (تور اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین جاذبه های گردشگری نروژ و عالمی دیدنی در اروپا (تور اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید