خبرنگاران 797 پروژه عمرانی و مالی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد

به گزارش گروه سرگرمی، بوشهر- خبرنگاران- استاندار بوشهر گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 797 پروژه عمرانی و مالی با 9هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح و اجرایی شد.

خبرنگاران 797 پروژه عمرانی و مالی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: از این شمار 470 پروژه عمرانی و 71 پروژه مالی با 2هزار و 200 میلیارد تومان افتتاح، عملیات اجرایی 180 پروژه عمرانی و 67 پروژه مالی نیز با 6هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار در مناطق و بخش های مختلف استان شروع شده است.

وی اعلام کرد: افتتاح پروژه های عمرانی سال جاری نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد 23 درصد کاهش و به لحاظ ریالی 70 درصد افزایش داشته این درحالی است که پروژه مالی از لحاظ تعداد و اعتبار 24 درصد افزایش نشان می دهند.

استاندار بوشهر گفت: افتتاح و شروع این شمار پروژه عمرانی و مالی با وجود همه فشارهای مالی و تحریم های ظالمانه در استان نشان می دهد در جهش فراوری و استفاده از ظرفیت استان جهت گیری مثبتی وجود داشته است.

به گفته گراوند، تکمیل پروژه های نیمه تمام همیشه از جمله راهبردهای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر به شمار می رود چون نیمه کاره ماندن پروژه ها به نماد ناکارآمدی تبدیل شده بود و کوشش شد در این دولت با بهره برداری از این نوع پروژه ها این فرایند اصلاح و امید به جامعه تزریق گردد.

استاندار بوشهر افزود: کارها و پروژه ها در استان به نحوی پی گیری شد گویا هیچ جنگ مالی در کشور وجود ندارد هرچند وجود تورم و بالارفتن هزینه های زندگی این شیرینی ها را تلخ کرد.

بازیابی فلرها در عسلویه تحریم ها را بی اثر کرد

گراوند اظهار کرد: کار بزرگ پتروشیمی نوری در بازیابی گازهای مشعل، نه تنها خدمت به محیط زیست منطقه، بلکه باعث بی اثر کردن تحریم ها شد و در آینده نزدیک بخشی از احتیاج داخلی کشاورزی را نیز برطرف می نماید.

وی ادامه داد: اینکه کشور توانسته است به جایگاهی برسد که با تکیه بر توان داخلی و یاری دریافت از شرکت های دانش بنیان گازهای آلاینده را بازیابی و به محصولات با ارزش اضافه نموده بالاتر تبدیل کند، باعث افتخار هر ایرانی است.

به گفته گراوند، عسلویه قطب بزرگ صنعتی کشور و حاصل خودباوری ملت ایران است و این اراده ملی توانسته در مقابل تحریم های ظالمانه دشمنان ایستادگی نماید و کشور را از وابستگی به خود کفایی برساند.

وی با توجه به اینکه جمع آوری فلرها از جمله مصوبه های سال 97 سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر است گفت: براین اساس کارگروهی در رابطه با آلاینده ها در سطح استان و ملی تشکیل و منجر به تصمیم گیری هایی شد و بر اساس جدول زمانبندی ها فلرها در حوزه پارس جنوبی باید جمع گردد.

استاندار بوشهرگفت: جمع آوری فلرها براساس مصوبه دولت یک الزام است و همه شرکت ها و پالایشگاه های مستقر در عسلویه باید نسبت به این مصوبه اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: این پروژه با یک هزار میلیارد تومان به مدت 26 ماه انجام شد که برآورد بازگشت سرمایه این پروژه مهم سه ساله پیش بینی شده است .

افتتاح بیمارستان 110 تختخوابی بوشهر در 23 بهمن

استاندار بوشهر گفت: بیمارستان 110 تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر با وجود مسائل مالی دولت اما با عزم و اراده مسئولان در مدت سه سال احداث و روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری افتتاح می گردد.

گراوند ادامه داد: افتتاح این پروژه بیمارستانی که مجهز به امکانات خاصی در زمینه هسته ای است نماد اراده ملی و همت دولت است.

بازسازی و نوسازی 176 خانه بهداشت رهاورد دولت تدبیر و امید برای بوشهری ها

به گفته گراوند براساس تفاهم نامه استانداری با وزارت بهداشت در سال 96 ، بازسازی و نوسازی 176 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت به صورت مشارکتی در دستور کار نهاده شد که در این مدت با 250 میلیارد تومان اعتبار این کار اجرا شده است.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر تنها 12 پروژه باقی مانده که کوشش می گردد تا خاتمه کار دولت تدبیر و امید بازسازی و نوسازی این واحدها نیز انجام گردد.

استاندار بوشهر یادآور شد:هم اینک عمر خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در این استان به 10 سال کاهش یافته است و این تحولی مهم در راستای خدمت به مردم است.

وی اعلام کرد: با وجود همه بدی های ویروس کرونا اما این ویروس باعث شده زیرساخت های بیمارستانی موجود در استان بیشتر در معرض قضاوت قرار گیرند و براین اساس با 23 میلیارد تومان اعتبار تمام بیمارستان های استان مجهز به اکسیژن ساز شدند.

به گفته گراوند احداث بیمارستان 110 تخت خوابی عسلویه از جمله مصوبه های هیات دولت به شمار می رود که با توجه به منابع پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان انتظار می رود با یک برنامه ریزی مناسب این بیمارستان بدون وقفه اجرا گردد.

گراوند ارتقای ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی از 54 به 112 واحد، شروع به کار نخستین ناحیه صنعتی استان بوشهر در بوشکان دشتستان و افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان د رکنگان را از جمله پروژه های مهم استان عنوان نمود.

احداث 431 سازه آبخیزداری در استان بوشهر

وی اظهار کرد: از اول انقلاب تا به امروز 833 سازه آبخیزداری در استان بوشهر اجرا شده که از این تعداد 402 پروژه مربوط به همه دولت ها و 431 پروژه مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد اجرای پروژه های آبخیزداری گفت: با اجرای این پروژه ها ضمن حفاظت از سرمایه های طبیعی باعث تقویت سفره های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی را به دنبال دارد.

برطرف مشکل کم آبی استان با احداث آبشیرین کن ها

استاندار بوشهر گفت: افزون بر آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر در دهه فجر سال جاری عملیات اجرایی آب شیرین کن 17هزار مترمکعبی این شهر نیز شروع شد.

گراوند با اشاره به افزایش ظرفیت آب شیرین کن 10هزار مترمکعبی بوشهر به 22هزار و 500 مترمکعب اضافه نمود: با توجه به پروژه های در دست اجرا انتظار می رود در آینده بیش از 80 هزار مترمکعب آب در این شهر تامین و به این وسیله بخشی از مسائل کم آبی در استان برطرف گردد.

وی تاکید نمود: اجرای 150هزار مترمکعب آب شیرین کن در استان بوشهر برای برطرف کردن مشکل کم آبی با استفاده از ظرفیت دریا انقلابی بود که در عرصه آبرسانی در این استان اجرا شده است.

گراوند همچنین در مورد گردشگری استان بوشهر گفت: این استان علاوه بر حوزه تجارت و نفت و گاز دارای ظرفیت و قابلیت مهم دریاست که باید از این قابلیت در بخش گردشگری بهره برد.

وی تاکید نمود: صنعت گردشگری به خصوص گردشگری دریایی در کنار تجارت و نفت و گاز می تواند بعنوان یک قابلیت مهم به شمار آید و باید از این ظرفیت با فراهم کردن زیرساخت های لازم استفاده بهینه کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1515

به "خبرنگاران 797 پروژه عمرانی و مالی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 797 پروژه عمرانی و مالی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید